Drukke/rustige baby in de buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xMeliisz, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd naar ervaringen.
    Klopt het dat wanneer de baby in de buik erg druk is het na de geboorte ook druk is en wanneer het rustig is een rustig kindje wordt?

De kleine bij mij is erg actief in de buik en wij beide zijn van ons zelf niet heel erg druk, ben gewoon nieuwsgierig:)

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Bij mijn zoontje klopt het wel :)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Hier klopte het beide keren ook.
    Beide zeer actief in de buik (hartslagen van ca 190) en mijn hele buik bewoog altijd.
    Zoon heeft adhd.... dochter niet maar wel een flink kittig karakter wat soms behoorlijk tot uiting komt :D (lichamelijk).

4. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje was in de buik erg beweegelijk, en is hij nu nig. met name de eerste periode zat hij zichzelf soms echt in de weg qua lichamelijke onrust. Nu is het een heerlijk, levendige dreumes, maar zeker niet overdreven druk:). Wel onderzoekend en ondernemend en altijd met iets bezig:)

5. sieppie

sieppie Niet meer actief

Als baby klopt het ja. Onze eerste was heel druk in de buik. En als baby was ie heerlijk actief. Snel ook in de ontwikkelingen.
    Onze tweede was heeeel rustig in de buik. En ook als baby echt een engeltje. Gek op knuffelen. Dat laatste kan ie nog, maar hij kan inmiddels geen moment meer stilzitten terwijl de oudste juist heel rustig geworden is.

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik had geen overdreven druk kindje in mijn buik en dat klopt nu ook nog wel. Maar wat vooral klopte was haar ritme. Dl heeft me toen ze nog in mijn buik zat nooit wakker gemaakt en sliep vanaf het begin al door tot 6 uur (na 3 weken tot 9) dus dat ritme klopte wel zeker bij haar.

7. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

hoera :D dan staat ons heel wat te wachten!!!! onze baby is echt een stuiterballetje en altijd heel enthousiast! hartje klopt ook als een bezetene hihihi

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Zl was relatief rustig in mijn buik. Hij leek mijn ritme te volgen en heeft me s nachts nooit wakker gehouden. Eenmaal geboren pakte hij ons ritme ook goed op. Wel heeft hij maandenlang overdwars in mijn buik gelegen, met geen mogelijkheid een andere kant op te bewegen. Die koppigheid herken ik ook nu wel :D

9. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier een hele drukke baby in mn buik. Nu is t een heel rustig meisje

10. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Als ik dat zo lees dan staat ons ook heel wat te wachten haha. Onze kleine is een drukke baby en houdt me wakker snachts als ik wil slapen en met middagdutje :D

11. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Mijn dochter was heel onrustig in de buik en ook daarbuiten. Zat zichzelf als baby behoorlijk in de weg, slecht slapen, veel huilen oa. Dit kindje is echt veel rustiger, ben benieuwd of hij/zij ook wat rustiger blijkt na de geboorte.

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Zoon was druk in m'n buik, leek wel een volksverhuizing af en toe. Hij is nog steeds druk ook als baby was hij druk.
    Dochter was rustig in m'n buik & is nu ook een rustige en lieve baby.
    Hier klopt t wel.

13. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Mijn zoontje was ook heel druk in de buik en ook druk buiten..
    Deze is rustiger dus hopelijk klopt de theorie hahahaha

14. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties:)

Als ik het zo lees ben ik heel benieuwd of het gaat kloppen, mn buik gaat nu nog alle kanten op:) we zullen het moeten afwachten.

Het klopt bij vele dus wel, spannend!!

15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    DL was heel druk in mn buik en het eerste jaar als baby was ze heel rustig. Nu is het een mega drukke peuter met een ontiegelijk eigen wil!
    De tweede baby is nog veel drukker in mn buik, ik voel vanaf week 13 al elke dag meerdere keren veel drukte... Hoop niet dat deze straks nóg pittiger gaat worden dan DL!!

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier klopte het wel. Een (over) actieve baby in de buik, toen hij geboren was ook erg druk, veel bewegen/maaien met armen en benen, waardoor hij onrustig sliep. Toen hij eenmaal kon rollen, tijgeren enz. constant in beweging. Inmiddels een dreumes van 16 maanden en nog steeds kan hij geen seconde stil zitten. Is altijd in beweging en zelfs in z'n slaap gaat hij nog regelmatig z'n hele bedje door. :p

17. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ik was vroeger ook heel druk in de buik, en was een hele rustig kind! Nu ben ik zwanger en de baby is erg druk, dus hopelijk straks ook een rustig kind :)

Ps: Miekoe, we zijn op precies dezelfde datum uitgerekend! :)

18. newbornstar

newbornstar Bekend lid

18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Dl was ook rustig in me buik en ook daar buiten!
    Nu zwanger van een 2e hij is ook rustig dus hopelijk weer een rustige baby haha

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zoon 1 was heel Chill en na geboorte ook. Eten, drinken slapen en schijten was wat hij deed. Jankbuien nooit gehad.

Deze meneer heeft een eigen wil. Als ik op mijn zij lig en hij ligt dan niet lekker gaat ie net zo lang trappen en draaien tot ik anders ga liggen. Dan heeft ie Zn zin en pit ie lekker door. Ga ik dan weer terugliggen, dan laat meneer wel weten wat hij daar van vind. En niet bepaald rustig haha.

Zal.me benieuwen dus.

20. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Mijn dochter was echt een stuiterbal in de buik en nu tja. .. 1.5 en nog nooit een middag slaapje gedaan haha. Door stikt van de energie :p nu een jongen op komst en die is wel stuk rustiger Dus ik heb goeie hoop ;)

Deel Deze Pagina