Hoe snaaidrang beheersen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kim31, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    De misselijkheid is grotendeels verdwenen en het begint weer...een enorme drang naar alles wat slecht is: chocola, chips, drop, boterhammen met pindakaas en roomboter en in enorme hoeveelheden.

Na de zwangerschap van de tweede woog ik 60 kilo (!) meer dan voor de zwangerschap van de eerste. Dit is er uiteindelijk weer allemaal afgegaan, maar ik zit er niet op te wachten dat nog een keer te moeten doen. Alleen bedenk ik dat dus niet als ik die 'honger' weer voel opkomen:)

Herkent iemand dit en wat werkt voor jullie?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    tja geen tips eigenlijk..
    ik heb er zelf nu geen behoeft aan eigenlijk.
    ik eet savonds ook minder dan ik voor mijn zwangerschap deed..
    ik denk dat de baby nu eerst mijn reserves aan het opmaken is.
    misschien kan je wel proberen om een stuk fruit te pakken ipv snoep en snacks..
    roomboter is trouwens helemaal niet slecht voor je..
    is juist de meest gezonde boter! en de lekkerste..
    meestal als je een bepaald ding echt heel graag wil eten heb je behoefte aan iets wat daar juist in zit.
    denk dat je er best aan toe kan geven zolang je het met mate doet..

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Om de ongeveer anderhalf uur iets eten...ik heb totaal geen trek meer sinds ik dat moet doen en volle producten gebruiken zodat je snel verzadigd raakt, roomboter is dus een goede keuze maar dan beter op iets vezelrijks/volkoren. Van zoetstoffen in lightproducten krijg je juist honger en ook van suikers natuurlijk.

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Probeer geen ongezonde dingen in huis te halen. Dan moet je veel moeite doen voor het snaaigoed dus dan is de drempel veel hoger. In plaats daarvan kun je gezonde dingen in huis halen. Fruit snackklaar in het zicht in de koelkast leggen. En altijd een flesje water binnen handbereik

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Hoi,

Heb eens gehoord dat je moet proberen vanaf 's morgens vroeg zo lang mogelijk geen suikers te nemen, ook geen vruchtensuikers dus. Want als je suikers neemt krijg je last van 'lekkere trek'.

Probeer dit zelf nu ook, dus 's morgens iets hartigs op de volkoren boterham en een glas melk en water. Dus geen jam, vruchtenyoghurt, jus of muesli. Zodra de 'suikermolen' gaat draaien ga je snaaien. Bij mij werkt het echt! Halverwege de morgen als ik echt trek krijg een bakje yoghurt (weer zonder suiker) en dan heb je tot de lunch geen hongergevoel. Wel tussendoortjes nemen dus maar zonder suiker. Pas 's avonds neem ik als lekkers verse aardbeien of verse ananas, heerlijk!

Succes ermee hoor! knap dat je die kilo's na de eerste zwangerschap er weer afgekregen hebt.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.254
    23.360
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gewoon niet in huis halen. En kom op, gewoon jezelf beheersen, je kan het! Knap dat je zoveel bent afgevallen! Heb je nog een foto van jezelf zo dik? Plak die op koelkast, voorraadkast enzo. :D

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oh herkenbaar. Ik heb de hele zwangerschap al trek in zoetigheid. Als ik denk aan taartjes en soesjes dan loopt het water in m'n mond.
    Toch kan ik me goed inhouden door het niet te kopen. Al is de verleiding groot wanneer ik voor het taartvak sta :D.

8. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Van eiwitrijke producten zoals noten, eieren en kwark krijg je een voller gevoel. Dit kan helpen om je snaaidrang tegen te gaan. En als je de snelle suikers een paar dagen laat staan zul je zien dat de behoefte daaraan minder wordt. (maar dat is wel lastig, want de drang zul je de eerste dagen wel hebben)

9. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik heb dat ook. Ach ik geef er soms juist aan toe. Als je jezelf alles blijft verbieden dan wordt het zo'n issue in je hoofd dat je er juist de hele dag aan denkt.
    Na de bevalling ga ik wel weer sporten en wat gezonder leven.

10. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dank voor de suggesties! Ga zeker één en ander navolgen (eiwitrijk bijvoorbeeld) en hopelijk kan ik het dan binnen de perken houden en eindigt het niet in dik besmeerde halve broden ter compensatie. Niet zwanger heb ik helemaal geen last van die vraatzucht, maar nu..pff.

Dank ook voor de complimenten over het afvallen! Had echter niet echt een keus, 60 kilo is geen storend rolletje over je broekrand maar een complete identiteitscrisis :)

11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Evengoed een enorme prestatie dat je dat kwijt bent geraakt!

En inderdaad, eiwitten. Als ik eiwitrijk ontbijt gaat het veel langer goed op een dag. Maar neemt niet weg dat je energiebehoefte gewoon echt veranderd is nu je zwanger bent. Voorheen redde ik het makkelijk tot een uur of 1/2 op een flinke bak kwark met wat fruit en noten, nu moet ik om 12 uur echt wat eten omdat ik ontzettende honger heb.

Deel Deze Pagina