Eens. Ik had ook echt geen zin, maar vond he tniet terecht dat mijn man dan maar al die tijd droog moest staan, of beter gezegd: mijn aandacht niet kreeg op dat vlak. Mijn man is echt de meest begripvolle man op deze aarde en hij had het geaccepteerd als ik echt niet wilde. Maar hij had het wel jammer gevonden en zich misschien zelfs wel afgewezen gevoeld. Deze periode van verwachting is ook voor hem zwaar, lastig en anders. Dat wij het kind dragen en alle vervelende kwalen daarvan hebben, betekent niet dat hij het niet ook heel moeilijk vind soms. En als je nu al laat zien dat hij en zijn behoeftes geen prioriteit meer voor je zijn, dan denk ik niet dat je een goede basis legt voor de toekomst als gezin. Hij komt niet op nummer 1 meer, maar hij komt nu ineens op nummer 6, want je doet liever het huishouden dan dat je hem even een plezier doet. Tegen je zin in vrijen hoeft niet, maar je kunt best zin maken. Wat is nu de moeite om even je handen of je mond te gebruiken? Ik zie het als een massage waarin ik hem laat zien dat ik van hem hou, hij ertoe doet, hij is immers niet alleen mijn man maar ook de vader van mijn kinderen! En hem een fijne tijd wil geven. Allemaal blij, toch?
Het lijkt me ook lastig om in de stemming te komen als je zo langs elkaar heen leeft. Is het niet mogelijk om een oppas te hebben zaterdag. Dat hij dan evt naar zijn vrienden kan zodat jullie die avond ook hebben? Zondag moet hij natuurlijk weer rekening houden met zijn werk waardoor die dag ook korter duurt.
Ja hier ben ik het ook mee eens. Ik vind dat je niet van je partner kan verlangen dat hij al z'n gevoelens maar uit moet schakelen. Je man zal vast en zeker ook vaker voor jou dingen doen tegen z'n zin in. Misschien niet op seksueel gebied maar wel met bijvoorbeeld huishoudelijke dingen. Ik heb ook vaker geen zin en ben moe door m'n werk maar ik wil niet dat hij m'n zwangerschap als iets negatiefs ziet. Wij maken tijd voor elkaar door lekker samen in bad te gaan, massages geven. In de avond wat lekkers op tafel en kaarsjes aan zodat je een fijne sfeer creëert. Zal wel eerlijk toegeven dat het me moeilijk lijkt om tijd voor elkaar te maken als je zo langs elkaar leeft. Maar als je om de week dan een oppas probeert te krijgen kun je daar ook aan werken? En goed met je man bespreken wanneer hij naar z'n vrienden gaat. Zodat je elkaar niet 'misloopt'
Ja zo simpel vind ik het dus niet. Je man heeft er toch ook iets over te zeggen? Ik lees hier zo vaak dat de man tijdens de zwangerschap geen zin in heeft en en dan is het medeleven voor de vrouw alom. Maar zodra de vrouw niet wil en de man wel...dan hoef je er ineens geen energie meer in te steken. Vreemd vind ik dat.
Dit is natuurlijk een ontzettend persoonlijke kwestie en hangt veel af van hoe mensen in een relatie staan. Kan me goed de reacties voorstellen van niks tegen je zin doen. Dat staat me in principe ook tegen en als vrouw ligt dat gevoelig. Daarentegen doe je in een relatie toch je best om elkaar gelukkig te maken. Dat betekent voor mij absoluut niet seks, of dat een relatie om seks draait. Wel merk ik zelf, en misschien is dat een erg vrouwen perspectief? Maar dat intimiteit op die manier veel meer betekent dan alleen het lichamelijke en daarom ook zo belangrijk is. Wat dan het beste is in je eigen relatie moet iedereen voor zich maar zo goed mogelijk beoordelen
Hier zat ik net aan te denken idd! TS jullie leven op dit moment behoorlijk langs elkaar heen en soms is dat niet anders ivm werk. Maar voel jij verbinding met je man? Zelf heb ik het echt nodig me geliefd en gezien te voelen, anders mag hij ook zelf aan de slag En dan kan hij steen en been klagen dat jij geen zin hebt, maar hij moet er natuurlijk ook iets voor doen. Denk aan samen iets doen, uit eten, hij neemt een bloemetje voor je mee, even de cliche dingen waar veel vrouwen blij van worden. Jij voelt je geliefd en gezien en waarschijnlijk krijg jij dan ook meer zin om iets terug te doen.
