Niet meer in de MC willen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Beertje09, Apr 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Sinds een paar dagen vertikt de kleine het om in zijn MC te liggen, terwijl hij het zooo lekker vond in het begin, hij sliep erin als een roosje als we ergens na toe gingen. Nu zit hij er eigenlijk alleen in als we in de auto zitten, als we stoppen is het huilen geblazen hihi.
    Hoe kan het zijn dat hij omgeslagen is? Iemand hier ervaringen mee?
    Ik ben vorige week met hem naar buiten geweest in de wandelwagen met MC eerst was het prima maar toen was het ook huilen geblazen hihi.
    Ik vraag me af hoe hij er nu op gaat reageren als we samen naar buiten gaan.

Is het een fase, want als het niet zo is dan kunnen we niet lekker naar buiten in de MC hihi.

2. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Hoi Hoi,

Er zijn twee dingen die bij mij op komen als ik je stukje lees;

Aller eerst is altijd het advies de kinderen zo min mogelijk in de maxicosi te zetten. Of te wel niet te lang. Het kan dus toch zijn dat je kindje liever plat ligt in de wandelwagen.
    Ten tweede, dacht ik; Het is de afgelopen tijd wat warmer weer en in de maxicosi zit je wat meer in elkaar. Kan het zo zijn dat je kindje het te warm heeft?

Ik hoop dat je hier wat mee kunt....

Groetjes.

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik ken de regel dat een baby niet lang in de MC mag zitten, als we ergens na toe gaan is het echt maar een kwartier tot een half uur in de auto als we eenmaal op de plaats van bestemming zijn, halen we hem er direct uit en leggen we hem plat neer, dus daar ligt het niet aan.

En misschien is het wel de warmte wie weet, ik dacht juist warm en klein en knus dan slaapt ie wel maar no way hihi.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat is eigenlijk ook het eerste wat ik dacht. Misschien heeft hij het wel erg warm. Sasha gaat echt helemaal over de zeik, als ze het te warm heeft. Vooral in de autostoel.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier ook hoor: zodra we stil staan met de MC is het brullen. Ze heeft het vaak vrij warm in de ding en bovendien kunnen ze niet echt lekker bewegen erin. Lijken mij twee goede redenen om het op een brullen te zetten, ;)
    Als je echt gaat wandelen dus lekker de kinderwagenbak pakken! :)

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Als we onze dochter in haar autostoeltje zetten, gaat ze op de "reisstand". Ze heeft dan een bepaalde blik waar ik altijd erg om moet lachen. Niet echt chagrijnig of zo, eigenlijk best neutraal, maar er kan echt geen lachje af dan.

Toen ze nog heel klein was, heeft ze trouwens ook een paar keer heel hard gehuild toen ik haar in het stoeltje zette, herinner ik me ineens.

Maar tegenwoordig is het dus meer een gezicht van berusting: "ik kan niets anders dan rustig wachten tot ze me weer uit dit gekke ding halen". Ik noem het haar "schiet mij maar lek"-blik. Terwijl ze wel wild wordt als ze het ding ziet, want dat betekent: op stap!

7. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    heb je het riempje (gordeltje) al eens versteld? misschien zit die te strak , schuurt die lang zijn oren , of knelt ie tussen de beentjes ?
    anders weet ik het ook niet.......
    grtz Ramona

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb zo moeten lachen om een aantal van jullie reactie, echt leuk vind ik ze :)
    MC riemen zitten ruim en zijn goed versteld, zit dus niet te strak etc.

Vandaag bij oma geweest, mijn man heeft hem in de MC gelegd, eerst keek hij heel raar en fronste zijn wenkbrauwen geweldig om te zien, ook zo'n blik van NEE HE TOCH NIET WEER!! We hadden het niet meer, en wat denk je hij heeft gewoon toegegeven hahah.

Op de terugweg was hij zo moe toen we hem erin deden dat hij al gauw in slaap viel. Baby's zijn zo onvoorspelbaar zo schattig.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ook het idee dat je kleine het misschien een beetje warm heeft? Sterre ligt ook snel te zweten in dat ding, ze heeft nu dus ook geen extra kleren meer aan als we in de auto gaan.

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dat zou best kunnen, alhoewel hij niet veel aan heeft met dit warme weer, en gek genoeg wel stil is in de MC als we in de auto zitten, maar dat zal wel met het motorgeluid te maken hebben hehe.

11. Anique

Anique Niet meer actief

Can vind de Maxi cosy ook vaak niet leuk, hij is nu bijna 1 jaar, hij overstrekt zich dan helemaal en krijsen!!! Ik weet niet of het ermee te maken heeft dat hij het dan warm heeft, ik hem meer het idee dat het te maken heeft met dat hij dat op dat moment gewoon niet wil, gewoon omdat hij daar geen zin in heeft. Als hij op z'n rug moet liggen op de commode krijst hij namelijk op dezelfde boze manier, en dat is gewoon omdat hij dan liever op z'n buik wil liggen en liever niet op z'n rug wil liggen.

12. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,449
    0
    0
    Ik lees even mee want Iris doet dit nl ook heel erg krijsen en overstrekken. Volgens mij wil ze er gewoon niet in. Zodra de auto start is ze trouwens wel rustig maar ervoor en erna is het drama :rolleyes:

Share This Page