Dat wordt moeilijk, denk ik. Als zij "gratis" bij jullie inwoont, zou het dan niet verstandig zijn om het haar sowieso te vertellen zodat ze andere woonruimte kan zoeken of vind je het niet erg dat ze blijft na de bevalling?
Ze blijft niet lang, want dat weiger ik. Ik ga neit zwanger zijn met een ex-hoer in huis. Dit is mijn tijd, samen met mijn partner, niet met haar erbij. Ze kan geen andere woonruimte zoeken omdat ze geen werkvergunning heeft. Geen werkvergunning = geen geld, dus geen mogelijkheid tot het huren van een huis. Ze zal dus iemand moeten zoeken die net zo gek was als mijn vriend; om haar tijdelijk in huis te nemen.
Ze werkt toch zwart? 400 in de maand zei je ? Dan kan ze best een particuliere kamer gaan zoeken hoor! Zal voor haar dan krap worden, maar dat is jullie probleem niet. Misschien veranderd ze haar leventje dan eens! Druk haar eens een paar advertentie van marktplaats onder dr neus, van particulieren kamers. Er zijn kamers te huur voor 200 incl per maand. En inderdaad wat de anderen ook al zeggen, als jij niet wil dat er niet meer in huis gerookt word, dan heb jij daar ook recht van spreken in klaar! Het is jullie kindje in JOU buik! Zij is maar een " gast " die van alles gebruik maakt.
Oja, en bij het huren van een particulieren woonruimte hoef je niet persee te laten zien, hoeveel je verdient. Mijn vriend en ik hebben meerdere malen particulier gehuurd en hebben nooit loonstrookjes o.i.d hoeven te laten zien. Er werd gevraagd wat verdien je ongeveer per maand.. Nooit geen loonstrookjes of wat dan ook. Meerdere malen maakten wij het ook nooit over, maar kwam de huurbaas het ophalen en kregen wij een qwitantie, nu maken wij het wel over, want wij zien deze de huurbaas nooit.
Als ze niet officieel huurt bij jullie, dan mag je haar wegsturen, maar doe dat wel schriftelijk en geef haar netjes de tijd om wat anders te vinden. Voor 400 euro per maand een kamer vinden is wel erg moeilijk, maar dat is niet jullie probleem. Kan ze niet naar de sociale dienst oid?
Pff ik heb al zoveel voor haar gedaan. Instanties bellen of ze geld kan krijgen etcetera. Maar de kans dat ze uitgezet word is groot, en dat wil ze niet. Maar ze vind het wel erg makkelijk om hier te zitten en niks te betalen. Ik laat het verder aan mijn vriend over, want ik ga me te druk maken hierover. Ik word er helemaal agressief van. Zodra ze terug is, en mijn vriend wég is, mag ze mee-eten met me zolang ze meebetaald. Ik ga niet haar potje koken van m'n eigen geld. En aan het eind van januari gaat mijn vriend zeggen dat ze d'ruit moet. Tenzij ze dan al niet weg is door mij.
Ik zou haar ook zo snel mogelijk vertellen dat ze weg moet. Anders heeft ze niet de tijd om iets nieuws te vinden. Als je geen zin hebt om haar te vertellen dat je zwanger bent. Dan doe je dat gewoon niet.
Hoe is de situatie precies? Is het huis van een huisbaas of huren jij en/of je vriend het of is het jullie eigendom?
Als jullie niks zwart op wit met haar hebben afgesproken, zou ik haar gewoon de wacht aanzetten met een opzegtermijn van een paar maanden! Heel hard, maar anders blijft ze voor eeuwig zitten, dat kan dus niet!
