hij pakt zijn beker niet zelf vast

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jalou, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Hallo,

Het klinkt een beetje onbenullig, maar ik wilde gewoon eens zien wat andere kindjes doen. Mijn zoon is nu 10,5 maanden oud en hij eet echt als ee bouwvakker, hij pakt zelf zijn stukjes brood en begint nu een beetje zelf met de lepel te eten.

Drinken daarentegen kan hij zelf niet. toen hij de fles nog kreeg pakte hij deze niet zelf op en nu met zijn tuitbeker hetzelfde. Hij kan hem wel zelf pakken, maar houdt hem dan niet omhoog zodat er drinken uit komt. Zodra ik hem een beetje help laat hij meteen de beker los. Ik heb van alles al geprobeerd, maar hij doet het gewoon niet.

Ik hoor dat je nu ook al zou moeten oefenen met een gewone beker, maar als hij zijn tuit beker al niet opgetilt krijgt, dan gaat het met een gewone beker zeker niet.

Met zijn fijne motoriek is overigens niets mis.

Nog meer eigenwijze kindjes die het wel lekker vinden dat mama de beker vast houdt?

2. blondie74

blondie74 Lid

Nov 5, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier hetzelfde ons meisje is snel in alles maar ze pakt ook nog steeds niet haar eigen fles en tuitbeker vast. Vind het ook wel lekker moet ik zeggen de fles nog te geven. Maar komt vanzelf goed.

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier was het prezies het zelfde en het besef van dat de beker opgetild moest worden kwam pas na 1 jaar.
    Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden persoonlijk,het komt wel.
    Ik legde hem weleens met de beker met handvaten (wel antilek anders word het zo'n knoeiboel :p) in de box en daar ging het wel goed na dat een aantal keren hebben geoefend werd het wel iets beter maar echt goed omhoog houden lukte niet tot na 1 jaar.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Och, mijn dochter (18 maanden) is pas na haar 1e verjaardag zelf uit de tuitbeker en fles gaan drinken en drinkt nu sinds gisteren haar sap en water uit een gewone beker. Geen zorgen om maken hoor, en laat je niet opjutten met het drinken uit een gewone beker. Gewoon wat blijven proberen als je daar al zin in hebt en dan komt het echt vanzelf.

Wij zijn trouwens begonnen met oefenen met drinken uit een gewone beker door er yoghurt in te doen. Dat is natuurlijk wat dikker en dan gaat niet alles er zo snel naast.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Megan was ook overal snel in maar zelf drinken ho maar.
    Heel lastig.....

Wij zijn op een gegeven moment overgegaan naar een nuby no-drip fles zodat ze hem zelf kon vast leren houden zonder ongelukken van een gewone fles.
    Ze kan nu pas sinds april dit jaar uit een tuit beker drinken en deze zomer heeft ze geleerd met een rietje te drinken.

Het ene kind is snel met het ene en de andere met het andere.......komt wel goed uit eindelijk :)
    Megan zit al op PSZ met 2jr ipv 2,5.........en ze doet niet onder van de andere kindjes. Sterker nog: ze is vaak al veel verder met alles. Behalve met drinken uit een bekertje ;)

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hier ook fles en tuitbeker (zachte tuit) moet voor mr vastgehouden worden in zn bedje drinkt ie het wel zelf (met en zonder handvaten) maar zittend houd ie het wel vast en gaat naar het mondje maar tilt het niet op als ik hem help laat ie het ook los nou ja ik hou het dan wel vast want hij is geen 'drinker' maar meer een 'eter' ik probeer hem uit een beker te laten drinken maar hij spuugt alles weer terug in zn beker :) maar er zit al vooruitgang in hij slikt af en toe ook door, naast het verslikken. en harde tuit beker vind ie helemaaaal niks
    maar we gaan dooroefenen ooit zal die het toch doorkrijgen :D

7. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Bij ons was dat ook zo.
    Wij zijn begonnen met een no-dripp rietjes beker(van nubby) ZO kon ze hem wel zelf vasthouden, maar hoefde ze hem niet op te tillen.
    Nu is ze ruim anderhalf en ineens drinkt ze wel uit een (no drip) tuit beker.

8. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje pakte zn flesje pas ehct goe dvast rond 10/11mnd...hij had er geowon geen zin in, tot bijna 6 mn krege hij bv, ds voor hem eigenlijk pas ene korte tijd dat ie een flesje kreeg zo vaak..

mar naar mijn idee linkte hij melk-drinken gewoon aan mama-doet-dat ..
    wnat idd helpen en hij liet los

teriwjl overdag uit zn tuitbeker dronk hij zn thee en water wel zelf...en eten doet hij al vanaf 6 mnd met zn handjes...

Nu is hij bijna 14 mn, en drinkt wel gewoon uti zn rietjesbeker eigenlijk altijd...maar krigjt ook drinken uit ene normale beker, al gaat dit alleen met 1 slokje goed, darana moet ik het samen doen met hem...anders ligt alles op de grond..

9. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

Jun 22, 2008
    720
    0
    0
    Mijn zoontje deed het wel snel met tuitbeker en zo'n nuby beker met rietje, maar zijn fles heeft ie nooit zelf gedaan. Hij ging er altijd heerlijk voor liggen en liet ons dat doen.

Dat ze nu al uit een beker zouden moeten drinken is echt wat voorbarig hoor! Mijn zoontje zou op die leeftijd echt meteen de beker geheel omgekeerd hebben of met zo'n vaart naar z'n mond toe dat alles ernaast ligt. Uit een beker dat komt vanzelf. Daar was mijn zoontje niet bepaald snel mee, maar dat lag meer aan dat ik het niet aandurfde :D. Inmiddels issie 2,5 en drinkt alleen nog uit bekers. Geen flessen of tuitjes meer. Alleen in de auto krijgt hij nog weleens een dichte beker met zo'n rietje, bijvb die van hema.

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dingen omhoog houden doet Simone ook nog niet, ze heeft nu een rietjesbeker, die snapte ze met een jaar. Daarvoor moesten we altijd samen met haar drinken.

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Mick houdt zijn fles en beker ook niet vast.. Zijn fles pakt hij echt alleen als we hem in de box leggen en het hem 'uit laten zoeken'.. Een tuitbeker krijgt hij niet.. We leren hem gelijk aan om uit een beker te drinken.. Deze houdt hij ook nog niet vast.. En hij weet donders goed hoe het moet, want als we hem 'alleen' laten, lukt het wel.. (Het wordt dan wel een zwembad, maar ach..)

Share This Page