Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie me misschien tips kunnen geven of me misschien kunnen vertellen dat dit hopelijk een fase is. Het gaat om het volgende: ons zoontje sliep al een heel tijdje heerlijk door. Minstens van 7 tot 7. Eind februari werd hij verkouden en begin maart liep dit uit op een longonsteking. Dus hij is behoorlijk ziek geweest. En in die weken sliep hij natuurlijk niet door ivm hoesten e.d en sliep hij ook regelmatig tussen ons in omdat we hem dan beter in de gaten konden houden. Nadat hij weer opgeknapt was sliep hij weer in zijn eigen bedje. Maar dus sindsdien niet meer door. Hij wordt om het uur soms om de 2 uur "wakker". Als je heengaat en een aai over zijn bolletje geeft en zijn speentje slaapt hij eigenijk meteen weer door (dus hij is niet echt wakker). Of hij is wel echt wakker en dan is het wat moeilijker om hem weer te laten slapen. Vaak wil een slokje water helpen. Laten pruttelen heeft geen zin want dat gaat echt over in overstuur huilen. Nu is hij ook in een fase gekomen van eenkennigheid en verlatingsangst, dus dat maakt het er niet makkelijker op. Nou een heel verhaal... sorry... Maar ik hoop zo dat jullie ons tips kunnen geven of misschien de situatie herkennen. We raken er inmiddels behoorlijk uitgeblust van... (we slapen nu om en om al een nacht met oordopjes in om maar wat slaap te krijgen...). Dus kom maar op met de tips meiden!!! Onze dank is groot
En als je een flesje of tuitbekertje drinken in zijn bedje zet?? Het zal wel een fase zijn. Ik heb ook wel eens gedacht gaat dit oooooit over, en dan ineens slapen ze weer door Dus even doorbijten...
Ik heb geen idee, mijn dochter is ook al een week of 6 heel erg aan het kwakkelen, ze lijkt nu wat op te knappen, dus ik hoef er s'nachts niet meer uit ivm het extreme hoesten, maar omdat ze even jengeld, speentje erin en dan is het weer goed! Idd, hier heeft het ook geen nut om te laten pruttelen omdat ze dan echt overstuur raakt! Vermoeiend is het... Hopelijk is het een fase!
Het is wel bekend dat ze na ziek-zijn ineens weer even niet meer doorslapen... Bij de een is dat eerder over dan bij de ander. Hopelijk bij jullie dus gauw weer de oude,
Voor de verlatingsangst is het goed om overdag veel kiekeboe-spelletjes te doen! Dan leert hij dan iets/iemand die weg is, ook weer terug komt. Misschien als hij dat eenmaal door heeft dan hij dan weer beter gaat slapen?