Afbouw vraagje!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Tess83, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Saskia en Mirjam,

Ik wil ivm met mijn werk de borstvoeding gaan afbouwen. Nu lees ik overal tips en schema's etc. Maar die zijn allemaal gericht op het voeden met twee borsten.

Ik voed echter met één borst per keer, omdat mijn dochter hier genoeg aan heeft. (ze groeit een kilo per maand!!)

Ik wil dus graag weten hoe ik het beste af kan gaan bouwen.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ook nu zou ik gewoon proberen om een voeding over te slaan, en dan de voeding erna de borst geven, die het volst is. Kijk of je dat kunt redden. Als je teveel spanning erop krijgt kolf je wat af, maar niet teveel, net zoveel totdat het weer aangenaam voelt.
    Als je lichaam hieraan gewend is bouw je een volgende voeding af.
    Het gaat echt op geleide van wat je voelt, dat is hetzelfde als wanneer je 2 borsten per keer geeft.
    Ben je overigens op de hoogte van je rechten als voedende/kolvende werknemer?

Mirjam

3. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie, ik ga er gewoon rustig aan mee beginnen!

Ik ben ervan op de hoogte ja, maar ik sta voor een groep van 25 kleuters en vind het voor mezelf heel storend als ik steeds een kwartier de klas uit moet.. Tevens is mijn dochter bijna 6 maanden als ik ga werken en heeft ze dus ht belangrijkste stuk borstvoeding gehad!

Groetjes!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

nou 6 maanden is inderdaad heel mooi! En ik kan me voorstellen dat het met een kleuterklas niet heel makkelijk te realiseren is.
    Succes en bij meer vragen hoor ik het graag!

Mirjam

5. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Mirjam,

Toch nog een vraag hierover!

Ik heb als schema nu 7-11-15-19-23 en van de week de voeding van 15.00 uur laten vallen. Dat ging gelukkig vrij makkelijk nu na 3 dagen nergens meer last van.

Nu voelen alleen mijn borsten juist veel leger, wat me wel een beetje beangstigd, want ik besef door deze voeding eraf dat ik toch wil blijven voeden op de tijden buiten mijn werk om, terwijl ik eerst volledig af wilde bouwen..

Dat betekent voor mijn schema dat ik straks 3 voedingen overhoud, namelijk 7-19-23.. Doe ik er nou verstandig aan om één borst uit te kiezen die elke dag 2 x geef en de ander 1 x of toch om en om?

Alvast bedankt voor je advies!!

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

ik zou toch om en om blijven voeden dan, dus dan is op dag 1 de linkerborst 2 keer aan de beurt en op dag 2 de rechterborst. Maar misschien wil je kindje bij minder borstvoedingen per dag wel uit 2 borsten per keer drinken. Het is een beetje uitproberen hoe dat dan zal gaan.
    Blijf gerust vragen stellen!

Mirjam

Deel Deze Pagina