Orders krijgen van je dreumes, hahaha

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Benzoblij, Apr 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Onze dochter van 16 maanden brult de hele dag door wat ze wil hebben.
    En als het dan niet gebeurt, oh wee dan wordt ze heel nijdig.
    Ben nu al een aantal weken haar duidelijk te proberen te maken dat de dingen gebeuren wanneer Papa en Mama het willen, maar dat pikt ze nog niet echt.
    Ik hoor dus de hele dag een schattig meisje koekies, boekies, visie kijken, buiten, beker etc.etc. brullen. Op zich heel leuk dat ze al zo goed praat, maar de toon waar op dat gaat :D

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Haha, hier nog zo eentje. Mama zitten, lopen, buiten, koekie, papa lezen, Robbie (zo noemt ze zichzelf, heet Robin) eten etc. De commando's voor onze hond heeft ze ook klakkeloos overgenomen, alleen reageert ze gewoon niet op haar.
    En af en toe wordt ze ook wel een wat nijdig als het niet gebeurd, maar meestal zeg ik gewoon 'nee, mama gaat niet lezen' en legt ze zich er snel bij neer. Verder wil ze de hele dag dingen kussen waar plaatjes van dieren op staan. Ik kan de supermarkt amper door zonder tig keer 'kusje' te horen.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier nog niet zo zeer met woorden, maar voor alles wat ik voor hem moet doen wordt er 'dank' geroepen. doe ik iets niet, roept hij het wel even wat harder hoor, want mama heeft het niet gehoord, anders had ze toch al wel gerend?! ;) hihih)

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Thijmen heeft wel min of meer hetzelfde, maar hij kent nog niet zoveel woorden. Dus hij staat in de keuken met een uitgestrekt handje te 'uhhhen' en dan moet ik maar raden wat ie wil! En alles is nee (of eigenlijk na na na en dan schudt ie met zijn hoofdje, heel schattig :) ) als je iets aan hem vraagt.
    En als je op de grond zit, dan wil ie tussen je benen zitten. En dan probeert ie gewoon je benen opzij te leggen als je niet goed zit :)
    Hij heeft wel heel duidelijk een eigen wil :)

Willen jullie kindjes dingen ook op een specifieke manier? Bananen met de schil er nog aan, koekje uit de trommel pakken en niet van mama in het handje krijgen etc

5. Keesje

Keesje Lid

Apr 14, 2008
    15
    0
    0
    Haha hoe herkenbaar! En nijdig dat ze hier wordt als je haar niet begrijpt! echt dikke tranen, mijn vriend en ik moeten er vaak smakelijk om lachen. Meestal is het een paar minuten sippen en als je haar weet te negeren stopt het vanzelf en gaat ze weer lekker spelen. Nu is het wel zo dat ze bij mij meer voor elkaar krijgt dan bij mijn vriend, (die is wat minder toegeeflijk) en opa en oma, tsja laten we het daar helemaal niet over hebben (soms schaam ik me wel een beetje wanneer ze bij opa en oma linea recta naar de de plaats waar het snoep ligt rent, zonder hen eerst te begroeten) maar dit is uiteraard ook niet zonder reden :)

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Thijmen is ook echt kampioen pruillip trekken. Als ie iets niet mag zie je dat lipje gaan en dan probeert ie het gewoon nog een keer!

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Haha, hier ook een bevelende dreumes (inmiddels peuter). Wij hebben wel geleerd dat hij ook dingen 'lief' kan vragen. Als hij weer een bevel geeft en we zeggen dat hij het lief moet vragen, dan zet ie een heel hoog zacht stemmetje op, koppie scheef, grote ogen: "Mama, wille koekje eten?" Haha, en zeg dan nog maar eens nee!

8. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    ik heb hier een dreumes die alleen maar de hele dag door, aaaaai, aaaaaaai poesje zegt en papa, mama is uit :)

we waren maandag op de kinderboerderij, dat was natuurlijk helemaal één groot aai-festijn hahahaha

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    1,789
    0
    0
    leuk om die verhalen te lezen :D , dan weet ik wat ons nog te wachten staat :D

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wacht maar totdat ze zover zijn dat ze je kunnen komen halen om wat te doen.. :) Ik lach me rot met Jelle...

Zit je lekker op de bank, komt Jelle eraan, schuift zijn hand onder mijn been en probeert me op te tillen... "Mama uit!" En dan moet ik mee om iets te pakken of iets te doen... :)

Of hij komt met zijn schoenen aan: "To to uit" (pantoffels uit) "hoeten aan" (schoenen aan) "Buite peleeeeeee!" en hij rent als een halve gare naar de achterdeur... :) :)

o ja, en op een gegeven moment ga je jezelf terughoren.. Ik zeg dus vaak "hier, alsjeblieft, je beker" (bijv) Nu zegt Jelle dus geen alsjeblieft als hij iets geeft maar "hier!" :) :oops: Word aan gwerkt.. :)

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :)

Mirre kan ook heel goed duidelijk maken wat ze wil (met wijzen, uhuhuh en de weinige woorden gebruiken die ze kent). En als dat niet lukt dan kun je altijd nog dreinen natuurlijk. Of heeeeeeel boos kijken (gefronsde wenkbrouwen jawel :)).

Verder gewoon mn hand pakken en naar de voordeur/richting rozijntjes/trap/etc lopen. En dan wijzen 'uhuhuh' zeggen en ja knikken.

En als 'de grote mensen' te veel met elkaar praten of niet opletten als ze iets leuks doet of wat wil zeggen/laten zien, of als ze gewoon gezien wil worden: heel hard lachen en lief naar je kijken :)

Wat zijn kinderen toch heerlijke wezens :D

12. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Die van ons wordt hartstikke nijdig als wij iets eten want dan MOET hij dat ook hebben. Al ligt precies hetzelfde op zijn bordje, neeee, hij moet proeven wat wij eten. Met zo'n uitgestrekt wijsvingertje, een nijdig gezichtje en een 'iiiiiiiiihhhhhhhhhhhh!!!!!!!' moeten we dan snappen dat we onze boterhammen/yoghurt/warm eten aan meneer moeten overdragen... en dikke tranen als we het zelf opeten :rolleyes: :)

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    goh jamie heeft het nu al! mijn kleine spruit is nog geen 6 maanden. maar als je van een glas drinkt gaat zijn mond open en zit hij met zijn handen te trillen zo van SNELLLL ik heb dorst!! :D ook een appel kent hij goed, een toetje, een koekje of als hij zijn flesje ziet enzo... als je dan niet snel genoeg toegeeft dan volgt er ook een drama. zullen we eigenlijk nu al kort moeten houden, maar hij is zo schattig :D

14. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    als wij teveel met elkaar praten, naar de smaak van m'n zoontje brult hij er keihard doorheen: "Papa mama hoeffe niette praten!!!!!!!"

1x is dat grappig, inmiddels begint het irritant te worden. Meestal pak ik hem dan even beet en zeg heel zachtjes: "En jij hoeft niet zo te gillen" De boodschap komt gelukkig wel over, langzamerhand.....

Share This Page