Mijn man..... grrrr

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Ik en mijn man hadden de afspraak dat ons huis voor de 30e zwangerschapsweek klaar zou zijn. Uiteraard zat het allemaal tegen en leef ik nog steeds in de rotzooi. Afgelopen dagen hebben we hier heel veel ruzie over gemaakt, helaas. Ik.ben er zo klaar mee!! Heb al 7 weken geen wasmachine en elke keer zegt hij, nee echt lieverd, dit weekend staat hij er weer, dat beloof ik jou. Deze belofte staat al 4 weken en zoals je raad, het staat er nog steeds niet. Onderhand wil ik toch echt een keer de kleertjes wassen.

Aanvankelijk zou alles 2 nov af zijn. 7 dec ben ik jarig en hij heeft me beloofd dat het ALLEMAAL klaar is, zoveel vertraging zou er immers niet komen. Dat is over 2 weken al en ik weet ZEKER dat het niet af komt gezien al het werk dat er nog ligt.

Mijn man baalt er ook echt verschrikkelijk van, dat zie ik ook aan hem. Aangezien we er beide vanuit zijn gegaan dat het af zou komen, heeft hij alle zaterdagen nu vol staan met andere dingen. Vandaag moest hij werken voor zijn werkgever, volgende week gaan vrienden van ons verhuizen en hij is de enige met aanhanger rijbewijs. Nu heb ik hem geëist dat als het vóór aankomende zaterdag niet af komt, hij iedereen maar af moet zeggen. Ik wil perse 7 dec uiterlijk alles klaar (ben dan 34 weken)

Maaaaar nu is hij daar heel boos over, want hij wil zijn vriend niet laten zitten. Hij gaat die dus niet afzeggrn, wat betekent dat volgende week ook nog geen wasmachine of baby kamer staat. Ik ben zo verdrietig! Zijn ouders hebben ook met hem gepraat, maar het helpt niet, want het is niet dat hij lui is, maar het hem heel erg overloopt allemaal.

Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om het thuis gezellig te houden, maar ook dat het allemaal af is op 7 dec. Mijn man gaat hier ook aan onderdoor, omdat hij ziet hoeveel verdriet ik er steeds om heb. Ik had zo graag lekker willen rommelen in de babykamer.... straks is daar weinig tijd meer voor

2. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Meid wat vervelend :( kan je geen vrienden en familie optrommelen om even wat meters te maken? Blijkbaar red hij het niet alleen en goede kans dat hij zelf niet om hulp gaat vragen. Sterkte!

3. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Dat klinkt als een horrorscenario voor zwanger met nesteldrang. Hier thuis ook discussies hoor over wat nog niet af is. Ik heb uiteindelijk voor de makkelijkste manier gekozen door niet allemaal (3 kids en wij) van kamer te ruilen. Wiegje staat nu naast ons bed en grote kamerruil doen we als baby paar maandjes oud is. Maar zonder wasmachine .... Ik zou gek worden. Ik zou denk ik behalve heel boos op man een klusjesman inhuren. Maar. Het klinkt wel alsof jouw man geen prioriteit aan de baby geeft. En dat lijkt mij heel pijnlijk. Eerst thuis alles op orde en dan vrienden helpen..

4. mappel

mappel Niet meer actief

Ik ben net als een gek (achter zijn rug om) vrienden aan het bellen, maar tot nu toe kan niemand

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ohh wat irritant! Kan je inderdaad niet vragen of mensen jullie kunnen komen helpen, desnoods buiten je man om, is niet leuk natuurlijk maar dan ziet ie wel de noodzaak er van en hoe belangrijk t voor je is.. Tis klote om er steeds zo'n ruzie over te moeten maken :( Misschien kan ie nog in de komende 2 weken wat dagjes vrij nemen? Of inderdaad z'n andere afspraken afzeggen, al kan ik me voorstellen dat ie de vrienden die verhuizen niet wil afzeggen. Lastig hoor.

6. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Pff klinkt echt niet leuk! Kun je niet afspreken een ruil te maken met die vrienden. Zij een dag hulp met verhuizen en jullie in ruil ook een dag hulp? Lijkt me wel zo eerlijk gezien de situatie. Snap dat ze er niet op zitten te wachten, maar zij moeten ook snappen dat jouw man eigenlijk geen tijd heeft om hun te helpen. Anders gewoon overleggen om een klusjesman te laten komen voor een dagje om meters te maken!

Kun je evt vast bij je ouders/schoonouders wat wasjes draaien? Thuis strijken en t tijdelijk in een doos opbergen kan vast. Kun je in ieder geval vast een beetje rommelen en verder komen. Weet hoe fijn het voelt om steeds iets gedaan te hebben.

Misschien kun je ook andere dingen vast doen? Adreslijst voor kaartjes, enveloppen schrijven. Weet dat t de situatie niet oplost, maar misschien neemt t wat onrust weg.

