overgang Hypoallergeen naar standaard 2, 's nachts wakker worden

Discussion in 'Flesvoeding' started by zonnestraaltje1981, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn jochie heeft eerst borstvoeding gehad en daarna hypoallergene voeding. Nu hij een half jaar oud is zijn we afgelopen week begonnen met het overstappen naar standaard (opvolg) melk. Nu ben ik dit langzaam aan het opbouwen (dus eerst ff mengen). Nu is het zo dat mijn jochie opeens weer 's nachts meerdere malen wakker word. Naja hij is dan niet helemaal wakker maar huilt en als je hem dan zn speentje geeft slaapt hij weer verder. Nu werd hij afgelopen nacht elke half uur wakker. Gaap ben nu echt super moe:( Zou dit kunnen liggen aan het overstappen naar andere voeding en dat hij hier last van heeft? Heeft iemand hier ervaring mee? Overdag heeft hij er nml geen last van maar alleen 's nachts?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of het aan de voeding ligt kun je gemakkelijk uitvinden door een paar dagen weer te geven wat hij eerst kreeg.
    Hij zou inderdaad last kunnen krijgen, ofwel van de niet HA-voeding, ofwel van het zetmeel in de opvolgmelk.
    Echt een kwestie van uitproberen lijkt me.

3. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Maar kan het niet kwaad om opeens weer helemaal HA te geven?

Wat zit er verder anders in opvolgmelk? Hier zit dus zetmeel in wat niet in standaard 1 zit? Maar verder dan?

4. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je mag hypoallergene voeding niet mengen met gewone voeding.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou nog een tijd doorgaan met de hypolallegene voeding hij is pas 6 maanden begrijp ik? met 9 maanden zijn de darmpjes wat sterker. wij hebben tot een jaar gewacht en zijn van de week emt de gewone opvolgmelk begonnen. maar het kan ook toeval zijn. misschien een tandje of een sprongetje

Share This Page