Niet meer in huis roken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Slagroomtoetje, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Op dit moment hebben mijn vriend en ik de afspraak gemaakt om niet meer te roken in huis. Ik rook niet, mijn vriend wel, en die wil niet hebben dat ík zijn rook inadem. En daar geef ik 'm uiteraard groot gelijk in.

Nu hebben we alleen nog een huisgenoot (die in februari hopelijk weggaat) maar die nu op vakantie is, en dus niet weet dat wez wanger zijn + dat er niet meer gerookt mag worden.

Zodra zij terug komt van vakantie, is míjn vriend op vakantie enz it ik dus met dat meisje opgescheept. Het probleem alleen is, dat zij rookt. En dat is nu verboden in huis.

Maar hoe vertel ik haar, dat er niet meer gerookt mag worden? Ik wil namelijk niet aan haar vertellen dat ik zwanger ben. Want dan weet namelijk íedereen het binnen de kortste keren. En ik wil die eer aan mezelf houden; Ik wil namelijk mensen vertellen dat ikz wanger ben.

Dus hoe kan ik uitleggen dat er niet meer gerookt mag worden, terwijl ik niet wil vertellen dat ik een kindje ga krijgen?

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

heel simpel..
    zeg je gewoon dat je dat gestink nu weleens zat bent in huis, en of ze het buiten wil doen.. :)

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi ik zou gewoon idd wel heel simpel houden anders gaat ze er misschien iets achter zoeken. Maar goed het is ook haar huis dus het is wel lastig. Maar vraag gewoon of ze buiten wil gaan staan kijk ik zelf heb wel zoiets van als jij (logisch het is nog vroeg) niet wilt vertellen dat je zwanger bent dan kun je ook niet verwachten dat zij zomaar buiten gaat roken,want zij woont er ook...Heeft je vriend ook geen idee dan hoe jullie het haar moeten vertellen dat jullie beide niet meer willen dat er binnen gerookt wordt?

4. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Mijn vriend wil het nu al aan iedereen vertellen maar vind ik veel te vroeg.
    Officieel woont ze er wel, maar het is neit haar huis. Ze is opgevangen door mijn vriend toen ze in problemen zat maar dat is al ruim een jaar geleden. Ik heb meer het idee dat ze teert op zijn kosten, dan dat ze zelf wat bijdraagt. (Ze betaald niet om hier te wonen/ eten/ douchen etcetera). Dus ik vind eigenlijk dat ze geen recht van spreken heeft.

Als ik niet wil dat er gerookt word, dan word dat niet.
    Maar ik wil het wel op een fatsoenlijke manier zeggen...

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wow nou dan zou ik haar niet eens op een fatsoenlijke manier zeggen, wel op vakantie gaan maar niet mee betalen aan niks...:S Sorry maar dan zou ik gewoon zeggen er wordt vanaf nu buiten gerookt of je dat wilt of niet als het je niet bevalt ga je maar gelijk ergens anders wonen.
    En ook gewoon zeggen dat je vriend ook buiten rookt.

6. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ja pff, dat probleem hebben wij nu dus ook..
    Niet kunnen betalen, maar wél op vakantie kunnen.
    Ze is weliswaar met d'r nieuwe vriendje mee, maar ze heeft elke twee weken een nieuwe vriend dusja....

Ik weet wel dat we haar eind januari een ultimatum stellen; Februari d'ruit. Want ik weiger om zwanger te zijn waar zij bij is, dat is míjn genietperiode, niet die van haar. :rolleyes:

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oe maar waarom dan pas, je kunt nu ook gewoon zeggen dat je het zat bent en dat ze maar zorgt dat ze een andere woning heeft oid in januari. Ik ken de situatie verder niet dus kan er niet echt overoordelen maar ik zou sowieso niemand in huis nemen die het niet kan betalen. Voor nood wat je vriend heeft gedaan oke, maar dan daarna orde op zaken stellen en klinkt misschien hard:eek:protten! Jullie hebben toch je leven samen dan kan je zo iemand er niet bij gebruiken en je hebt gelijk dit is jouw/jullie genietperiode daar heb je zo iemand als haar niet bij nodig. Gewoon hard optreden! Suc6

8. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    We willen niets liever..!
    Maar het is nogal een ingewikkeld verhaal.
    Het meisje is Roemeens en is hierheen gesmokkeld toen ze zeventien was, ze is in de prostitutie beland als illegale. Ze is er op d'r 19e uitgegaan mede dankzij míjn vriend en dankzij haar toenmalige vriend. Die relatie ging uit en omda thet meisje nergens heen kon, ze had inmiddels wel een verblijfsvergunning, maar geen werkvergunning (en nog steeds niet). Dus ze is ingetrokken hier.

