Ons dochtertje is momenteel heel erg met haar eigen willetje bezig. Vaak 'nee' zeggen, rommelen met eten.. nou ja dat is wel te doen. Ze zat altijd prima in de wagen. Ik ging dagelijks een uur of meer wandelen met haar. Ze loopt nu een aantal maanden los, en in eens ontdekt ze dat ze in winkels, op de markt, uit de wagen kan om zelf te lopen. Als we nu ergens komen en ze zit in de wagen, gaat het even goed. Daarna begint het: UIT! ZELF LOPEN! UIT!! UUIIIIIIT! rood aanlopen, onderuit zakken, huilen... nou ja je schaamt je de ogen uit je hoofd af&toe Dan mag ze er soms uit, maar volgende probleem is dat ze nooit loopt, alleen maar rent. Ze wil ook geen hand geven, dan is het weer een nieuwe driftbui. Van mij moet ze OF een hand geven OF in de wagen. Maar ml is er een stuk makkelijker in en rent er liever achter aan (dat laatste is wel beter voor de sfeer mijn vraag is: hoe kan ik daar nou het beste mee omgaan?
Hier was het of in de wagen of bij mij blijven (handje geven werkt hier echt niet). Dus na twee keer wegrennen in de wagen... En dan maar huilen en schreeuwen. Ik bleef wel steeds vertellen waarom hij in de wagen zat en als hij weer iets gekalmeerd was weer opnieuw proberen. En soms wel 3 keer achter elkaar in de supermarkt en uiteindelijk dus in de buggy naar buiten. Maar na een paar weken!! begon hij het te begrijpen en sindsdien gaat het perfect. Hij hoeft nu niet heel dichtbij mij te blijven maar wel terugkomen als ik hem roep. Consequent zijn en tijd geven. En vooral niet belangrijk vinden wat anderen ervan vinden. Af en toe gaat hij nog liggen huilen op de grond midden in de supermarkt, ik zeg dat hij mee moet komen en loop door en voor einde gangpad is hij bij me. Maar sleur hem ook wel eens krijsend mee de winkel uit. Hij zal het toch moeten leren (zeg ik dan ook als mensen kijken)? Als ik toegeef staan de mensen erbij te lachen, dat vind ik pas erg. Succes!!
Al van te voren vertellen waar jullie naartoe gaan en waar ze zelf mag lopen of juist in de buggy moet en waarom. Een handje hoeft niet als dat strijd opleverd maar je kunt wel zeggen dat ze bij mama moet blijven lopen en uitleggen waarom. Als ze toch continue wegloopt dan gaat ze weer in de wagen. Krijsen, dan heeft ze pech. (Ik weet echt hoe t voelt, heb t idee dat iedereen dan kijkt ) Je kan ook kiezen een tuigje om te doen maar niet iedereen wil daar graag mee lopen (is wel ideaal)
Heel consequent zijn. Op stukken waar het kan er even uit, maar volgens jullie regels, en bij geen hand of wegrennen hop vast in de wagen.
Als ik jullie tips zo lees, zal uk haar eerst moeten leren om te lopen ipv altijd rennen. Bedankt voor de tips. Ga er mee aan de slag
Probeer op de route ook een plekje te vinden waar ze wel even mag uitrazen en rennen, een speeltuin of grasveldje oid. Verder inderdaad heel consequent zijn, bij jou in de buurt blijven, weglopen is in de buggy. Dit alles van te voren uitleggen en blijven herhalen