Ik leg Yelena in de box regelmatig even op haar buikje. Dit was een tip van het CB; om haar nekspieren te trainen. Echter wanneer ik dit doe, eindigt het altijd in krijsen. Ik hoef het maar een minuut of 3 te doen, maar we halen niet eens 1 minuut. Ze heeft er blijkbaar zo'n hekel aan. Het hoofdje kan ze wel van links naar rechts draaien maar dat doet ze niet vaak en het gaat nog wat moeilijk. Herkennen mama's dit, dat hun kleintje niet op de buik wil liggen? En wat doe je hier eventueel aan? Yelena kan wel goed haar hoofdje omhoog houden en draaien als ze tegen mij aan zit.
blijven oefenen . Wij hadden hetzelfde. Amper een minuut. Maar zodra het huilen werd, pakte we haar op. En zomaar ineens, van de ene op de andere dag, hield ze het zomaar 3 of 4 minuten vol! Echt zo'n sprong ineens! We oefenen nu nog steeds en soms komt er een lachje tevoorschijn als ze op haar buik ligt. Haar 'record' is zo'n 7 minuten. Maar op het cb werd ons de laatste keer verteld, dat ze zo sterk was in haar ruggetje! En dat deed ontzettend veel goed. Echt een bevestiging dat we goed bezig zijn (geweest) . Oftewel mijn advies: Hou vol en blijven doorgaan. Ook blijven proberen haar te vermaken als ze op haar buik ligt, zodat ze het leuk gaat vinden. En gewoon korte momentjes, om het wel leuk te houden.
Dat had ik ook eerst, terwijl ik echt veel moest oefenen ivm voorkeurshouding. de nek moest sterk worden, maar hij wilde niet echt op de buik. wel bij mij op de buik en dan omhoogkijken als ik op de bank zat zo na het voeden of tussendoor. En na ... ik weet niet meer hoe oud, week of 12? wilde het ineens wel, en nu vanaf dat moment vond hij het ook leuk. Dus ik zou adviseren (als leek, met 1 kind) blijven proberen maar zeker niet forceren. komt vanzelf...
hier precies het zelfde meneer vind het niks op de buik..kan wel goed zijn nekje omhoog houden en kijkt wel rond maar zet het na een minuut op krijsen..ik doe het nu iedere keer wanneer ik hem heb verschoont...maar vind het soms wel erg moeilijk...
Ik zou even een weekje niet meer doen en dan weer proberen. 'Mijn' cb is wat minder overdreven met dit soort dingen en de arts adviseerde daar dat pas vanaf 3m te doen (maar Mirre vond het juist erg leuk ) ...
amy wou het ook echt niet. ze begon direct te huilen. ik deed het standaart na het verschonen wel even. maar heb haar nooit gepusht. pas toen ze bezig was met kruipen lag ze regelmatig op haar buik. nu slaapt ze zelfs op haar buik, dus komt vanzelf wel hoor.
lars vond t in de box ook niet leuk, want dan zag hij niks meer hij vond het wel leuk bij ons op bed, of op onze buik of rug. vanaf een maand of 3 op een kleed op de grond, dat was ook goed. rollen deed hij overigens (pas?) met een maand of 6
Nou ik kap er gewoon ff mee, want ik moet ook nog steeds haar oogje telkens schoonmaken (soort soepoogje opgelopen in het ziekenhuis). Daar heeft ze een pesthekel aan en dan moet haar gezichtje ook nog weleens ingesmeerd worden....nee dankjewel het is al zo'n klein driftbakje. Dus op de buik doe ik alleen als ze uiterst gezellig is ! Sterk is ze toch wel; moet je eens opletten als ze boos is Thanks voor de antwoorden !
hier ook een meisje dat het absoluut niet leuk vind eerst was ze het na 15 seconde al beu en krijste het dan uit. nu leg ik haar smorgens op de aankleed kussen en moedig haar dan aan dan houd ze het altijd wel een minuut of 2 vol zonder te jammeren maar zodra ze gaat jammeren stop ik ermee. wat ik ook weleens doe is haar op mijn borst en dan zelf een soort van onderuit gezakt liggen en dan praten dan wil ze me aankijken en traint ze dus ook haar nekje. wat het cb bij ons zij was: haar op een grote kussen leggen en zo leggen dat ze dan met haar beentjes lager ligt dan met haar hoofdje.
donique vond dit ook helemaal niets . wat wij als tip kregen was vaak vliegtuigje spelen in de lucht en vaak op je buik laten liggen op haar buikje. dat wilde ze namelijk wel en dan haalde ze wel haar hoofdje soms op. maar het is echt geen ramp hoor als je kleintje dit niks vind moet je het echt niet te vaak doen. donique gilde het ook uit. nu sinds een week vind ze het wel een aantal minuten leuk op haar buik!
Anthony wil het ook echt niet...zodra hij al merkt dat ik hem wil draaien zie je dat pruillipje al gaan denk ook gewoon blijven proberen?
Onze dochter vind er ook niks aan. En ik kan je vertellen dat dat niet echt motiverend werkt om haar op de buik te leggen. Weet dat het wel moet omdat het goed is voor de nekspieren dus zal er morgen weer eens mee beginnen. Ik kreeg trouwens als tip om een rolletje onder haar oksels/armen te leggen zodat ze niet zo plat met haar gezicht op het kleed ligt. Als onze dochter op mijn buik ligt tilt ze haar hoofd wel op, soms zo snel en zo hoog dat ik er van schrik. Wel leuk om te zien natuurlijk
Hier ook. 10 seconden was al veel. Toen ze leerde om te draaien was het opeens over. Helaas duurde dat best lang, ze kon omdraaien met 6 maanden (twee kanten op). Tot die tijd heb ik soms geoefend, maar niet vaak. Ik dacht dat het vanzelf wel zou komen en dat was ook zo. En haar nekspieren doen het prima hoor. Ik ga haar niet elke keer overstuur maken. Dat vind ik niet nodig. Ze leert het vanzelf.
vliegtuigje spelen en hoog boven je hoofd tillen, is ook wel goed voor de spiertjes ! En ook voor die van jouzelf . Fae schatert nu af en toe, en de 2e keer dat ze dat deed, was toen mijn man haar boven z'n hoofd in de lucht tilde (en met geluid terug naar z'n gezicht haalde ) . Helemaal super om te horen . Maar dat is meer iets voorals ze 3 of 4 maanden zijn denk ik.
da gewoon lekker niet was het hier. alicia zette het altijd op het gillen en toch moest ik haar van het cb minimaal 2x per dag paar minutjes op der buik leggen. ik deed dit gewoon niet want vond dat huilen zo zielig en toch liep ze netjes volgens schema. draaien met 3 maanden, los zitten met 6 maande en met stevige rug en nek, met 9maanden kruipen op handjes en knietjes, met 10 maanden langs meubels lopen, met 11 maanden los staan en overal zonder hulp en aan de hand lopen en met 12 maanden liep ze los. ik heb dus gewoon niet geluisterd en ze doet het tot nu toe prima. doe wat je gevoel je ingeeft. ik het echt een mooperhuiltje of een huiltje dat ze in paniek is etc. kijk en luister naar je kindje. heel soms deed ik der wel op der buik leggen maar al snel draaide zich meteen weer om en dus had dit nog geen zin
Sven vind het ook nog maar net leuk en nou wil hij niet meer anders! En hij houd het HEEL lang vol nou! Dus maak je geen zorgen!