niet meer eten willen...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by billie78, Feb 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. billie78

billie78 Actief lid

Nov 25, 2007
    148
    1
    0
    Mijn zoontje van bijna 3 wil opeens niks meer eten, alles wat je hem aanbied slaat hij af!
    Hij is normaal best wel een goede eter, maar momenteel is het echt niks....
    Ook eet hij bij de oppas niks.
    We hebben vanalles al geprobeert, maar hij wil gewoon niet.
    Hij leeft soms maar op 1 boterham per dag!
    Dat is toch niet gezond?
    Vorige week al naar de huisarts geweest omdat hij zo moe en lustloos is.
    Ja vind je het gek als hij niks eet.
    Hij heeft dus nu best veel ijzertekort en we hebben er al een medicijn voor.
    Gelukkig leeft hij wel weer op, maar het eten blijft een drama.
    Ik weet dat het bij deze leeftijd hoort, maar heeft iemand er ervaring mee of goede tips?
    Alle adviezen zijn erg welkom ;)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Eten jullie altijd aan de eettafel? Misschien een idee om op de salontafel een schaaltje met worteltjes/boontjes of stukje brood neer te zetten zodat hij zelf wat kan pakken. Het is niet ideaal maar zo krijgt hij stiekem misschien toch wat binnen en is de sfeer niet 'gedwongen'. Dat is het wellicht ook niet maar omdat je je zorgen maakt kan ik me voorstellen dat dat voor hem wel zo voelt. Of hem mee laten helpen met eten maken kan misschien ook nog wel helpen.

3. billie78

billie78 Actief lid

Nov 25, 2007
    148
    1
    0
    Ja wij eten altijd aan de eettafel.
    Ik heb dat al eens geprobeerd, maar hij pakt dan nog niks.
    Hij is zowiezo een moeilijke met zelf eten.
    Maar bedankt voor de tip!

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    drinkt hij wel, want dan zou ik denk ik aan de slag met vloeibaar. (ontbijtdranken, groentesap)

5. klinkt misschien raar maar mijn zoontje at ook een tijdje niet en ik heb hem toen maar toetje gegeven en die at hij wel en daarna ben ik langzaa weer met zijn eigen eten begonnen en gezecht als je dit op eet krijg jij drek je toetje en dat heeft hier goed gewerkt

6. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Misschien kun je hem vragen wat hij wilt eten? Vaste eettijden aanhouden en op dat moment aan hem vragen wat hij wilt eten.

Bij Kamiel vragen we 's ochtends meestal wat hij wilt eten, hij weet meestal precies wat hij wil (cracker, beschuit of boterham). En hij eet ook cornflakes met melk. Misschien kun je ook eens uitzoeken wat hij wel lekker vind doormiddel van een spelletje? Allemaal stukjes van iets op een rijtje leggen en aan hem vragen wat hij nou echt lekker vindt en wat hij echt NIET lekker vindt. En nieuwe dingen uitproberen, waarvan je denkt dat hij het wel/niet lekker vind. Kinderen kunnen je erg laten verbazen wat dat betreft (meneertje hier eet bijvoorbeeld augurken, olijven, brie, etc!).

Share This Page