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Kan me voorstellen dat je flink baalt. Snap ook wel dat je man die vrienden niet wil afzeggen.
    Zoals anderen ook al zeggen: probeer hulp van vrienden/kenissen/familie in te schakelen. Of desnoods een professional of beunhaas als dat budgettechnisch kan. Bij een paar dingen hulp krijgen kan al heel veel schelen.
    Spreek daarnaast af met je man welke dingen prioriteit hebben. Wat MOET echt af zsm en wat willen jullie snel af.
    Ruzie maken zal jullie alleen maar belemmeren, dus pribeer er samen uit te komen.

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik wil alleen een dikke knuffel geven. Ik vind het naar voor je dat je nu tegen stress aanloopt. Wij hebben 3 jaar geleden een verbouwing gehad en echt waar: nooit weer!!
    Hopelijk kunnen jullie wat hulp krijgen zodat alles snel af raakt en jij lekker kan gaan nestelen!

9. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, we zitten hier zonder keuken, stromend water en wasmachine. Gelukkig heb ik wel een werkende badkamer. Maar ook de babykamer is nog niet bruikbaar, daar is nog tocht en geen verwarming.

Ik weet dat mijn man er niets aan kan doen, de verbouwing duurt gewoon langer dan we hoopten. Ik heb me erbij neer gelegd. We koken en wassen bij mijn schoonouders.

De kraamzorg zal er ook niet zo blij mee zijn, maar het is niet anders. We hebben de wieg op de slaapkamer en kunnen de badkamer verwarmen met een los kacheltje.
    Mijn schoonmoeder kan de was komen halen en afwassen.

Ik hou maar voor ogen dat er ook vrouwen in hutjes in Afrika bevallen, daar gaat ook alles goed. Maar het is af en toe wel frustrerend.
    Succes!

10. mappel

mappel Niet meer actief

Bedankt voor je lieve reactie:)

11. mappel

mappel Niet meer actief

ooh bah! dat klinkt nog veel erger! Wat mij het meest frustreert is dat mijn man zijn afspraken naar mij toe niet nakomt, maar wel voor anderen klaar staat

12. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, dat is ontzettend irritant. Misschien samen een planning maken met klussen? Wellicht helpt het om hem te vertellen dat je ook wel eens met 37 weken zou kunnen bevallen? Meestal worden ze dan ineens toch iets rustelozer, hahaha! (Je kan natuurlijk ook zeggen dat je al voorweeen hebt...)

13. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    pffff, wat vervelend zeg!! Ik denk dat ik toch wel iemand anders van buitenaf had ingeschakeld. Familie/vrienden of een professional. Wat misschien in het begin vervelend is voor je vriend, maar aan de andere kant, eerst thuis af en dan pas andere helpen.
    Succes!!

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zie bij mijn man dat hij tegen anderen moeilijk 'nee' kan zeggen en tegen mij durft hij het wel. Misschien is dit ook bij jullie zo.

Prioriteiten stellen. Als iig bijv de babykamer af is dan komt de rest wel.

15. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    wat vreselijk lijkt me dat.
    bij mn eerste zwangerschap moest er hier thuis ook nog heel wat verbouwd worden.
    Hebben toen een lijst gemaakt met schema wat er nog moest gebeuren en heb hem toen ook geholpen, dat hielp ook.
    Wellicht kun jij t ook aanbieden zodat het voor hem ook misschien wat makkelijker is...
    Sterkte en hoop dat t allemaal mooi wordt en optijd af is...

16. mappel

mappel Niet meer actief

Ik help waar ik kan, gelukkig voel ik me heel erg goed, dus kan ik zelf veel. Maar alsnog zijn er veel zware dingen waar ik mijn vingers niet aan ga branden. Mijn man baalt ook. Gelukkig heb ik een vriend gevonden die ons morgen gaat helpen. Mijn man zei vanavond dat het hem speet dat hij mij, zichzelf en de baby niet op de eerste plaats zet. Hij belooft morgen de wasmachine teug te zetten.... ben benieuwd....

17. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Klinkt veelbelovend!
    Hoop dat t ook echt lukt dit keer.. Dan kun je weer wassen.

18. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Ohw ik duim dat het lukt vandaag!! en dat ze rest dan ook gauw komt. Hij bedoeld het zo te horen goed maar ik geloof toch ook dat ik op een bepaald stressmomentje met "voorweeen" op de bank zou gaan hangen....Of verhaaltjes over vroege bevallingen vertellen....of verhaaltjes over huilende baby's die met 11 maanden nog elke nacht op de ouderlijke slaapkamer liggen te krijsen.. alles om zijn gevoel voor urgentie aan te sporen :D

19. mappel

mappel Niet meer actief

hahahaha dat is dan de volgende stap! Gisteravond had hij feest, was half 3 pas thuis. Om.7 uur liep zijn wekker af en ik hoor allemaal.gereedschap beneden, dus ik denk....... dat hij het wel voelt

20. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Succes vandaag! Ik hoop dat jullie lekker opschieten :) En maak voor je vent maar een lekker anti kater ontbijtje, voelt ie ook dat je dankbaar bent :)

Deel Deze Pagina