hoi hoi nu is mijn meid bijna 1 jaar! en sinds een poosje gaat ze ipv sochtends en smiddags,nog maar 1x naar bed overdag. meestal zo rond 1 uur tot een uurtje of half 3/3 uur. ze is een enorme uitslaper.wij komen er meestal uit als zij wakker wordt.maar dat is dus vaak pas om 9 uur ongeveer.(soms is ze al wakker maar ligt ze te wachten tot wij eruit zijn en ligt ze te spelen) en savonds leggen we haar rond 7 uur op bed. ik zit alleen met het middag eten.... als ze er rond 9 uur uit is eten we pas tegen half 10 / 10 uur (altijd al zo geweest) ligt ze er om half 1 ongeveer in. en dan geven we haar dr fles en boterham na het slaapje. gaat ze er rond 1 uur half 2 in dan geven we haar dr fles eerst.en de boterham na het slaapje... en om half 7 krijgt ze dr avondeten. we hebben wel regelmaat maar niet de stipte tijden. als we naar de stad willen dan gaan we gewoon en slaapt ze altijd wel ff in de auto of in de wagen. ze is verder een makkelijk kind.en doet t verder heel goed. ze is erg vlot vaak en erg bijdehand.dus dat zit wel goed. maar hoe doen jullie dit smiddags met eten? zijn jullie net als wij wat makkelijker met eten of erg stipt? en hoe laat laten jullie ze slapen?
youame wordt ook altijd pas tegen 10.00/10.30 wakker en is ze romd 15.00 moe we nemen altijd de buggy mee als we naar de stad gaan daar slaapt ze dan ook in ze is ook erg makkelijk slaapt overal met eten smiddags hebben we geen vaste tijd als ik zie dat ze honger heeft krijgt ze een broodje of ze vraagt er zelf om
Ach Louise slaapt meestal ook wel uit tot een uur of 10.00 / 10.30. Ik kijk gewoon naar hoe zij het doet en hou me niet zo heel erg aan de tijden. Ze gaat trouwens rond half 8 naar bed savonds.
Boehoe, ben helemaal jaloers als ik naar jullie kindjes kijk: wat een uitslapers...Wat lijkt me dat heerlijk. Al is het maar voor 1 dagje... V.w.b. eten: op de 1 of andere manier (waarschijnlijk door een sprong ->11 maanden) is er helemaal geen ritme meer. Ze slaapt de hele dag door (ze is ook nog niet helemaal fit) en eet wanneer ze het zelf aangeeft. Ze is hier heel duidelijk in.
Hier ook een uitslaper, op de dagen dat we niet weg moeten (dus naar het werk) laten we haar zelf wakker worden, hier is geen peil op te trekken, vandaag werd ze om 10.00 uur wakker en dan krijgt ze gelijk haar pap. Tussen de middag krijgt ze altijd om 12.00 uur eten zodat we niet in de middag in de knel komen met fruit en in de avond niet met haar avond eten (wij eten altijd rond 18.15 uur). Kun je haar boterham niet rond 12 uur geven zodat ze daarna kan gaan slapen? Sharon krijgt idd om 12 uur een boterham met melk en gaat daarna slapen, als ze vervolgens wakker wordt krijgt ze lekker haar fruit . Dus ja, wij zijn wel redelijk stipt qua tijden omdat ik weet dat ze 's middags (na de boterham) weer in slaap valt en dan raakt alles in de war . 'S Avonds gaat ze trouwens om 20 uur naar bed. Hopelijk kun je er iets mee, anders gewoon een keertje proberen?
ik vind ritme heel belangrijk (kan wel eens een dagje afwijken) maar probeer het niet te vaak te doen. Ik maak Dean altijd om 9 uur half 10 wakker anders vind ik dat hij te veel slaapt, dan melk (gewone melk) met boterhammen, stukje fruit tussendoor en dan tussen 12-13 boterham, melk en evt stukje fruit DAN gaat ie pas naar bedje toe, soms vervang ik de boterhammen weleens met pap (gaat wat sneller zeg maar) en dan rond 15-16 uur maak ik hem weer wakker, stukje fruit, yoghurt, evt drinken en dan eten we rond 18-19 uur (vaak eet ik of samen met Dean of hij eet alleen want papa komt te onregelmatig thuis) en dan badderen, omkleden, tanden poetsen en tussen 19-20 uur naar bed, klinkt heel saai als je het zo opnoemt maar ik denk dat het goed is voor hem je kan wel merken met dagen zoals deze (kerst enzo) dat ie wel wat van slag af is omdat het normaal zo strikt gaat, dat nemen we dan voor lief en laten hem een beetje extra slapen..
Hier word mijn dochter rond 9 uur wakker. Als ze dan niet wakker is haal ik haar er gewoon uit, en kan ze smiddags nog even slapen 2 a 3 uren. Vind 10/11 uur wel heel laat voor een kind door te slapen, dan mist ze het ontbijt of lunch. Vind een goed ritme ook belangrijk
Oooowww... wat doe ik fout ; Niels is elke ochtend rond zeven uur half acht wakker (en soms nog wel eerder)! Als hij thuis blijft geef ik hem na z'n middag slaapje, rond een uurtje of 3 z'n boterham + flesje. Als hij op het KDV is, krijgt hij rond een uurtje of 12 zijn boterham + flesje en soms na z'n slaapje nog een beetje melk. Hij (en wij) is (zijn) best flexibel dus.
Ons kind mist zowel haar ontbijt als lunch niet hoor en dat terwijl ze wel om 10 uur wakker wordt..? Daarnaast vinden wij haar ritme ook heel belangrijk, maar haar slaap ook.
Hier ook op het moment weer een uitslaper...van 19.00 tot 09.00 meestal maak ik haar dan wakker want anders vind ik het telaat worden..ze krijgt dan pap en om 11.30 krijgt ze een broodje en flesje melk en gaat dan weer slapen,daarna krijgt ze fruit en rond 17.00-17.30 eten en om 19.00 weer naar bed. Ik ben erg van de vaste tijden en ik merk dat Sophie dat echt nodig heb,nu we van die gekke dagen hebben is ze toch een beetje van slag...maar dat ik voor ieder kind toch weer anders...
Marit wordt wakker zo rond 09.00 uur...Dan 2 boterhammen,...rond 11.00 fruit Om 12.30 weer 2 boterhammen..om 13.oo slapen 15,00 wakker koekje rond 16.00 17.30 warm eten 19.00 naar bed
Hier wordt ze rond 6 uur/half7 wakker en gaat ze om 12 uur weer op bed tot een uur of half 3/3uur. Gemiddeld genomen dan. En om 18 uur heeft ze het wel weer gehad en gaat ze er voor de nacht in.
alyssa is op het moment ook een lekkere uitslaper. meestal rond een uurtje of 8, half 9. ik ben best stipt met haar etenstijden. als alyssa uit bed komt krijgt ze pap. is ze vroeg wakker krijgt ze rond 10uur fruit. om ongeveer 11.45 krijgt ze haar broodje en de fles en dan gaat ze naar bed. meestal wordt ze rond een uurtje of 3, half4 weer wakker en krijgt ze fruit als ze dat smorgens niet heeft gehad en ander een koekje of een soepstengel. rond 17uur heeft alyssa wel trek in dr groente en dat laat ze dan ook echt merken/ alyssa doet na haar groente vaak een (stiekem) dutje in de box en gaat savonds rond half9 naar bed. liefs doris