Hoi allemaal, Onze dochter is overdag vrij rustig, maar 's avonds (ongeveer een uurtje na de fles van 18.00u) huilt ze echt de héle avond! Echt om radeloos van te worden.. We hielden het op een huiluurtje, maar dit zijn echt flinke huiluren! Wat kan het zijn? Als ik haar in d'r bedje laat liggen huilt ze gerust een half uur tot een uur achter elkaar door. Maar als ik haar er telkens uit haal word ze ook erg onrustig. Ze krijgt rond 22.00u nog een fles en dan slaapt ze wel heel de nacht door tot ongeveer 19.00u. Ik vraag me soms echt af of ze niet iets heeft?
Onze dochter heeft ook s'avonds haar huiluurtjes. Dan is ze ook onrustiger en slaapt bijna niet. Ik ga er van uit dat het er gewoon bij hoort en dat ze nergens last van heeft want overdag en s'nachts is ze wel rustig. Ik kan me voorstellen dat je je er zorgen om maakt maar ik denk dat het er echt bij hoort! Gaat vast vanzelf weer over! (Dat hoop ik tenminste... )
Kindje gewoon bij je nemen in bijv. een draagdoek. Kinderen op die leeftijd hebben mamahonger,en willen bij je zijn.
Hoi, Wij hadden de eerste maanden dit "probleem" ook, we konden er de klok op gelijk zetten dat vanaf 5 uur tot een uurtje of 9 het bingo was. Ik heb geprobeerd hem zoveel mogelijk op zijn kamertje te troosten, de ene keer ging het beter dan de andere keer. Ben bang dat je er gewoon even door moet want bij ons was het rond de vierde maand INEENS van de ene op de andere dag over. Succes, ik weet dat dit heel vervelend is maar het gaat beter worden!
xander heeft dit ook. wij laten xander wel op bed liggen en gaan om beurten om de 10 minuten eve bij hem kijke en eve troosten. In het ziekenhuis hebben ze ons als advies gegeven: heb je alles al geprobeerd kan je hem beter laten uit razen, ander ga je er zelf aan onder door. Dit werkt erg goedhier ( op het moment eve niet xander is een beetje ziek) maar normaal valt hij dan na een half uurtje in slaap. Als hij na een uur om de 10 minuten kijken nog steeds veel huilt halen we hem er eve voor 10 minuten uit eve knuffelen op de bank en dan weer ze bed in. hoop dat je er wat mee kan. Heel suc6 ermee, ik weet precies hoe je je voelt, kan af en toe echt heel zwaar zijn, als je zelf denk dat er wat meer is, kan een bezoekje bij de huisarts nooit kwaad natuurlijk. Ik denk altijd maar beter 2 keer te veel voor niks dan door blijven lopen en kans hebben dat het erger wordt! groetjes miranda
@jingels, ben het niet helemaal met je eens, rond de 3 maanden beginnen ze door te krijgen dat als je ze iedere keer uit bed haalt dat dat de dag erna weer gaat gebeuren. Mijn moeder heeft dit namelijk ook met mijn broer gedaan en die heeft tot zijn 5de iedere avond bij zijn bed moeten zitten en wachten tot hij in slaap viel, als ze weg ging raakte hij meteen helemaal in paniek. Of ze moesten hem op de bank in slaap laten vallen en dan zachtjes op bed leggen. iedereen voor zich natuurlijk.
@Miranda: tja , dat mag dat je het niet met mij eens bent. Maar ik vind het onverantwoord een kind te laten huilen. Kinderen op die leeftijd hebben maar 1 signaal om aan te geven dat er iets aan de hand is. En als dat signaal een paar uur duurt..... Kinderen van 3 maanden kan je niet gewennen,want ze kennen oorzaak en gevolg niet. Denk je echt dat kinderen van 3 maanden voor de lol huilen? Ik snap niet waar dat idee vandaan komt. Het proces van hechting komt rond die tijd op gang, ik zie niet in waarom je doelbewust dat zou negeren, als ouder.
het enige wat ik wilde zeggen is dat een kind rond 3 maanden al gaat begrijpen dat als hij huilt (ook om het huilen, xander huilt vaak op een manier dat ik hoor dat hij gewoon geen zin heeft om te slapen, meer boos dan dat er wat aan de hand is, geloof me een huil van pijn heb ik hier genoeg gehoord en dat is ook heel wat anders, dan laat ik hem ook niet in bed liggen)en je hem iedere keer maar uit bed haalt dat dat gewoonte voor hem of haar wordt. en dan ben je echt dag in dag uit constant je kindje uit bed aan het halen bent en ook vanaf de 3 maanden(hiervoor niet, dan is het echt mamahonger) In een huiluurtje kunnen baby ontroostbaar huilen wat je ook doet. en uren laten liggen vindt ik ook niet normaal. en we gaan ook om de 10 minuten kijken en blijven eve bij hem, we laten hem echt niet constant alleen ofzo hoor. maar nogmaals ieder ze eigen mening natuurlijk.