11 maand en nog niet kruipen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lili20, Aug 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lili20

lili20 Actief lid

Jul 22, 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    hallo allemaal,

mijn meisje is 11 maand en doet er nog geen moeite voor.
    ze zit zelf maar dat is ook alles.
    als ze aan het spelen is en dr rolt iets weg wordt ze niet eens boos of gaat ze het pakken(wekl fijn natuurlijk niet zon driftig kind).maar goed zo ontdekt ze nooit iets.

nu heb ik fisio en die vind dat ze moet kruipen op deze leeftijd. maar ik vind zelf dat het kind het doet wanneer die dr zelf aan toe is.

wat vinden jullie en welk kind heeft nog meer laat gekropen of niet

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Finn was ook laat met kruipen, hij begon te kruipen met 11 maanden. maar toen ie 9 maanden was, gleed uit al wel in z'n achteruit door de kamer heen.
    Ik ben ook van mening dat kindjes dan vanzelf wel ontwikkelen.. maar ik denk dat je op een gegeven moment wel moet ingrijpen, of in ieder geval moet bevorderen...
    Maar lijkt mij dat de fysio dat wel weet...

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties kon al losse stapjes zetten, toen hij ineens besloot toch maar te gaan kruipen. dat was 4 dagen geleden, dus met 12,5 maand. :)

en laat die fysio maar kletsen, ik vind het zo'n onzin dat alle kindjes maar van alles moeten op een bepaalde leeftijd!! ik heb er zelf nooit moeilijk over gedaan dat Ties het niet kon. Ik heb overigens zelf nooit gekropen!

4. mh81

mh81 Bekend lid

Jan 29, 2009
    748
    11
    18
    Hier ook een dochter van bijna 11 maanden die nog niet van plan lijkt te gaan kruipen, laat staan dat ze gaat staan.. Ik maak me er niet druk om, ze is gewoon een beetje lui hahah

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kroop ook pas net voor z'n eerste verjaardag, en nu, een maand later loopt hij bijna los. gaat ineens heel snel...

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron was misschien ook in verhouding wat later (10,5 maand) met kruipen. En het is niet eens echt kruipen aangezien hij op 1 voet en 1 knie gaat ;). Maar vrijwel meteen daarna is hij ook losse stapjes gaan zetten (met 11,5 maand).
    Aaron heeft zich ook totaal niet aan de volgorde gehouden wat betreft ontwikkeling van de grove motoriek.
    Ieder kindje is anders en heeft zijn eigen tempo. En als er geen lichamelijke oorzaak is voor het feit dat ze niet kruipt en op andere gebieden wel ontwikkelt, zou ik me er niet druk om maken.
    Dan zal ze waarschijnlijk ook in 1x heel snel gaan met het doorlopen van haar motorisch ontwikkeling.

7. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Mijn jochie ook niet, hij tijgert wel. Maar ik maak me totaal geen zorgen, en precies wat Marieke zegt ze moeten tegenwoordig allemaal alles zo snel kunnen. Je ziet het echt wel als je kindje gewoon gezond is en zich goed ontwikkeld, en sommigen slaan het kruipen ook over!

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,303
    2,578
    113
    Fleur is pas met 13,5 maand gaan kruipen ( tijgerde wel, is wel een beetje verschil)
    En nu loopt ze los! Ze heeft een enorme inhaalslag gemaakt en loopt qua motorische ontwikkeling weer helemaal gelijk met haar oudere zus.
    Op het KDV zeggen ze dat je pas bij 2 jaar kunt gaan kijken of ze echt met iets achter lopen.
    Tot die tijd varieert het enorm maar met 2 lopen ze bijna allemaal en beginnen te praten.
    Elk kind ontwikkeld op zijn eigen manier.
    Een beetje stimulans bij de fysio is natuurlijk niet verkeerd als ze nog helemaal niet van haar plek komt maar dat wil niet zeggen dat ze over een paar jaar ontzettend achter loopt.

9. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur doet het pas met een paar dagen. Dus ook zo'n 10,5 maand. Heb me er nog echt niet druk om gemaakt, buikschuiven vond ze makkelijker dat was hier heel duidelijk.

10. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

Aug 18, 2010
    2,058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    Goedemorgen,

Mijn zoontje van 11 maanden kruipt ook nog niet, en is dat volgens mij ook nog lang niet van plan.
    Hij trekt zich ook nergens aan op.
    We wachten rustig af.
    Ik maak mij er geen zorgen over,maar het lijkt mij wel leuk om te zien.

Groetjes Miranda

11. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0
    hier ook een kleine meid van 11 maanden en die kruipt ook niet hoor.
    alleen tijgeren doet ze. komt vanzelf. sommige kinderen gaan helemaal niet kruipen zelf.

ik maak me er niet druk om, en trek je niets aan van de fysio.
    al die gemiddelden, ieder kind is toch anders, je hebt snelle maar ook minder snelle.

12. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hier ook een manneke dat niet kruipt/tijgert enz. Hij is nogal van de fijne moteriek en toont er ook niet echt interesse in ook. Ben jij dat voor je dochter bij de fysio hiervoor of begrijp ik het verkeerd.
    Je kan ze toch niet dwingen te kruipen lijkt me..

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid is nu bijna 17 maanden en heeft tot op heden nog nooit gekropen of getijgerd, sommige kinderen kunnen het kruipen overslaan net als onze meid.
    Ze is gaan zitten met 5,5 maand, van a naar b ging half op de billen en half op 1 knie (vorm van billenschuiven) met 10 maanden, en daarna is de gaan lopen (langs meubels) en met de 13 liep ze helemaal los.
    Ik zou me er persoonlijk niet zo'n zorgen over maken. Misschien gaat ze niet kruipen en meteen lopen, of komt het kruipen wel een keer. Zolang er niets lichamelijks aan de hand is, zou ik haar gewoon d'r gangetje laten gaan.

14. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje is 10,5 maand en kruipt ook nog niet hoor! Hij tijgert dan weer wel en gaat als een speer het hele huis door. Optrekken tot staan doet hij ook nog niet (alleen als hij op schoot zit maar aan meubels e.d. nog niet) en zelf gaan zitten ook niet. Het lijkt er hier op alsof hij het wel best vindt zo, hij komt overal en waarom zou je zittend spelen als dat ook liggend kan?

Hij kan wel sinds een week of 2 in de kruiphouding komen, maar snapt niet wat hij er verder mee moet doen. Hij wiebelt een beetje heen en weer en als hij dan ergens naartoe wilt valt hij op zijn buik en tijgert er naar toe.

Komt vanzelf!

Share This Page