Niet meer doorslapen, help!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bijzonder, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ze kwam vannacht om 03.30 !! :(
    En ze had zo goedgedronken gister, de laatste fles ook helemaal leeg! Uit gerekend op mijn eerste werkdag! Heb max 4 uur geslapen. Wat is het toch ...?

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Lenthe sliep door met behulp van rekken met een speentje en af en toe een spontane nacht, heb ik dat goed? Dat is toch wat anders dan zelf spontaan toe zijn aan doorslapen. Eigenlijk zou je dus kunnen stellen dat Lenthe ook nog niet doorsliep. Als je dan een sprongetje tegen komt val je al snel in je oude patroon. Hoe zwaar is Lenthe? Ik heb vaak begrepen dat kinderen die ter wereld gekomen zijn met een gewicht tussen de 6 en 7 pond vaak pas doorslapen als ze zo om en nabij de 5500 gram wegen. Dit zal niet voor ieder kind gelden natuurlijk maar in mijn omgeving blijkt het vaak waar. Ik denk dat er niets anders opzit dan er gewoon uitgaan en een flesje geven. Dat kost je ook veel minder energie en nachtelijke tijd dan het op allerlei manieren proberen te rekken zonder resultaat...

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat ontzettend rot dat je hier in Nederland alweer aan het werk moet terwijl je nog midden in de nachtvoedingen zit. In vele andere landen is dat stukken beter geregeld! Aan het werk met 4 uur slaap is erg rot. Ik moet volgende week alweer naar school en zit in hetzelfde schuitje.

Wat ik nog toe wilde voegen aan mijn vorige berichtje: De eerste vier maanden zal de nachtvoeding geen gewenning worden, daar hoef je niet zo bang voor te zijn. Gemiddeld zijn er niet zo heel veel baby's die zelf (zonder nachtvoeding of speentje) doorslapen. Ik zou dus echt nog even toegeven aan die nachtvoeding. Je zal zien dat ze hem zelf echt laat staan als ze hem niet meer nodig heeft. Zo in ene van de één op de andere dag...

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb twee keer het speentje gegeven en de vier nachten erna sliep ze zelf door zonder hulp.
    Ze woog 3175 bij de geboorte en nu pas 4500 gram

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hey moet jij niet werken :p

Balen joh het vanacht niet ging met door slapen. Hopelijk gaat het vanacht beter.

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Eerste werkdag zit erop! Morgen vrij :D
    Ga niet meer proberen te rekken als ze snachts komt. Geef gewoon maar 30 cc dat ze iets binnen heeft en weer kan slapen. Moet me er maar bij neerleggen..

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nou nu kan ze wel van 22.00 tot 07.00 slapen haha

8. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    hallo,

wij zitten in precies hetzelfde schuitje. Ze drinkt hooguit 1x perdag 150cc en de rest van de 5 flessen (incl. nacht) 120cc.
    ze komt snachts ook altijd nog, ze is 10 weekjes oud en bijna 5000 gram.
    ze krijgt savonds rond 19.00 en dan valt ze in diepe diepe slaap en dan d'r laatste fles rond 22.30.
    ze slaapt soms tot 5 uur en vanacht ineens 2.15 !! pff..
    normaal laat ze de helft staan van d'r laatste fles, maar gisteravond helemaal leeg en dan is ze er heel vroeg. bizar..
    misschien de laatste fles laten vallen dat ze standaard vroeg in de nacht komt ? iemand tips of goede ideeen ?

groetjes linda

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat fijn! Het kan best zijn dat ze nu steeds vaker gaat doorslapen! Het begint bijna nooit met gelijk helemaal maar eerst met een paar nachten, al dan niet achter elkaar. Komt echt wel goed!!

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Misschien net als ons proberen. zorgen dat je om 18 u uitkomt met een fles en 21.30 laatste fles ..

11. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    dat is inderdaad een idee.. :)

weet alleen niet zo goed hoe ik dit ga aanpakken, als ze om 2.15 snachts komt , vanmorgen was ze er om 7.15.
    misschien wakkermaken met de eerste fles ? mijn man moet er om 6 uur uit ;)
    maken jullie de kleintjes wakker voor de flesjes, of laten jullie ze lekker slapen?

