Vitamine D altijd combineren met een goed opneembare magnesium (bijvoorbeeld magnesium citraat). Bij mijn vitamine d tekort ben ik dagelijks 4000ui vit.D gaan slikken en een maandlang 400mg magnesium citraat. Na een maand verlaagd 200mg. Vitamine K haal je makkelijker uit je voeding, dus deze vul ik zelf niet aan.. Magnesium kan je ook helpen terug beter te slapen.. Ik gebruik het merk NOW.. Nu als onderhoudsdosis 3000ui D en 200mg magnesium. In de zomer 2000 om 200
Dat zal je niet helpen ben ik bang. Je zou eens kunnen kijken naar een ampule met 100.000 iu. Deze nam ik al in de tijd dat ik in het buitenland woonde en dat werkte binnen 2 weken optimaal. Ik merk ook meteen als mijn waarde weer gezakt is ik slaap dan slecht en ben wiebelig (duizelig) en dus die rare spierpijn vooral in mijn handen en polsen. Het zijn meer van die spelde prikjes. De dokter zal zeggen dat 33 waarde voldoende is maar wetende dat 80 normaal is is dit echt te weinig.
Bij mij zijn de symptomen daarvan haarverlies, hoofdpijn, jeuk en slapeloosheid (nochtans extreem moe). Dat is allemaal heel normaal en zijn gekende symptomen volgens de artsen die mij opvolgen. Het duurt wel eventjes voor dat allemaal terug in orde is, eens je iets neemt. Ik weet niet of je een arts hebt die u goed opvolgt maar indien dit zo is, zou ik vooral horen wat zij zeggen en niet te veel zelf bijnemen.