Vraagje aan billenschuif mama's

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamainspe, Apr 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    Hoi Hoi

Ik heb even een vraagje,
    Wanneer ging jullie billenschuivertje lopen?
    Diana is inmiddels bijna 17 maanden en loopt nog niet.
    Wel al vanaf een jaar loopt ze langs de tafel en muren en aan de vingers van ons, maar los nee.
    Dus vandaar eens deze vraag.
    Groetjes en thanks vast!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik ben geen billenschuif-mama, maar mijn zusje schoof wel altijd op haar billen.
    Ze kon ook niet staan of lopen, en kruipen deed ze nooit. Uiteindelijk is ze pas met 2 jaar gaan staan, lopen en loslopen in een week tijd. En toen wel gelijk goed.
    Ik geloof dat ze mijn zusje tot haar 2e verjaardag hadden gegeven, daarna moest ze naar de fysio, maar dat is niet nodig geweest.

Mijn zoontje kroop wel gewoon. Kon met een jaar ook langs de tafel lopen, en goed aan een vinger. Maar pas met 18 maanden is hij opeens los gaan lopen. Hij had de kracht wel in zijn benen (dat miste mijn zusje), maar was gewoon te bang om los te laten. Dat krijgen ze vanzelf eens door, kwestie van tijd..

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik ben ook geen billenschuif mama, maar mijn neefje deed dat wel en liep toen met 20 manden. Maar volgens mij heeft het niets met elkaar te maken hoor. Hij is gewoon ontzettend lui! Hij kon het echt wel, maar hij wilde gewoon niet lopen.

Komt vanzelf wel goed.

4. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    De Kinderarts van Kai vertelde me dat billenschuivers later lopen dan kindjes die kruipen....

het cb vertelde me nl dat als je kindje niet kruipt dat heel slecht is??? "ow, dat moeten we absoluut niet hebben...dat is heel slecht" vertelde ze me letterlijk.. dus heb ik aan de kinderarts gevraagt wat ik daarvan moest geloven...en dat is watz e me vertelde.....

Mn dochter liep met 13 maanden ongeveer en was ook een billenschuiver..

5. Gonkie

Gonkie Lid

May 13, 2008
    24
    0
    1
    Hier een mama van een billenschuiver.

Kevin is met alles wat later en kruipen heeft 'ie nooit gedaan.
    Hij liep wel al een hele tijd langs de tafel/kast/stoelen en aan ƩƩn handje, maar durfde nog niet los.

Afgelopen donderdag, dus met ruim 19 maanden, is hij los gaan lopen.
    Opeens had 'ie het door en ging er vandoor, wij zijn natuurlijk apetrots!

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Tijn was ook een billenschuiver.
    Met alles was hij vlot, maar tijgeren of kruipen, nee hoor, echt niet! Maar wel vlot draaien, staan, lopen langs de tafel, lopen aan de hand.
    Bij het CB zeiden ze ook dat hij wel eens laat kon gaan lopen, en als hij bij 17 maanden nog niet liep we naar de fysio moesten.
    Bij 14,5 maand liep hij los!

Hier dus alleen niet kruipen, maar verder gewoon "op tijd!"

kus miek

7. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Sophie was ook een billenschuiver en zij is met 15-16 maanden gaan lopen...

8. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    Hoihoi,

Hier een mama van een billenschuiven. Ze doet dit nu sinds ze ongeveer een jaar is. Verder kruipt en loopt ze nog helemaal niet. Ze heeft een spreidbroek gehad, dus dat is ook wel een beetje de reden dat ze achterloopt in de motorische ontwikkeling.

Ben benieuwd of ze nog gaat leren kruipen, ik verwacht dat ze eerder zal gaan lopen, al zal dat ook nog wel een hele tijd duren (ze trekt zich ook nog niet op of zo).

Ach ja je kunt het niet forseren he!

9. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee is ook een billen schuiver.
    loopt sinds kort een paar stapjes (4 a 5) los.
    ze kruipt ook wel maar op dr billen gaat dr sneller af.
    dat ze nog niet volledig los loopt komt omdat ze bijna niks zag en sinds ze een bril heeft probeerd ze wel los te lopen.

ik zelf was vroeger ook een billen schuiver en ik liep met zo een 14 maanden los volgens mijn moeder.

10. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Wij hebben hier ook een billenschuiver. Hij wil absoluut niet op de buik en daarom dus ook niet kruipen. Bij ons op Kind&Gezin (jullie CB) zeiden ze dat het geen kwaad kon hoor als ze kruipen overslaan. Het is waarschijnlijk wel beter voor hun algemene ontwikkeling, maar kwaad of slecht is het echt niet: er zijn 3 dingen die kindjes moeten kunnen zei ze: zitten, staan en lopen. Kruipen en rollen (2 dingen die ons zoontje niet doet) moeten niet.
    Verder merk ik hier wel dat Thor stevig op zijn beentjes staat, maar gewoon bang heeft om los te laten. Hij loopt dus ook nog niet (wel in een wagentje, achter een duwwagentje en aan de hand), maar hopelijk leert hij het snel, want zo aan mijn 2 handen lopen is echt niet goed voor mijn rug :)

11. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Finn deed alles rollend. Ik ben toen hij net 13 maanden was, naar de kinderfysio gegaan, omdat Finn in een stuit gelegen heeft en ik bang was dat er wat met z'n heupjes zou zijn. Sinds de Pasen kruipt Finn! De kinderfysio zei dat het dus wel "slecht" is als ze niet kruipen. Ze missen dan toch een stukje in de ontwikkeling, zeg maar: het ene been en dan het andere been. Om en om. Dat schijnt weer belangrijk te zijn voor de hersenontwikkeling. Finn zal voorlopig nog niet lopen want hij kan niet eens staan.

Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met de fysio. Ik heb zelf ook altijd op m'n billen geschoven en ik heb op het VWO gezeten, en verder is er fysiek niks mis met me, dus tja....

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Onze kinderfysio zegt ook dat het niet goed is als ze niet gaan kruipen. Ze missen dat iid de kruislingse been arm coordinatie en dan kunnen ze later als ze groot zijn ook problemen krijgen met het rennen. Onze dochter vind het ook niks op haar buik, maar nu doen we het toch maar een paar keer per dag.
    Van de buurvrouw begreep ik dat haar kontschuiver met 22 maanden liep.

13. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Tja, hier zeiden ze dat het niet erg was. Ik heb trouwens ook nooit gekropen en merk er toch niets van :). Wel gebeurt het natuurlijk dikwijls dat kindjes die eerst niet kropen beginnen te kruipen als ze al lopen.
    De onthaalouder zei ook wel dat ze merkt dat kindjes tegenwoordig minder kruipen en het valt me in mijn omgeving ook wel op.
    Ik merk ook wel dat Thor zijn fijne motoriek veel beter is hoor: hij kan al een blokkentorentje bouwen, een dopje op zijn flesje doen, ringen rond zo'n staafje, een balletje in een gaatje stoppen, enzo. De grovere motoriek zal dan wat achterliggen ofzo denk ik. We zien wel he :)

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Vera was ook een billenschuivertje.... Staan en langs de tafel enzo deed ze al wel een poosje maar toen ze 21 maanden was kon ze los lopen ( nu zo`n kleine 3 weken ongeveer dus...) Billenschuivertjes lopen wel later inderdaad... Vera was gewoon te onzeker om los te lopen.... En in ene had ze het door en is nu niet meer te stuiten....

CB heeft er verder niets van gezegd, ook niet dat ze niet heeft gekropen... en zoals meerdere mamas zeggen van billenschuivertjes, ook ikzelf was er eentje en liep met 19 mnd....

15. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het cb vroeg een tijd geleden (toen kroop Esmee nog niet) of ze al kroop ,ik vertelde dat ze met dr billen schoof, ik kreeg me toch de wind van voren, ze moest kruipen want bilschuiven was slecht voor dr ontwikkeleing, als of ik het kind kan dwingen om te kruipen.
    met 10 maanden begon ze wel te kruipen maar het bilschuiven doet ze veel meer, gaat ook een stuk sneller.

en wat dan nog als bilschuivers later gaan lopen, ze kunnen nog lang genoeg lopen.

16. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Hier heb ik daar dus nog geen reactie op gehad, begin het stilaan gek te vinden. Blijkbaar vinden ze kruipen in Belgiƫ niet zo belangrijk :).
    Maar inderdaad Sonja, je kan ze niet dwingen om te kruipen. Als ik ons zoontje nog maar gewoon op zijn buik leg begint hij al te krijsen dat het niet meer schoon is om zien, dus :).
    En dat ze later lopen, zou best kunnen hoor. Allez, op hun billen geraken ze overal snel en hebben ze hun handjes vrij om toch nog alles te grijpen.
    toch zie ik dat ons zoontje er precies lichamelijk wel klaar voor is om te beginnen lopen, maar hij durft precies echt niet. Heeft dat iets met het billenschuiven te maken misschien? Of hebben ze dat allemaal?

Share This Page