Allemaal leuk en aardig... Maar ze heeft dankzij mijn vriend 'zwart' werk gekregen waarbij ze ongeveer 400 euro per maand verdiend.. Maar wij zien daar niets van terug. Daarnaast weet het meisje niet, dat ík weet dat ze hoer is geweest.. Dus dat zorgt nogal voor wrijving. WE hebben het er al over gehad dat ze wat anders moet zoeken, en later op de dag komt ze naar mijn vriend dat ze dan maar weer in de prostitutie gaat werken. Dat soort dingen...

En een vaste relatie heeft ze niet, want ze hopt van de ene naar de andere. Maar ik trek het niet, dat als ik straks hoogzwanger hier zit met haar erbij. No way.

Ach, ik ben er nogal frusti door.. Maar ik ben niet degene die haar eruit kán zetten. Mijn vriend heeft haar binnen gehaald, hij moet haar er dus ook uitzetten.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hmm weet je? Ik vind dat je vriend het op moet lossen en niet jij. Blijkbaar is de relatie tussen jou en haar niet zo goed, maar tussen haar en je vriend wel. Hij heeft ervoor gekozen haar in huis te nemen, jij niet. En als jij er dan wat van zegt, ben jij straks de boeman. Dus laat het door je vriend oplossen en hou jij je vooral heel rustig en geniet van je zwangerschap!

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi meid wat een ingewikkeld verhaal! Nouja kijk het is misschien lastig maar je moet wel aan jezelf denken, het jouw zwangerschap en en jouw kindje dus kies voor jezelf. Jouw vriend sorry, maar die snap ik ook niet. Ze chanteerd gewoon met haar verleden, hij moet daar niet in mee gaan als hij zegt dat ze wat anders moet zoeken, dan gaat ze maar weer terug, klinkt hard maar jullie moeten voor jezelf en jullie kindje en toekomst gaan! Dat is het belangrijkste en jij kan haar wel uitzetten hoor ookal heeft je vriend haar binnen gelaten. Ik zou er toch ook even met je vriend over hebben en als zij 400 eurrie verdiend door jouw vriend kan ze makkelijk 150 euro aan jullie geven voor gas,licht,water en eten....Doe er wel wat aan meid want dit gaat anders wel fout! Spreek je vriend er ook gewoon op aan dat dit niet zo kan!

11. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik heb geen zin om alles neer te typen maar er word heel hard aan gewerkt... ;)

Het meisje is gewoon verkeerd bezig. Ik ben erachter gekomen dat ze voor 300 euro verbelt heeft naar het buitenland.. Dus ze moet sowieso betalen aan ons.

Ik ga me in januari iig niet druk maken om haar. eind januari krijgt ze het van mijn vriend te horen :)

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mee eens! zou het ook zo doen

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik zou er ook niet te veel woorden aan vuil maken, en haar gewoon mededelen dat jij en je vriend de afspraak hebben gemaakt dat er niet meer binnen gerookt wordt.

en aangezien het nou niet echt een huisgenoot is, maar meer een loge/gast, zal ze daar toch niet moeilijk over doen?

succes

14. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Ja dat lijkt me ook dat ze als loge/gast niks te zeggen heeft over hoe jullie je huishouden runnen. Mocht je nou echt niks willen zeggen, of zij gaat echt lopen zeiken van waarom dan kan je altijd zeggen dat je bij de huisarts ben geweest omdat je wat benauwd was en dat je bronchitis hebt, waardoor ze niet meer binnen kunnen roken. Maar goed, gewoon vriendlief haar dr uit laten kicken zal ook opluchten ;)
    Liefs Rianne

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waarom vertellen jullie het pas eind januari? Het is wel zo fijn om zoiets zsm te vertellen, dan heeft ze wat langer de tijd om een andere oplossing te vinden. En wie weet is ze dan eerder weg!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoelang ga je het nog stilhouden?

Je buik gaat komen, je drinkt niet (meer), geen rauwe producten rond de feestdagen etc etc.
    Misschien gewoon eerlijk zijn?