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Goh, vervelend joh! Zeker als je er niet meer aan gewend bent dat je er uit moet. En dat net als je weer moet werken. :x

Ik zat te denken dat het de 12 weken sprong kan zijn, had onze dochter ook met 11 weken. Bij haar uitte dat zich gelukkig niet in 's nachts wakker worden, maar wel in moeilijk doen met drinken. En dat ging gelukkig weer over! Dus misschien is het een fase ;)

Verder dacht ik toen ik je verhaal las: waarom geef je 's middags 150/5 en niet 's avonds bij de laatste voeding? Dan zou het kunnen dat ze langer slaapt? En als ze 4,5 kilo weegt, dan mag ze volgens "onze" KA maximaal 4,5 x 180 ml = 810 ml hebben. Dat krijgt ze niet op dit moment. Je zou dus meer flessen van 150/5 mogen geven. Als je alle flessen ophoogt, zit je op 5x165=825, dat is maar 15 ml dan ze mag hebben.

Misschien moet je elke keer 150/5 aanbieden en dan kijken wat ze opdrinkt? Ik zou in ieder geval de laatste fles ophogen.

Over wakker maken: wij maakten krummel altijd wakker, omdat ze dat vanuit het ZKH gewend was en de KA het beter vond, omdat ze anders heel lang kon slapen. Ons meisje vraagt niet snel om eten, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet nodig heeft en ook niet dat ze het niet wil (best gek eigenlijk). Maar dat wakker maken deden we dan wel op gezette tijden. Het kan zijn dat het je meer rust geeft en dat het haar helpt om regelmaat te krijgen als je om de vier uur probeert te voeden en haar ook wakker maakt als ze dan niet wakker is. Maar het kan ook zijn dat het juist helemaal verkeerd uitpakt.......

Tja, alle kindjes zijn verschillend en wat bij ons goed werkte, kan bij jullie wel een drama worden. Maar hopelijk heb je wel iets aan mijn verhaal (haha, 't is best lang geworden en dan heb ik het niet voor niets getikt :p).

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Hinke. We doen sinds een paar dagen inderdaad alle flessen 150/5. Maar deze drinkt ze lang niet allemaal leeg. de laatste fles 's avonds drinkt ze meestal maar 11-110 cc.

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Inderdaad wakker maken voor de fles. Tussen 06.00 en 07.30 kan je wakkermaken om 's avonds weer om 21.30 uit te komen. Beetje schuiven tussen de 3,5 en 4 uur.

Bijvoorbeeld

06.00-10.00-14.00-17.30 of 18.00-21.30

of

07.00-11.00-14.30-18.00-21.30

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0

Als ze niet alle flessen leegdrinkt en 's avonds maar zo weinig drinkt, dan lijkt het mij dat ze toe is aan vier flessen. Zoals ik vandaag al bij een ander topic schreef: soms gaan kindjes beter drinken als ze minder flessen krijgen. Klinkt gek, maar ik heb het zelf ervaren.

Ik zou dus proberen om vier flessen te geven, om de vier of vierenhalf uur en dan kijken wat er gebeurt. Je kunt het in ieder geval proberen toch?

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Zou ze daar met haar lage gewicht (voor haar leeftijd) echt al aan toe zijn? Omdat ze gewoon nog soms de nacht komt?
    Hoe laat zou dan de laatste fles moeten zijn?

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Lijkt me wel erg vroeg om nu al naar 4 voedingen te gaan.
    Meestal ga je naar 4 voeding als je bijvoeding goed gaat.
    Bij ons was dat rond de 4 a 5 maand.

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja ik doe het ook nog niet. Ze drinkt alle flessen nog niet leeg dus ze heeft het echt nog nodig.
    vanmorgen weer om 7 uur wakker, samen met mama ! hopen dat het zo doorgaat!

19. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Fijn dat het nu zo goed gaat!

20. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Inderdaad fijn dat het zo goed gaat!

En ik geloof dat ik gister twee topics door elkaar gehaald heb. Toen ik net die opmerking over de leeftijd las, vroeg ik me af hoe oud ze dan ook alweer was. 11 weken is inderdaad nog wel erg jong voor vier flessen.
    Dus: sorry, foutje van mij, ik was even in de war!

Eigenlijk komt het er volgens mij op neer dat je gewoon goed naar je kindje moet kijken. Onze dochter gaf altijd goed aan wat ze nodig had. En nog steeds! Als ze genoeg heeft, doet ze haar mond stijf op slot en dan krijgen we er echt niets meer in. Haha, best grappig om te zien, maar in het begin vond ik dat best lastig, omdat ik dan dacht dat ze niet genoeg binnenkreeg. Intussen vertrouw ik er wel op dat ze het zelf kan regelen.

Deel Deze Pagina