Ah, fijn om te horen dat de meesten hier vinden dat we kunnen gaan! We hebben het hele weekend al verplicht binnen gezeten en de binnenspeel opties zijn hier wel redelijk uitgeput. De oudste is sowieso geen binnenzit kind. Naast de binnenspeeltuin is er hier ook niet zoveel te doen met dit weer met kleine kinderen. Bijna al haar vriendinnetjes gaan ook al naar school, dus bij iemand spelen is helaas ook geen optie. Ik denk dat ik dan maar gewoon ga en als ik ouders angstig zie kijken zal ik wel gelijk uitleggen dat het niet meer besmettelijk is.
Als het echt niet meer besmettelijk is kan je best gaan. Vind dat briefje wel een goed idee. En als het nog wel besmettelijk is gewoon thuisblijven. Niet alleen omdat andere kindjes besmet kunnen worden (die moeten het toch een keer krijgen) maar vooral omdat het voor zwangere vrouwen echt gevaarlijk kan zijn.
Als alles droog is, dan zou ik gewoon gaan. Kom op, een beetje moeder weet dat de besmettingsfase voorbij is. Zo niet, lees je dan een beetje in mbt kinderziektes zou ik zeggen. In de fase dat het besmettelijk is, vind ik het overigens not done om naar een binnenspeeltuin te gaan. Het is niet aan jou om te beslissen dat een ander kind nu maar eens waterpokken moet krijgen.
Hier mee eens. Zit al een tijdje te wachten totdat de jongste ze heeft, durf ik tenminste weer eens een vliegreis te boeken haha.
Persoonlijk zou ik niet gaan vind het een groot verschil om naar buiten te gaan en bijvoorbeeld te winkelen. Bij een kinderspeelplaats zitten ze sneller aan elkaar en of het nou niet besmettelijke is blijf het niet fris vinden.
Als ze niet meer anderen kan aansteken kun je in princiep gaan. Maar ik vraag me af of het wel zo goed is voor je baby. Na de waterpokken zijn ze vaak toch wat vatbaarder en in zo'n binnenspeeltuin met veel kinderen zweeft van alles en nog wat rond. Daarnaast, als de korstjes loskomen dan kan de huid eronder soms nog open zijn en geinfecteerd raken. Maar snap dat je met de oudste wel even de deur uitwil!
Nou, we zijn uiteindelijk gewoon gegaan en niemand keek ons raar aan. Aan ouders van baby's die bij de mijne in de babybak zaten heb ik gewoon uitgelegd dat ze niet meer besmettelijk is, maar niemand leek zich er eigenlijk uberhaupt druk om te maken. Zowel de oudste als de jongste hebben zich lekker helemaal uit kunnen leven! Wat betreft nu vatbaarder zijn voor ziektes: tja, dat zou kunnen, maar zij en haar zus gaan ook naar een grootschalige opvang (80+kindjes in gebouw), dus ik vrees dat ziektekiemen vermijden redelijk onmogelijk is. Daarnaast zijn we kind aan huis in deze binnenspeeltuin en heeft ze alle ballen in de ballenbak bij wijze van spreken al minstens 10x helemaal afgelikt . Er komen veel van dezelfde mensen als op ons kdv, dus ik denk (hoop...) dat hier relatief veel van dezelfde bacterieen en virussen zijn als op het kdv.