Maanden? Ze is per februari weg, als ze niet uit drzelf gaat, dan help ik haar een handje. Ik weiger de 'mooiste' tijd van mijn leven te moeten delen met een ex-hoer. En nu klink ik waarschijnlijk hard en egoistisch, maar ik vind dat ik daar recht op heb
Ben ik helemaal met je eens hoor Slagroomtoetje! zogelukkig schreef: Als jullie niks zwart op wit met haar hebben afgesproken, zou ik haar gewoon de wacht aanzetten met een opzegtermijn van een paar maanden! Heel hard, maar anders blijft ze voor eeuwig zitten, dat kan dus niet! Ik vind dit persoonlijk een beetje vreemd! Ze huurt niet een kamer bij hun, als ze een kamer zou huren bij hun dan zou het een ander verhaal zijn! Maar ik neem aan, dat ze zelf wel enigszins een beetje verstand heeft en weet dat er ooit een dag komt, dat ze er uit moet. En ze hebben haar al medegedeeld dat ze er in feb uit moet zijn, dus er is haar al een ultimatum gesteld. Dat zij er niets mee doet, dat niet haar probleem. En wat betreft een kamer vinden onder de 400,- euro, die zijn er zeker wel. Studenten moeten ook kamers huren, die het ook van studiefinanciering moeten betalen! Kijk voor de gekke joets maar eens op marktplaats hoeveel kamers er wel niet zijn onder de 400,- Er zijn ook mensen, die een kamer verhuren in hun eigen huis en daar 200,- voor vragen all in.. Meid, probeer niet te veel te stressen, want dat is nu niet goed voor je Probeer toch een beetje te genieten van deze feestdagen samen met je mannetje! Liefs x
Ja, zoiets dacht ik ook aan, is toch anderhalve maand! Nee hoor, ze had dit kunnen verwachten. Het is goed voor jullie dat ze niet huurt of dat er geen contract is, want dan was het veel moeilijker geweest kan ik uit eigen ervaring vertellen! Huurders worden ongelooflijk beschermd en die krijg je er niet zomaar uit, vandaar! Als ze op 1 feb. nog niet weg is, verander je gewoon de sloten. Kan ze aanbellen voor d'r spullen en dan is het: toedeloe! Succes ermee!
Ze is net terug uit Portugal gekomen samen met haar vriend. Ik schrok me wezenloos, want had pas verwacht dat ze morgen zou komen. Had vanmiddag wel alle babymagazines in een tas gedaan, dus ze weet in ieder geval nog niet dat we zwanger zijn. Maar ze kwam wat papierwerk ophalen, en haar post. Die maakte ze hier op de bank open en ze had een drietal rekeningen van o.a. tandarts. "Dikke lul, die ga ik niet betalen." zei ze. Nouja, verder niet mijn probleem; maar als ze niet betaald krijgt ze dr toch gezeik mee. Ze zei meteen tegen me dat ze ging verhuizen! Ik was ontzettend blij; maar liet het niet merken.. Ondertussen wilde ze gaan roken en heb ze vriendelijk verzocht buiten te gaan roken. Nouuuu ze was boos! Mijn god ey.. Als haar ogen konden doden dan was ik nu neergevallen. Daarna ging ze wat spullen van boven halen, en toen zei ze dat ze dinsdagavond haar spullen kwam halen. Toen ik vroeg of ze nog kwam slapen zei ze nee. Mooi, dacht ik! "Mag ik dan de sleutel terug?" Jeetje mina, ik viel zowat voor de 2e keer dood. De computer was afgesloten, en die miste ze in de kamer. "Daar staan foto's van mij op, die wil ik hebben." Dus ik uitgelegd dat de pc kapot is, en ik hem niet ga laten maken; omdat we nu twee werkende laptops hebben, en het dus zonde geld is. Terwijl de pc gewoon afgebroken is; en niet eens kapot is. Ze was boos op me, en ze wilde dat ik hem liet maken omdat haar foto's erop stonden. Ik heb verteld dat het geld niet op mijn rug groeide en dat ze dat maar zelf met mijn vriend op moest gaan lossen. Maar ik wil eerst 300 euro hebben voordat we haar nog eens uit de brand gaan helpen. Want als ze straks weg is, dan kunnen we fluiten naar die euries... Dus nu komt ze dinsdagavond netjes aankloppen voor d'r spullen; want zelf kan ze niet meer binnen. Weet iemand trouwens hoe dat gaat/ Want ik weet dat ze zich niet uit gaat schrijven bij ons. Kunnen wij dat niet regelen? Dat ze niet meer ingeschreven staat in ons huis?
Dat laatste kan je volgens mij gewoon regelen bij de gemeente. Mazzel dat ze uit zichzelf vertrekt zeg!
Wij wonen sinds augustus in ons nieuwe huisje En daar staat ook nog een bewoonster ingeschreven En daar moesten wij een brief voor ondertekenen dat zei daar niet meer woonde
Gewoon gemeente bellen meid en zeggen dat zij niet meer woont op dat adres, maar per spoed is vertrokken en dat je geen verdere informatie hebt over haar, dan krijg je uitleg en papieren is het een kwestie van krabbeltje zetten ( als het goed is) en klaar, kan hooguit een postzegel kosten. Verder geniet van je ukkie en niet te veel stressen in deze mooie tijd.
t is wel een hoop gedoe om haar bij jou uit te laten schriijven kijk of je achter dr nieuwe adres kan komen dat zal al een hoop schelen. Maar wel fijn voor je dat ze nu weg is !
bij de gemeente inderdaad en in die tussentijd gewoon al haar post : retour afzender, is vertrokken van dit adres. goed van je meid, ik genoot gewoon toen ik las hoe je voor jezelf bent opgekomen