Niet meer dan twee personen per dag ontvangen, raar?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MaMa, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Niet meer dan 2 mensen per dag op kraamvisite raar?

1. Nee hoor heel niet vreemd om een maximum aantal bezoekers per dag toe te laten.

2. Ja wel wat vreemd zo weinig mensen op een dag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Niets raars aan vind ik. Ik had dit ook aangegeven bij de kraam omdat ik zon last had gehad van kraamtranen bij de eerste, wou niet nog es overhoop gelopen worden en had ff goede steun daarin nodig. Ook ivm dochter trouwens! Ook haar leven staat op z'n kop, ineens de aandacht verdelen, kraamzorg, iedereen bij ons kleintje... Vond t niet fijn voor haar. Dus afspraak was 3 à 4 man op visite, en per 2 boven aan t kraambed.
    Ieder heeft zo zijn eigen wensen en behoeften! Ook rekening houdend met eventuele andere kids. Lekker doen wat voor jou goed voelt ;)

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ouders zijn naar mijn mening wel wat anders dan vrienden, die staan zo dicht bij je.
    Gister is onze zoon geboren. Schoonvader en schoonzusje kwamen een uurtje nadat we thuis waren onze dochter brengen, die zijn een uurtje gebleven, hebben de kleine van afstand bewonderd en zijn weer gegaan. Maar die staan snel weer op de stoep want wonen hier 5 minuten vandaan.
    Mijn ouders zijn vandaag geweest, enkele reis 2 uur rijden dus die stuur je niet na een half uur weer weg. Maar, baby in de box/bed, samen lunchen. Na de lunch baby bij opa en oma, na een uurtje ging manlief wat frobelen met mn pa, mn moeder ging even een boodschapje doen met dochter en zoon & ik lekker rustig op de bank. Daarna baby nog even bij oma en ik ff aandacht voor dochtertje, dat heeft ze ook nodig.
    En bij mn ouders kan dat, bij de meeste vrienden niet. Dus zo kan het ook, kind en mama nog steeds relaxed ondanks het lange bezoek.

Voor de rest nog niks gepland, er zalwel wat aanloop zijn de komende tijd maar iedereen belt keurig van te voren. Kaartjes moeten we nog bestellen maar met hulp alle sociale media is het nieuws toch al bekend.

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Mijn ouders waren bij de bevalling (nou ok, mijn vader op de gang, maar mijn moeder was erbij). Mijn zoontje is met de vaccuumpomp geboren en mocht die eerste dag niet (teveel) opgetild worden, alleen door mij of mijn man. Hij werd snachts geboren en mijn broers met aanhang waren er de volgende dag meteen in het ziekenhuis (op mijn verzoek).

Daarna thuis mijn ouders een aantal keer, ook om te helpen (eten koken enz.) en hebben hem toen ook vastgehouden. Niet meer dan normaal vind ik dat. En ik kan bij hen ook gewoon ongestoord huilen, in en nachthemd erbij zitten enzo, zonder dat ik nog gezellig hoef te doen voor vriendinnen, collega's of buren. En al helemaal niet 2 x per dag, alsjeblieft he, ik was al blij dat ik de dag een beetje normaal doorkwam zonder in te storten.

Persoonlijk had ik er geen probleem mee dat ze hem vasthielden, maar kan ook begrijpen dat anderen dat liever niet willen.

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Mensen moeten begrijpen en weten dat jij/jullie bepalen!!
    En als ze het er niet mee eens zijn dat mijns inziens hun probleem is en niet die van jullie....

Vind het heel vreemd dat mensen hier moeilijk over doen?! Gaat toch om jullie!?

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.040
    2.906
    113
    't Gezellige Brabant
    Die eerste dagen word je zo overrompelt door alles wat er gebeurd. Tuurlijk bepaal je zelf wie je wanneer en hoe lang wilt zien.
    Na mijn bevalling stonden schoonouders al voor de deur toen wij nog uit het ziekenhuis moesten komen. En dan nog bellen ook waar we bleven :$. Voor mij is de toon dan al gezet als we van tevoren nog zo hebben gezegd dat wij bellen zo gauw we thuis zijn en er klaar voor zijn. Dit heeft er bij mij ook toe geleid dat ik het echt niet prettig vond als ons kindje dan bij hen zat. En als ze dan ook nog eens ging huilen, werd ik er zelf ook helemaal zenuwachtig van. Maar sommigen hebben zo'n plaat voor hun kop!

6. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Nee hoor, ik deed het ook! 's ochtends bezoek en 's middags of 's avonds!

7. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik deed maar 1 bezoek per dag. Ik vond dat al meer dan genoeg. Ik vond dat heel inspannend bezoek. En ik had een keizersnede, dus ik was heel erg moe. Een uur was echt meer dan genoeg.

Nee, hoor, heb ik niet eens aan gedacht. Een enkele keer deed immer bezoek. Maaike plande gewoon altijd 1 bezoek per dag.dat ka. Dan wel bestaan uit meerdere personen. Soms 5 tegelijk. Ook prima. Maar ik wil maar 1 bezoek hebben.

Kost ook allemaal energie, kopjes serveren, beschuit, afwassen. Nee hoor 1 bezoek was genoeg.

Deel Deze Pagina