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Elmo, ze is bang dat dat meisje dan tegen iedereen verteld dat ze zwanger is en dat wil ze NU nog niet en ze wil het zelf vertellen. Logisch lijkt mij.

Anyway, ze is logé, ze draagt niets bij, dus a) gewoon zeggen dat ze niet meer binnen mag roken, jij hoeft geen reden aan te geven, tis jouw huis en dan ist al klaar en b) ophoepelen met dat kind!
    En dat zal jouw vriend moeten doen! Hij heeft haar in huis gehaald, jij kan duidelijk niet met dr. Maar ga eerst een goed gesprek met je vriend aan. Want dat meisje zal zielig gaan doen en idd zeggen dat ze dan terug gaat de prostitutie in. Tis heel triest voor haar, maar ik geef jou absoluut gelijk. Ga vast zoeken naar oplossingen voor dr, blijf van mijn lijf huis of bel eens met justitie wat zij kán doen in dit geval (omdat ze geen werkvergunning heeft)...ik zou vast gaan zoeken naar oplossingen, zodat jullie (of je vriend) die meteen kan aandragen, dan hoeft ze niet eens met verhaaltjes te komen, want jullie weten al dat ze goed terecht kan komen.

18. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    miss kun je zeggen dat je idd dat gestink zat bent
    en dat je het zat bent om bruine prut van de ramen te lappen
    en aangezien alles wat gelig word in het huis door roken kan je ook zeggen we vinden het zonde hoe het huis er onder lijdt

liefs ancie

19. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik wil het graag stilhouden tot eind januari, dan ben ik 12 weken, en dan is mijn vriend terug. Rond de feestdagen is het meisje nog niet terug, en onze vrienden en familie waar we kerst mee vieren weten dat ik zwanger ben. Daarnaast drink ik sowieso amper alcohol, dus het gaat niet opvallen.

En ik wil het haar niet vertellen omdat ik haar niet zo graag mag. Kijk het is heel simpel.. Iemand die profiteert van de situatie, komt niet in mijn straatje voor.. Daar kan ik gewoon slecht tegen. En dat meisje dóet dat. Ze heeft geen geld om ons te betalen, maar ze kan wel op vakantie met d'r nieuwe vriend. En ze heeft elke twee weken een nieuwe vriend, dus daarintrekken heeft geen zin. Ook zegt ze mee te willen betalen aan het eten. Ik kook elke dag, en ze eet standaard mee. Als ze vraagt wat ze aan me moet betalen, en ik deel het bedrag door 3; zie ik geen geld terug. Dus ze eet, drinkt, slaapt, gebruikt water etcetera, maar ze betaald níks. En daar ben ik nu wel klaar mee, zeker omdat ik nu ook op de kleintjes ga letten.

Ze weet dat ze weg moet, want daar hebben we het al over gehad. Maar tóen wist ik nog niet dat ik zwanger zou zijn!
    Kijk, ze merkt het zometeen wel als ze terug komt.
    Voorheen zat ze dag en nacht achter de computer van mijn vriend, te hyven, te msnen. Maar we hebben die afgesloten, mede dankzij bovenstaand probleem. Er is nu alleen nog internet via mijn laptop; En die is persoonlijk, dus niet voor haar. En er mag niet meer gerookt worden, dus het meisje gaat zich kapot vervelen en snel wat anders zoeken. :)

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

meid je moet maar heeel egoistisch gaan denken nu. JIJ bent zwanger en jij bent nu verantwoordelijk voor je baby dus als je niet wilt dat er in huis gerookt wordt dan zeg je dat en moet zij er gehoor aan geven. Ik vind niet eens dat je haar uitleg verschuldigd bent aangezien ze geen cent bijdraagt in het huishouden. Rookt ze toch..dan pleur je dr maar eruit want ga maar eens na hoe schadelijk de rook voor je baby is. je weet maar nooit meid..als er iets gebeurrt met je baby ( en dat klop ik ook meteen af) kan je je wel tegen je eigen kop slaan omdat je niks tegen haar gezegd heb.

en dan nog iets. het is jullie huis dus ook de jouwe als je wilt dat dat mens vertrekt hoef je niet op je vriend te wachten om dat te zeggen jij bent de baas in je eigen huis dus jij bepaalt wat er gebeurt. deze stress kan je nu echt niet gebruiken. dus alsjeblieft ga nu maar lekker egoistisch leven want hoe dan ook dat is nu even het beste voor je.

Deel Deze Pagina