chronisch verkouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik maak me eigenlijk niet echt zorgen, maar misschien zou ik dat wel moeten doen?
    Mijn zoontje klinkt eigenlijk altijd verkouden.
    Toen hij al mee uit t ziekenhuis kwam na zn geboorte zat zn neusje al wat dicht, wat ik wijtte aan de airco in het ziekenhuis. Maar eenmaal thuis ging het niet over. Als hij opgewonden is of ongeduldig dan gaat hij "briesen". Maar als hij slaapt klinkt hij wel rustig.
    Ik krijg geregeld de vraag: is hij verkouden?
    Zelfs op het CB laatst, waar ze er toch wel verstand van hebben lijkt mij.
    Wel heeft de kinderarts op het CB bij voorgaande onderzoeken niks opgemerkt of gezegd.
    Vorige week, toen was hij "echt" verkouden met snotneuzen, hoesten en hangerig zijn. Maar nu bijvoorbeeld is hij gewoon vrolijk, hij klint ook absoluut niet benauwd. Ik ken m niet beter dan dat hij zo is.
    Maar door al die opmerkingen ga ik toch twijwelen of hij niet asmatisch of wat dan ook is?
    (mijn zwager is dat wel en zei gisteren nog: hij klinkt hetzelfde als ik?!)

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    wat vervelend dat je nu zo ga twijfelen.
    Het vervelende is is dat er volgens mij geen onderzoeken zijn om er achter te komen op zo'n jong leeftijd.. ik kan het misschien fout hebben maar het komt me ergens bekend voor dat dat zo is.

3. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Lotte had dat ook al tijd en ook Milan (nu 12 weken), gromt en knort veel. Het is vanzelf overgegaan. Later bleek wel dat Lotte grote neusamandelen heeft en deze zijn ook rond 2,5 jaar verwijderd, wellicht heeft dit er iets mee te maken??

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, zo zat ik ook al te denken. Stel DAT hij wel iets heeft aan zn luchtwegen, hoe kom je er dan nu al achter? Je kan zo'n kleintje ook niet allerlei testen laten ondergaan qua ademhaling en longen enzo?
    En erg vervelend dat ie gewoon lekker functioneert en zich zichtbaar goed in zn velletje voelt, maar dat ik ga twijfelen door andermans reacties :( !

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36

Ow, nou dat geeft moed! Fijn om te horen dat andere kindjes dit ook hebben en dat het niks bijzonders hoeft te zijn. Ik heb op jonge leeftijd ook mn neusamandelen laten knippen, dus misschien heeft ie het van mij ;)

6. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Ik ben vorige week nog naar de huisarts geweest omdat ik vond dat Mark nogal benauwd klonk, de huisarts heeft even geluisterd naar zijn longetjes maar kon niets vinden. Hij gaf aan dat ik direct terug moest komen als Mark tijdens het voeden (bv) ineens loslaat en een grote hap adem door de mond neemt. dat is meestal een van de eerste tekenen dat er echt wat aan de hand is.
    Maar als jij zegt dat ie niet benauwd klinkt, denk ik absoluut niet direct aan astma!

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Christiaan is ook vanaf zijn geboorte verkouden. Nu nog hoest hij veel in zijn slaap.
    Ben nu 2 keer voor hem langs de huisarts gegaan en een paar keer op het cb laten controleren, maar het enige wat ze zeggen is dat het nog jaren kan duren voor het overgaat.....Niet echt geruststellend vind ik.
    Af en toe stikt hij bijna in zijn hoest.
    Ik heb gewoon standaard neusspray in huis.

Succes met de kleine!!

Liefs Ellenore

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee, hij is helemaal niet benauwd, maar je hoort zn ademhaling "grommen" of briesen, hoe je t wilt noemen. En dat is haast de hele dag: bij inspanning, spelen, enthousiasme, ongeduldigheid etc. Alleen als ie slaapt klinkt hij rustig. Net alsof zn neus verstopt zit eigenlijk...
    Maar hij snottert niet en hapt ook niet naar adem bij het drinken bv.???

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die van mij hoest niet continue... ja vorige week toen hij "echt" een verkoudheid had opgelopen. Niezen wel af en toe!

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier "knort" Thijs af en toe. Zelf heb ik het idee dat het met huilen te maken heeft, dat hij daar wat snotterig van wordt. Tijdens drinken of slapen heeft hij het niet. Ik dacht ook dat hij verkouden was, maar dat is niet zo. Ik weet niet of je dat geluid bedoelt...