Wauw waar zeg ik dat? Ik zeg dat je het de meest trouwe man nog moeilijk maakt. Niet dat je hem daarmee in de armen van een ander drijft en dat het je eigen schuld dan is. Wat een conclussie. Als je van iemand houdt dan wil je die persoon gelukkig zien. En dan is er nog een heel grijs gebied waarbij je je vent een plezier kunt doen zonder daarbij over je eigen grenzen te gaan. Als je als vrouw niets wilt doen en je man is daar ok mee.. Nou top toch? Maar ik vraag me af hoe ik het als vrouw zou trekken als ik geen kriebelbeurt of knuffel zou krijgen van mijn vent al die tijd. Voor mijn man is seksualiteit net zo belangrijk, voor veel mannen is dat zo. Dus mijn voorstel was, kijk wat er nog wel mogelijk is. Vlinder heeft het mooi uitgelegd en verwoord. Daarnaast ik draag mijn kindje niet alleen voor mijn vent. Ik doe het ook voor mijzelf en omdat er een klein wondertje in mijn buik zit waar ik niet op kan wachten om die te leren kennen. Ik ga mijn zwangerschap niet als excuus gebruiken om de man van wie ik hou het de komende tijd moeilijk te maken. Nu wil ik niet dat vrouwen zich aangevallen voelen. Het is en blijft je eigen keuze. Het enige wat ik wil zeggen is dat je zoveel houdt van je vent om een leventje samen te creëren. Dan is een beetje handwerk toch iets wat je met net zoveel liefde doet?
Ik zou absoluut niet blij zijn. Als ik geen zin heb in sex, dan houdt dat ook in dat ik geen zin heb om hem een "massage" te geven zoals jij dat zegt. Ik hou ontiegelijk veel van mijn man maar dat hoef ik niet zo te laten zien. Ik waardeer hem en respecteer hem en dat is in mijn ogen het fundament voor een goede relatie. (Iets doen we goed, want we zijn al 15 jaar bij elkaar )En doordat ik hem, en mezelf, respecteer ga ik niks doen dat tegen mijn zin in gaat. Zeker niet op dat vlakte. Ik ben eerlijk tegen hem, ik zeg tegen hem wat ik voel, wat ik wil en wat ik niet wil. Hij weet dat hij op mij kan vertrouwen. Er zijn genoeg vrouwen die net doen als of ze klaar komen om hun man te pleasen. Want ja, daar voelt je man zich goed bij, een stoere bink. Maar is dat niet ontzettend oneerlijk? Zo zie ik dat ook met sex hebben als ik geen zin hen, wat voor een sex dan ook. Dus nee, geen sex als je geen zin hebt.
Betekent niet dat het niet rot is voor de man... Maar je man heeft er ook iets over te zeggen...? Nee vind ik niet... Het is mijn lichaam rn ik beslis wanneer er wat in gaat, niet mijn man
Dat jij het echt niet wil, is jouw goed recht, absoluut! Maar ik denk echt dat met wat meer moeite van beide partners, de zin ook bij de vrouw kan komen. En een orgasme faken, ha dat vind ik vooral jammer voor de vrouw zelf. Zonde toch? En wbt het fundament van een goede relatie, dit behelst voor mij alles wat bij een relatie hoort, seks is wat mij betreft heel belangrijk. Er kunnen legio redenen zijn waarom een van beide er geen zin meer in heeft, het is dan zaak om erachter te komen waarom dit is en zien of je daar iets mee kunt. Zwangerschap met veel complicaties (denk aan pijn, ziek zijn etc) an sich is echt wel een goede reden om geen penetratie meer te willen, maar seks is zoveel meer dan penetreren alleen. Ik heb het idee dat veel vrouwen seks heel zwaar opnemen. En het is ook best wel een ding om je te geven aan een ander. Maar dit is je partner, je liefde, ik maak hem graag gelukkig en dan is zoiets simpels als hem een handje helpen, geen heel grote opgave of wel? Ik zie het niet eens als opgave, ik zie het als verbinden samen. En juist als je samen een kindje verwacht, je hele leven op het punt staat te veranderen, juist dan is het moment om meer energie in je relatie te steken.
Dat zeg ik toch ook niet? Natuurlijk beslist jouw man niet "wat erin gaat", maar je kunt wel proberen een oplossing te vinden. En hakken in het zand en pertinent nee blijven zeggen vind ik geen oplossing. Ja, voor jou wel. Niet voor je man. Iemand maakte de vergelijking kriebelen/massage/knuffelen, het zou mij ook heel verdrietig maken als mijn man daar ineens mee zou stoppen, want ik "beslis dat toch niet?". Voor mij is seks onlosmakelijk verbonden met een liefdevolle/gezonde relatie en ik wil dat deel zelf absoluut niet uit mijn relatie halen, alleen maar omdat ik geen zin heb om er iets voor te doen. Maargoed, dat ben ik, blijkbaar denken er ook veel dames anders over.