niet meer ingebakert slapen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zomaar, Apr 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Nova krijgt idd ook 10mg per dag. Dat is misschien ook wel een idee, om de dag.

2. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Hier wederom hetzelfde probleem gehad. Vanaf Lee Ann haar geboorte wou ze gewoon NIET en lees dan echt NIET slapen zelfs tot vanhoop van de kraamverzorgster hebben we toen in overleg besloten om idd te gaan inbakeren. Maar toen Lee Ann 5 maanden was moest ik iets anders gaan verzinnen zogezegd zo gedaan in overleg met cb besloten haar te wennen aan een favoriete doek zeg maar gewoon zo'n ding voor als ze uit bad komen zeg maar maar dan zonder muts.. (begrijpen jullie et nog) haha. Nu Lee Ann ruim 8 maanden is rol ik haar losjes maar strak genoeg voor 5 minuten in die doek. Ik ga altijd na 5 minuten naar boven om te kijken of mijn engeltje slaapt en jawel handjes naast haar hoofd en diep in dromenland zonder ene kick te geven. Het gaat haar om het idee.... Mischien een tip?!

Fijn weekend! Liefs

3. San76

San76 Actief lid

Jul 2, 2007
    240
    0
    16
    @loulappie
    Is een goede tip denk ik wel voor als je kindje moeite heeft met het inslapen. Inge slaapt bij ons op zich wel in, als ze goed moe is in ieder geval wel, maar het gaat meer om de bewegingen tijdens haar slaap waar ze wakker van wordt, dus daar moeten we nog wat op verzinnen.
    @zomaar; ik ben benieuwd hoe Noah het vannacht doet! Leuk wel dat er al een aantal mensen op je topic reageren, hopelijk komen er nog meer tips voor je, dat zou fijn zijn!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mirthe & san76: hier ook 10mg losec per dag

en eh.. tja we willen hier nog niet afbouwen denk ik :)
    half mei afspraak bij de kinderarts.. ben benieuwd wat die er van vind

maar met pasen heeft ze 2 dagen geen pil gehad.. en toen was het meteen weer feest
    dus ik ben bang dat het nog niet helemaal over is.

weet ook niet of je dit moet afbouwen of dat je er in 1x mee kan stoppen
    gezien het maagzuurremmers zijn.. en reflux eigenlijk een andere oorzaak heeft dan het maagzuur tenslotte

krijgen jullie kinderen ook speciale voeding erbij trouwens?
    wij geven nutrilon AR omdat ze sinds de losec anders continu de boel onderspuugt
    en toevallig zijn ze dat dus woensdag op het kdv vergeten.. en heeft anne de boel weer ondergespuugd de hele dag.
    dus ik ben bang dat het hier nog niet 100% genezen verklaart kan worden :)

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik geef Friso Comfort. Dat is volgens mij hetzelfde als AR, zit ook jbpm in.

6. Saskia78

mm mja daar spuugt ze hier ook gewoon van.. :)

7. San76

San76 Actief lid

Jul 2, 2007
    240
    0
    16
    Ik geef ook Nutrilon AR, werkt goed alleen wel stand 4 spenen gebruiken anders zitten ze constant verstopt :)
    Wij zijn ook 2x de Losec vergeten maar Inge reageert daar gelukkig niet heel erg heftig op, het komt dan wel op en ze slikt ietsjes meer, maar het blijft binnen, dus daarom willen we afbouwen.

Maar om even on-topic te blijven; Inge slaapt sinds 3 nachten ineens van 8 tot half 7, veel langer dus,(en wel lekker voor ons ;))
    maar nog wel in de bakerdoeken. Overdag heb ik haar nu voor t eerst in een slaapzakje, met armen vrij en slaapt ze soms helemaal niet en de andere x 1,5 uur. We blijven zo even volhouden.

8. San76

San76 Actief lid

Jul 2, 2007
    240
    0
    16
    Oh ja en woensdag gaan wij naar de KA, zal hier wel neerzetten wat hij zegt over afbouwen ed!

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Nou Noah doet het verbazingwekkend goed hij word soms 2 keer wakker per nacht.... en dan is dat ook nog eens in de late avond dus kan mama ook nog gewoon doorslpen ook nog! :) Hij word gemiddeld een uur eerder wakker dan "normaal" pak ik hem even bij ons in bed (om hem niet aan andere voedingstijden te laten wennen) en slaapt hi nog even heerlijk verder, dus ik ben dik tereden had het allemaal erger verwacht!

10. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Het afbouwen kan je ook doen door eerst de benen doek weg te laten, dan een arm los en dan twee armen los.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris lag hier ook strak ingebakerd elk slaapje, met 3,5 maand draaide hij van rug naar buik dus gevaarlijk om nog ingebakerd te liggen. Wij kregen toen advies of losse inbakerzak (waar je dadelijk dan weer mee moet afbouwen) of ineens het strakke inbakeren weglaten. Wij hadden voor het laatste gekozen. Het heeft 1 nacht en 1 dag geduurd! Heel veel huilen/krijsen, veel wakker... Daarna was het alsof hij nooit anders geslapen had, hij sliep daarna de nacht geweldig zonder problemen en ook de dagen erna geen problemen meer gehad!

12. Saskia78

@san76: ben benieuwd :)

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik ben ook begonnen met afbouwen van de bakerzak, omdat ze van rug naar buik kan draaien. Vannacht maar de hele nacht meteen zonder bakerzak en we mogen niet klagen. Ze viel zonder huilen in slaap en werd wel een paar keer wakker, maar viel ook weer in slaap.

Ik hoop dat het zo doorgaat!

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook nog steeds niet ingebakerd! Het gaat eigelijk best goed!
    Het ziek zijnheeft dus toch een voordeel.

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Wat ik trouwens vergetenwas om te vertellen is: Noah sliep de eerste 3 maanden alleen maar als hij ingebakert was en een mutsje op had die tot OVER zijn oogjes kwam (in de auto in de maxi cosi trok hij altijd zijn spugdoekje over zijn ogen :) ) en nu is hij dus niet meer ingebakert en dan gaat hij spelen... nu had ik zijn mutsje weer tevoorschijn gehaald en Tatatatda hj slaapt elke keer als een roosje maar hij moet dus nu wel weer zijn mutsje op hebben (ach stukken veiliger dan omrollen als je ingebakert bent!)

Misschien een tip voor andere die een probleem heben met het afbouwen van het inbakeren.

16. Saskia78

@zomaar: hier zijn we maar gestopt met mutsjes toen ze echt amper 2 weken oud was
    ook buiten
    enige wat ze dan nog deed was gillen :)

mutsje was in de auto keer over dr ogen gezakt.. en sinds die tijd gilt ze de hele boel bij elkaar als ze een muts op krijgt.

Share This Page