Hoi, Onze dochter is nu 6 weken oud en heeft, volgens mij..., veel last van krampjes. In haar wieg wordt ze soms na 20 minuten krijsend wakker en trappelt ze heel erg en loopt ze helemaal rood aan. Voor mij het teken dat ze echt last heeft. Zo is het nu dat ze soms de hele dag in de draagdoek slaapt. Daar wordt ze wakker van een krampje en kan ik met een speentje en hobbelen haar vaak snel weer in slaap krijgen. Uiteraard haal ik haar eruit voor de fles en speelt ze nog wat op schoot en in de wipstoel, maar als ze moe wordt doe ik haar in haar wieg, maar dus meestal in de draagdoek zodat ze daar verder kan slapen. Kan dit kwaad? Ze kan namelijk met haar armpjes geen kant op en beweegt zich dus helemaal niet vrij. Verder ben ik soms zo bang dat ze straks nooit meer in haar wiegje wil... Kan iemand mij geruststellen en zeggen dat ik haar onbeperkt bij me kan dragen? (overigens 's nachts slaapt ze in haar wieg. Deze staat tegen ons bed aan en daar slaapt ze ingebakerd vaak de hele nacht van 11 tot 8...met de nachtvoeding erbij natuurlijk)
Ik heb allebei mijn dochters veel gedragen vanwege pijnklachten, en die zijn allebei gewoon goed in eigen bedje gaan slapen toen de pijn weg was. Gewoon doen dus Qua bewegingsvrijheid: als ze wakker de ruimte heeft om te spelen, is het prima zo. Baby's liggen ook vaak ingebakerd en dan kunnen ze ook geen kant op, dus een draagdoek is ook prima
Hier heeft hij echt in de bondolino gewoond de eerste 3 maanden...vonden we beiden prettig. Hij wilde alleen bij mama zijn en ik kon hem niet wegleggen... Vanzelf wordt dat minder...echt dat wijst zich vanzelf.
Vooral mn zoontje zat overdag altijd in de draagdoek, heerlijk heb ervan genoten. 's nachts lag hij altijd ingebakerd Toen hij 4 a 5 maanden was werd het echt minder en zat hij minder uur in de doek.... Nu met bijna 14 maanden wordt hij nog steeds super blij en enthousiast als hij de doek/wompat ziet en wil er dan gelijk in.
dames! dat is echt heel fijn om te horen! Ik krijg van zoveel vrouwen om mij heen te horen dat ik haar ook echt weg moet leggen en zo, omdat ze dus anders nooit in haar wiegje meer wil en dat ik zo mn eigen graf aan het graven ben. Dat dat helemaal niet zo is/hoeft te zijn is fijn om te horen! Ze heeft nu 's nachts ook steeds meer last van de krampjes, maar ik heb begrepen dat er nu een piek is (6 weken?). Dus hopelijk wordt dat gauw minder! Bedankt dames! overigens zijn meerdere positieve verhalen MEER dan welkom!
Je kind bij je dragen is alleen maar heel natuurlijk. Het enigste wat je doet is haar geruststellen en bevestiging geven, op deze manier krijgt ze veel vertrouwen en kan je haar waarschijnlijk als de tijd komt juist heel makkelijk in haar eigen bedje leggen! Ik heb mijn kinderen ook altijd veel gedragen en ze vonden het heerlijk!
Als je je kindje in een goede houding bij je draagt (kikkerhouding) is daar niets ergs aan. Enige risico is dat ze nooit in de wandelwagen willen, hier tot groot verdriet van de oma's die dar grag achter lopen (maar is toch een tegenvaller met een huilende baby erin )
Heerlijk he, dat dragen? Ik heb mijn meisje heel veel gedragen. Inmiddels slaapt ze perfect in haar bedje hoor. En nog steeds draag ik haar elke dag. Ze vind het heerlijk en ik ook. En toen zo zo heel klein was helemaal, inderdaad tegen krampjes, maar ook na net 9 maanden mijn hart te hebben gehoord en mijn warmte te hebben gevoeld kon dit nu nog steeds, maar dan van de andere kant af .
Hahahaha, dat ken ik ja! Mijn moeder zie ik nog aan komen lopen met Meisje lief in haar armen en de kinderwagen duwend. Was gaan huilen in de winkel
@juju gek genoeg slaapt ze wel heel goed in de kinderwagen! dat gehobbel vind ze heerlijk :-D Daar kan ze ook zo een half uur lang rustig van zich afkijken, zolang het ding maar in beweging is Ik vind het zelf heerlijk om te wandelen, maar haar dragen tijdens mijn soms 2 uur lange wandelsessies wordt lichamelijk nog wat te zwaar dus daarom gebruik ik daarvoor graag de kinderwagen.
Heel herkenbaar, ons ventje huilt al als we hem een keer in de kinderwagen leggen haha, hij wordt zo boos dan het is ook echt een draagkindje..
Dat was hier ook nooit een probleem: daarin kon Thirza lekker veel zien, en Caitlyn gaat nu al in de wandelwagen en vindt dat ook geweldig, (die wil inmiddels niet meer in de draagdoek).