heb wel eenbs gehoord dat een babay niet meer dan 1 ltr. water op een dag mag binnenkrijgen. Maar is dat nu echt zo en wat nu als ze door de voeding in totaal 880 binnenkrijgt en daarnaats nog wat water....is dit dan echt slecht?
teveel van water heb ik nog nooit gehoord. Wel weet ik dat je niet boven de 1 liter moet komen met melk. Maar dat kan best een keertje gebeuren. Ik weet wel dat je een watervergiftiging kan krijgen maar dat is meestal bij topsporters die in de hitte veel zweten en dan heel veel drinken. Bij babys heb ik er nog nooit van gehoord.
Ik heb ook gelezen dat dat alleen niet met flesvoeding mag. Want als de kleine borstvoeding krijgt kan je helemaal niet bijhouden hoeveel ze binnenkrijgt!
Een teveel aan vocht kan de niertjes niet aan das niet goed dus, daarom 1 liter per dag incl het water voor de melk. Reken zelf eens om (heb ik van de kinderarts want ik vroeg hetzelfde ooit) Neem het gewicht van je baby en dan 1 liter.... Doe dat zovaak vermeningvuldigen totdat je aan je eigen gewicht zit. Dan zou je zelf heeeeeel veel drinken te veel dus. Bijv. baby 5 kilo drinkt 1 liter dan zou een persoon van 70 kilo 14 liter moeten drinken
Ja maar bv met dit warme weer dan zweten die kleintjes toch ook veel en ze plassen veel dan is een beetje extra water toch alleen maar goed anders drogen ze uit... althans dat is mij zo verteld door het cb
Een beetje extra water oke, maar als je kleintje zeg maar al een liter melk heeft zou ik geen 400 extra water doen zeg maar.. Wat ik deed met warm weer was de melk goed koud laten worden tja mijn tuttie wilde hem niet warm dus stond de melk af te koelen in een bak koud water
Het gaat niet om het water. Kleintjes mogen niet meer dan 1 liter FLESVOEDING binnen krijgen op een dag, omdat de niertjes de afvalstoffen die daar inzitten nog niet kunnen verwerken. Extra water kan helemaal geen kwaad!
In totaal niet meer dan 1 liter vocht is mij verteld. Mijn dreumes is nu 15 maanden en mag zelfs niet meer dan 400 ml melk op een dag (incl toetje=melkprodukt) daarnaast mag ze dus 600 cc water/thee diksap.. Beter geen drinken met toegevoegde suikers en diksap heel erg aanlengen ivm aantal calorieen en suikers. Nou moet ik ook zeggen dat Anne-Fleur niet een van de lichste is. 79cm en 11,8 kilo dus zou t weer wel gemogen hebben als ze een poepie lichter was geweest. Maar inderdaad als wij teveel water drinken kunnen wij onszelf vergiftigen dus lijkt me t niet meer dan logisch dat dat ook bij een baby of dreumes zo is
Heb het ooit hier op forum bij de kraamverpleegkundigegevraagd: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=44323