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, ik denk het wel! Alleen hier is het niet na het huilen, maar gewoon de hele dag door als hij druk bezig is.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Tja, dan weet ik het ook niet. Succes ermee!

13. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    Finn knort ook al sinds zijn geboorte. Het lijkt wel op een koffiezetapp. die pruttelt. Wij zijn ook naar de dokter en CB geweest en zelfs bij de kinderarts. Zijn longen zijn schoon en konden verder niks vinden. Wel hoesten hij er erg veel bij en hebben toen onze vogel weg gedaan en sindsdien hoest hij niet meer. wel niest hij veel maar dat doet zijn vader ook. Het is wel vervelend dat je steeds van iedereen hoort ahh hij is verkouden. Ik kreeg een tip dat we een paar keer per week een klein beetje koud water op zijn ruggetje moesten gooien. Het klinkt heel hard en is ook wel zielig maar ik merk wel dat het iets minder wordt. Maar verder hoor ik ook veel dat het vanzelf weer over gaat.

groetjes dinny

14. Claus78

Claus78 Lid

24 nov 2007
    16
    0
    0
    secretaresse
    Zeist
    Mijn dochtertje maud (nu bijna 1) heeft dit ook vanaf het begin af aan gehad. k heb van de huisarts het advies gehad om standaard 2x daags Physiomer te gebruiken, dat is een zoutoplossing (neusspray). Hier zit dus niks schadelijks in en kan dus geen kwaad. Bij Maud hielp het echt goed. Als ze echt verkouden is, dan mogen we het vaker geven. Ze heeft ook astmatische bronchitus. ik herkende dit meteen omdat het bij ons in de familie zit en ik het zelf ook heb. Alhoewel de HA eerst twijfelde, gaf ze me later toch gelijk. Dus nu hebben we pufjes, maar inmiddels gaat het zo goed, dat we ze veel minder gebruiken. Dus als je echt twijfelt, is het misschien toch verstandig om een keer naar de HA te gaan.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben chronisch verkouden, was dat als baby al (mijn moeder maakte zich ook zorgen). Maar ik ben hartstikke gezond :) Geen astma of wat dan ook, ik klink alleen altijd alsof ik verkouden ben. Mensen die me kennen, weten niet beter, maar van onbekende mensen krijg ik vaak de vraag of ik verkouden ben.

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft echt precies hetzelfde!
    Hier heeft de HA al gezegd dat zn longetjes schoon zijn...

maar ik had er eerst ook zo mn twijfels bij!

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja irritant hoor! Ik verdedig hem altijd... slaat ook nergens op... maar zo zielig als ze denken dat ie ziekelijk is!
    Hier hoest hij nagenoeg niet. Tis echt "knorren" . Hij reutelt verder niet en ook snottert ie niet. Ik hoef pas in september naar het CB en ook bij de KA dus dan kaaart ik het nog wel aan.
    Wel fijn om hier te horen dat het gros eigenlijk niks mankeert..?!

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn moeder heeft het trouwens ook, al is ze daar sinds kort pas achter. Dat wil zeggen dat ze moeilijk ademde door haar neus. Daarvoor is ze inmiddels geopereerd (schotje in dr neus zat scheef) omdat ze sinds een tijdje veel hardloopt en er toen last van begon te krijgen. Ik denk dat ik dat ook heb aangezien ik ook altijd tijdens het sporten een moeizame ademhaling heb (maar absoluut geen slechte conditie). Maar ik heb er verder niet genoeg last van (op moment zelfs helemaal niet want ik sport niet :D) om daar iets mee te doen.

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het stomme is dat ik zelf eigenlijk vrijwel altijd last heb van een dichte neus...niet dat en slijm of snot inzit....maar het is gewoon dicht...
    Dus wie weet is dat het bij Finn en jou zoontje ook wel...dat er idd binnenin iets is...
    Ow en ook bij mn vader is dat zo...die kan ook slecht door zn neus ademen

20. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Heel herkenbaar, Emma heeft het ook! Steeds de vraag of ze verkouden is... maar geen snottebellen te zien :D

Ben er al meerdere malen voor naar de HA geweest, vooral omdat ik zelf astma heb (en me dus goed zorgen maakte dat zij het ook zou hebben...). Maar d'r longetjes zijn iedere keer schoon... een 'happy wheezer' noemde de HA het!

Ik probeer me er gewoon niet te veel zorgen om te maken, geef idd ook standaard fysiologisch zout en als het echt erg wordt heb ik Bisolvon voor baby's... maar het klinkt inderdaad een beetje vervelend!

Deel Deze Pagina