het komt de laatste 3 weken regelmatig voor dat valentijn zn 2e slaapje niet meer wil, terwijl hij echt wel moe lijkt te zijn... vanaf wanneer was dit bij jullie kindjes het geval, dat ze dus nog maar 1x per dag naar bed gaan? als ik het bijvoorbeeld iets uitstel (het 1e slaapje) , dan gunt hij zichzelf niet langer slaap... s'avonds is hij dan eigenlijk iets te moe voor zn laatste pap maaltijd! of zal ik die laatste papvoeding eerder geven en valentijn eerder voor de nacht op bed leggen? hij gaat nu namelijk om 7.15 naar bed
Laura wil ook niet meer smiddags slapen! Ik leg haar wel op der bedje, dan rust ze iig nog iets! Laura krijgt haar laatste flesje ook tussen 7.15 en 7.30! Maar voor de rest lijkt ze er weinig last van te hebben!
Britt slaapt 's morgens nog 1 1/2 uur en 's middags een uurtje of 2 en ze is al een paar maanden ouder dan jouw zoontje. Ik hoop dat ze dit nog wel een paar maanden blijft doen. Overigens ligt ze 's avonds om half uiterlijk 7 uur ook al weer in bed.
Joris slaapt sinds een week of 3 nu niet meer in de ochtend. Daardoor is hij wel het 's avonds eerder moe omdat hij ook wel moe lijkt te zijn overdag maar absoluut niet meer wilt slapen! Wij leggen hem daarom sinds hij zijn ochtendslaapje niet meer doet om half 7 's avonds in bed. En hij slaapt nog altijd door tot 08:00/09:00 uur in de ochtend.
Wat een slaapkop heb ik dan.... Sem slaapt 's ochtends, 's middags en als hij heeeel moe is ook later in de middag.
Sophie sliep altijd van 10.30-12.30 en van 15.00-16.00 toen ging dan slaapje van 15.00-16.00 eraf,maar die ruk van 12.30 tot 19.00 was natuurlijk veel telang,en was ze bekaf,opeens wilde niet meer om 10.30 slapen,ze gaat nu om 13.00 meestal tot 14.30-15.00,en ze is nu een stuk gezelliger! Heeft denk ik een maandje geduurt,voordat ze geregeld was! Groetjes,
valentijn die word gemiddeld om een uur of 8 wakker en gaat dan tegen 11uur tot 13uur naar bed en tussen 16 en 17 pakt hij een slaapje.. maar die wil hij nu dus niet meer ik heb hem zonet om 18 op bed gelegd , want hij was zo vreselijk moe.. ik had verwacht dat hij nog wel wakker zou worden want hij heeft nu dus helemaal geen pap gehad voor t slapen gaan, zou mij benieuwen of hij wakker word vannacht...laatste voeding was om 17uur groentehap en danoontje
Hier is het ochtendslaapje vervallen. Je merkt wel dat ze dan rond lunch wat humeuriger is. Maar ochtendslaapje is gewoon Not Done. dus vanaf 13 uur gaat ze erin tot ca 15.00. Dit is nu sinds 2 maanden ofzo. Thuis al eerder maar op kdv nu ook.