Vanmorgen lag mijn zoontje (6 mnd oud) aan het voeteneinde in zijn ledikant. Op zijn buik, zijn gezichtje richting het voeteneinde, gelukkig niet met z'n gezichtje plat in het matras. Het ledikant staat naast ons bed en hij lag met zijn voeten richting mij, dus hoofdje aan de andere kant. Mijn vraag is of andere baby's dit ook wel doen en of het kwaad kan? We hebben Aerosleep dus het lijkt me niet gevaarlijk, maar ik vind het een nogal aparte slaaphouding zeg maar en kan me niet goed indenken dat hij op die manier lekker ligt. Iemand ook een baby met rare slaaphoudingen? Hij heeft overigens een slaapzak, en geen lakentje, dus op dat vlak gelukkig geen gevaar aan het voeteneinde maar omdat zijn bedje een beetje schuin staat vraag ik me af of het daarmee te maken heeft.
Op zijn kop, een been uit bed of een arm, zittend en dan met haar kop in het matras, helemaal links boven in het hoekje.... Iedere ochtend weer een verassing
Haha, hier hetzelfde! Pas sinds een paar maanden ligt ze redelijk op dezelfde plek, wel in verschillende houdingen.
Als het niet lekker ligt gaan ze wel anders liggen of ze laten zich wel horen als het niet wilt lukken. Lekker laten gaan dus.
Vandaag 7 maanden en al wat tropische houdingen aangetroffen. Half tegen de zijkant met dr hoofd tegen t hoofdeinde. Dr knuffel onder dr koppie als soort van kussen en opgerold in een hoekje met dr knieën onder dr buik.
Volgens mij begon de mijne al met 10 weken daarmee... we zijn toen ook overgegaan van laken en deken naar slaapzak. Was in december en hij lag elke keer met zijn rug tegen het hoofdeind.
Ze kunnen dat op die leeftijd prima zelf bepalen. Geen zorgen maken over 'gezicht in het matrasje'. Dat voorkomen ze zelf wel.
Oh ik vind het altijd erg grappig om de houdingen te zien waarin mijn zoontje blijkbaar toch lekker kan slapen, opgerold bij het hoofdeind, overdwars, ondersteboven maar het aller schattigste als hij met zijn kontje in de lucht op zijn knietjes slaapt
Mijn dochter gaat haar hele bed door. Megabeweeglijk is ze. Als haar hoofd tussen de spijlen door zou passen, zou die ook buitenboord hangen
precies dit, en hoe ik ze ook leg later weer hetzelfde liedje...vind het ook eng maar zodra ze zelf kunnen rollen kun je weinig eraan doen behalve geen objecten die kunnen draaien om de nek in bed.
Hier ook altijd een verrassing hoe hij nu weer ligt. Soms moet ik tussendoor een speentje geven en dan moet ik eerst even goed kijken waar dat speentje dan naar toe moet . Ik hoor ook regelmatig een harde bonk, omdat hij tijdens het draaien/schuiven/rollen met zijn hoofd tegen het hoofd- of voetenbord komt en dat klinkt heel hol. Hij heeft er nog nooit een kik van gegeven.
Haha hier lag ze juist de eerste paar maanden stil, en sinds ze 8 maanden is gaat ze het hele bed door. Vandaag haar favoriet; op zijn kop met haar billen in de lucht
Glow in the dark speentje (backup) en een zaklamp op de overloop. Die dingen gebruiken wij ook om te zien waar die speen heen moet regelmatig moeten zoeken namelijk en ze heeft geen geduld en wordt dan nijdig en dan dus ook wakker...t personeel moet namelijk wel een beetje tempo maken. Eerst je backup opladen, bedje fouilleren, gelijktijdig speentje geven en het ontvreemde speentje weer op de overloop voor de volgende vermissing.