10 maanden en EXTREEM druk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nen87, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Ons zoontje is 10 maanden en hij is zo onvoorstelbaar druk! Hij moet continu schoppen met zijn benen, wiebelen met zijn heupen, zwaaien met zijn armen etc. Zelfs als hij een fles krijgt, ligt hij als een bezetene met zijn benen op en neer te schoppen of ligt hij met zijn heupen op en neer te wippen. Hij ligt gewoon als een gek te kronkelen op je schoot. Als ik hem 's morgens op het aankleedkussen heb liggen, gaat hij ook weer als een gek tekeer. Ik kan hem gewoon haast niet aankleden! Hij is dan zo wild met zijn benen aan het schoppen dat als de ene broekspijp aan is en ik begin met de andere, hij de eerste alweer uitgetrapt heeft. Ook in de kinderstoel moet en zal hij met zijn benen heen en weer schoppen (dus niet zachtjes wiebelen, maar echt zo hard dat hij continu zijn knie stoot)
    Ik ben zelf niet zo happig op de term adhd, omdat die tegenwoordig nogal makkelijk wordt gebruikt, maar ik begin me soms toch wel zorgen te maken over zijn drukke gedrag. Is dit wel normaal? Zijn er dames die dit gedrag herkennen?

Groetjes

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    ADHD? Nee joh je mannetje wil gewoon de wereld ontdekken en heeft geen tijd voor flessen en aankleden! Heel herkenbaar, hier nog zo'n draaikont.

Niks mis mee! Dit zijn gewoon nieuwschierige ontdekkertjes, komt vanzelf goed!

3. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hier ook een dikke draaikont hoor. En maar wiebelen als hij dat niet doet is hij echt ziek hoor haha.

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    haha ik voel me wel een beetje overdreven bezorgd nu :p Komt denk ik gewoon doordat ik andere kindjes om me heen zie die heel rustig zijn. De meeste handelingen met ons draakje zijn een crime, omdat hij zo wild is.

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Een vriendin van mij heeft een kleintje dat dezelfde leeftijd als de mijne is, en die kan zo lekker rustig op schoot zitten. Die van mij? Nou heeeeeeeul soms, als ie' zin heeft.
    Voor de rest is het GO GO GO GO GO! Wiebelkonten, altijd in de stoel tegen de tafel schoppen (is zo leuk want alles trilt dan) en om hem uit te laten razen, laat ik hem lekker door het hele apartement heen racen (kruipen). Hij wil gewoon lekker alles ontdekken, en vooral ZELF doen haha

Volgens mij is er niks mis mee hoor :)

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Haha, Mira kan ook niet 1 seconde stil liggen.. Echt serieus niet eens 1 seconde!
    Inderdaad ook als ze de fles drinkt is ze met van alles bezig, haar shirt, haar sokken voeten, mijn hand, de fles.
    Het gekke is dus dat als ze slaapt helemaal niet beweegt.. Af en toe moet ik echt even naast haar staan om te kijken of alles goed gaat, want ze ligt altijd zoals ik haar in bed heb gelegd.... :D

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Herkenbaar... Onze dochter kan geen seconde stil zitten/liggen ze wil alles zien en voelen :D
    Pas zei een mevrouw je dochter kan zeker net zitten (ze zat in het winkelwagentje) Ik zei nee ze kan al een poos goed zitten ze kan alleen niet stil zitten :);):D

Lekker laten bewegen (al is het soms lastig met aankleden,vieze broeken enz)

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ja, of poep tussen de teentjes haha hij's fijn

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook zo'n druktemakertje :) Precies zoals omschreven, en nu ze kan lopen, is het rennen, rennen en nog eens rennen... Voor iets anders is er idd geen tijd: als het tijd is om te eten wordt ze driftig en klimt het liefst uit haar stoel... Echt, ze zit geen seconde stil, alleen s'avonds bij het voorlezen (en dan nog graait ze steeds het boek uit m'n handen).

Geen zorgen over maken, het hoort er denk ik allemaal bij :)

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier ook zo'n gezellige druktemaker. Gisteren was ik helemaal verbaasd: zoonlief heeft maar liefst 20 minuten naast mij op de bank tv gekeken. En wat blijkt vandaag: waterpokken! Alleen als hij ziek is doet hij dus wat rustiger aan.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook zo'n periode gehad hoor!
    Inmiddels gaat dat al weer een stuk beter en kan ze ook wat langer 'stil' blijven zitten of met hetzelfde (speelgoed) bezig zijn...
    Dus het is denk ik nog een beetje te vroeg om aan adhd te denken ;)!!

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Heel herkenbaar dit. Als mijn druktemakertje lekker bij je komt zitten kan je er op rekenen dat hij de volgende dag ziekjes is ;)

Deel Deze Pagina