Naja de titel zegt het al, vanaf wanneer dalen de kindjes eigenlijk in?? Bij mijn eerste gebeurde dit pas tijdens mijn bevalling maar vanaf hoeveel weken kan het eigenlijkj gebeuren??? nieuwsgierig ben ik want aan het hikken te voelen ligt ie wel al naar beneden!
volgens mij vanaf 30 weken ofzo? maar bij een tweede kind kan dit ook nog 5 min voor de geboorte zijn. dit is mijn eerste kindje en die was met 32 weken ingedaalt! ik heb dat ook gevoeld. 1 dag had ik last van krampen en buikpijn alsof ik elk moment ongesteld moest worden. de dag erna was alles weer gewoon. maar ze ligt dus al helemaal klaar!
Mijn eerste is ingedaald met 36 weken ongeveer en de 2e pas bij de bevalling. Deze keer is hij ook rond de 36 weken ingedaald maar hij lijkt nu toch nog lager te zitten dan een paar weken geleden! Toch draaide de baby vorige week nog rond, zijn voetjes zaten eerst in mijn linkse zij en daarna rechts. Ruimte genoeg dus
o bij mij niet, ze zit al heel lang met de voetjes aan de rechterkant en soms lijkt het alsof ze wil omdraaien want dan gaat ze hel erg tekeer in mijn buik maar het lukt haar niet! ik merk echt dat de ruimte te klein is! ik dacht ook dat ze als ze ingedaald waren met het hoofdje vast liggen en dus niet meer kunnen draaien?
Eva ging met 33 weken indalen, maar schoot telkens weer terug. Met 37 weken lag ze helemaal ingedaald. Dit kindje heeft 3 kleine pogingen tot indalen gedaan vanaf 33 weken, maar is nog niet ingedaald. Ik heb ook beduidend meer maagzuur dan toen ik zwanger was van Eva, dus ze mag wel gaan indalen . Volgens mij kunnen kindje nog wel gewoon om hun as draaien als ze ingedaald zijn en dan kunnen de voeten dus opeens aan de andere kant liggen.
Ik denk dat mijn kleintje nog niet muurvast in het bekken ligt. Maar ligt wel erg laag, ver ingedaald dus. Ach ja, het zal allemaal wel! De 2e daalde pas in bij de bevalling, geen last van gehad verder dus ik vind het allemaal best! Als ie maar gauw komt, gezond en wel
De mijne light al vanaf 29 wkn al laag.. Alleen beweegt ze der voeten weleens van rechterzij naar me navel. Dus ingedaald is ze nog niet echt!
Volgens mij zegt dat nog niets, Eva lag met 37 weken ingedaald, maar ik voelde haar voeten/knietjes heel vaak van links naar rechts schuiven en ook wel langs mijn navel. Ze kunnen volgens mij nog aardig wat bewegen. Mij maakt het ook niet uit of ze nu indaalt of niet, maar bij Eva braken mijn vliezen eerst en dan is een ingedaald kindje toch wel makkelijk
Hey ik vind dat mijn buik sinds vorige week véél lager zit dan anders... is dat dan niet vroeg ? + heel veel lage rugpijnen, precies alsof ik ongesteld zou worden..
Hey ik vind dat mijn buik sinds vorige week véél lager zit dan anders... is dat dan niet vroeg ? + heel veel lage rugpijnen, precies alsof ik ongesteld zou worden..
Dus ook al beweegt ze in me rechterzij.. Dat zegt dus dat ze ook ingedaald kan zijn? Woensdag mag ik naar de VK, dan weten we meer...
marriyelle ja hoor ze kunnen nog wel van links naar rechts draaien als ze met het hoofdje vast liggen het betekent niet dat ze meteen niet meer bewegen
Je moet het volgens mij een beetje zo zien als bij jezelf, je kan als je je hoofd 'vast' zou zetten nog wel lichaam bewegen, zo is het ook bij je kindje. Mijn buik zit deze zwangerschap sowieso wel laag, het kindje zit ook wel laag, maar nog niet ingedaald in mijn bekken. Terwijl mijn buik nu wel lager lijkt te zitten dan bij Eva, maar dat zegt dus blijkbaar niets, ik denk dat het bij mij nu komt omdat mijn banden aardig zijn opgerekt (heb er ook veel last van). Ik ben elke controle wel benieuwd, maar zolang ik haar niet voel indalen zal ze nog wel niet ingedaald zijn...
vannnacht heeft ze zich ook weten om te draaien en ligt met haar voetjes links ipv rechts alsof ze mee leest! haha maar haar hoofdje is idd nog gewoon beneden in bekken.
Thanks voor alle reacties zeg! Ik had net toch een afspraak bij de VK dus heb het gelijk even gevraagd en zij zegt dat het idd rond de 30 weken al kan! Mijn baby ligt wel onderop maar als een banaan met zn billen boven mn schaambeen en zn hoofdje rechts! Hij vind t nog wel best dus haha
Misschien een rare vraag maar hoe kun je voelen dat je kindje aan het indalen is? ik voelde vanochtend ineens een beste steek in mn onderbuik. Het was ook maar heel kort en tot nu toe ook niet weer gehad. Zou dit een teken kunnen zijn???? Best wel eng allemaal die pijntje en kwaaltjes. Het is ons eerste kindje dus je weet ook niet goed wat je kan verwachten...
ik heb het indalen zeker wel gevoeld ik had de hele dag een ongesteldheidsgevoel! zeurderig gevoel in buik en rug. en een paar steken in mijn buik. dus het kan zijn dat je het gevoelt heb!