Ik wilde dit weekend eens gaan beginnen mijn tas in te pakken en klaar te zetten alvast. Wij gaan in het ziekenhuis bevallen (waarschijnlijk) keizersnede en zyullen er of een paar weken (kindje iig) en misschien met geluk een paar dagen moeten verblijven. Wat mee te nemen in dit geval, heeft iemand ervaring? En wanneer zetten jullie de tas klaar? Heb nu wat douchespullen, tandpasta, kleding voor mezlef (wact ik nog even mee), pakjes voor kleine maat 50 en 56, 2 rompertjes en mutsjes. Kleine krijgt eerst rompertjes van ziekenhuis.
camera! belangrijkste misschien wat te eten voor hubbie of jezelf ik weet zelfs niet eens meer wat ik erin had... volgens mij ook zo'n omslagdoek (zelfs al ben ik in de zomer bevallen).
Telefoonnummers, lader mobiel, ponskaartje, een euro voor de rolstoel voor het geval je met weeen het ziekenhuis inkomt. Omslagdoek is handig bij het ophalen, dat zou evt. later kunnen. Voor je man/vriend misschien wat drinken maar vooral iets te snacken. Maaltijden gaat soms wat lastig en dan heeft ie toch iets te eten. Ik weet niet wie nu je controles doet maar ik heb ook de zwangerschapskaart van de VK bij me.
Onder controle bij Gent. Idd camera en lader telefoon! Heb ook wel checklijst en things to do lijst met tel.nr's ed. er al bij. Slippers idd ook. Zal wel niet eerder komen want wordt geplande bevalling dus drinken halen we daar nog wel eventjes van te voren
ik had ook wat energie drink voor mezelf ingepakt en druivensuiker, ik had mn tas met 36 weken ongeveer klaar staan, maar achteraf niet nodig gehad, omdat mn bevalling te snel ging en er geen tijd meer was om naar het ziekenhuis te gaan.
Ik ben wel in het zieken huis beallen maar had geen tas klaargemaakt. Een eventueel volgnede keer dus wel he goede leer geweest. Ik zou ook geld mee nemen als ik jou was, je weet namelijk nooit waar het goed voor is. Tijdschriften om de tijd te doden als je moet wachten als je nog geen weeen hebt enzo. En alle papieren die je nodig hebt voor het ziekenhuis. Tja de rest heb je geloof ik wel.
-toiletartikelen -een kort nachthemd of t shirt voor tijdens bevalling -een nachthemd of pyama voor na de bavalling. -ondergoed,stevige (voedings)bh -een ochtendjas,pantoffels of slippers,een paar warme sokken -indien van toepassing :contactlenzen benodigheden of een reserve bri-een haarband of paar elastiekjes voor lang haar. -een adresboekje -gemakelijk wijde kleding voor het naar huis gaan -uw verzekeringspapieren of,als u verplichtverzekerd bent via ziekenfonds uw ziekenfonds kaart. -de gegevens van de ziekenfonds van uw partner -het ponsplaatje Dag voor of de ochtend van het ontslag uit het ziekenhuis heeft u voor de baby de volgende spullen nodig. -hemdje -luiertruitje -een sloberpakje of een omslagdoek -een maxi cosi Dat is het lijstje wat ik mee kreeg van de gyn
Neem voldoende schone pyjama's mee. Na de bevalling zweet je heel veel, tenminste ik wel. Volgens mij door de hormonen, de emoties, de inspanning... Ik had maar 2 schone pyjama's, maar heb mijn man op de tweede dag wat schone laten meenemen! En vergeet niet om slippers mee te nemen voor als je gaat douchen. Succes!
Meiden weten jullie ook of jezelf kraamverband en zoogkompressen mee moet nemen? Of krijg je dit gewoon in het ziekenhuis?
Kraamverband hoef je in ieder geval niet mee te nemen, de toiletten zijn daar bijna mee volgestouwd! Zoogcompressen heb ik niemand mee aan de gang gezien. Heb ze zelf ook niet gebruikt in het ziekenhuis.