Ik vroeg me af hoe andere de zwangerschap van een 3e kindje ervaren of ervaart hebben en of het met 3 kindjes onder de 4jaar een gekkenhuis is of het allemaal meevalt en je er zo weer ritme in krijgt... Ik ben er sinds 2 dagen achter dat de 3e op komst is en toch gigantisch aan het brainstormen hoe we dat gaan doen met de auto , verzorging en (de ozo fijne )rustmomentjes tijdens de zwangerschap enz. Het gaat gerust allemaal lukken , daar ben ik van overtuigd maar hoe haha daar ben ik nog niet helemaal uit. Groetjes
Hier ervaar ik het wel zwaarder, maar dat komt helaas door de omstandigheden thuis. Mn partner heeft op 15 april een hartinfarct gehad en is "op t randje" gedotterd plus een stent gekregen. Twee dagen later kregen we te horen dat de nekplooi van deze frummel ernstig verdikt is en dat er een kans is van 10-20% op een kindje wat een genetisch "probleem" heeft (Down, Turner, Trisomie 13/18 etc) Afgelopen maandag mn partner na 14 dagen opname en dikke week thuis weggebracht naar een revalidatiekliniek (Duitsland) en gisteren mn vruchtwaterpunctie gehad... zit nu te wachten op uitslag van de sneltest. Dus ja, ik ben doodmoe van het al het geren, gevlieg, geregel en in de tussentijd een volledige huishouding, twee kleine kinderen, twee honden en een zieke partner te regelen.... en zelf zwanger te zijn, niet te vergeten. Maar ja, ik ben hopenlijk niet al te representatief voor de "drievoudigzwangeremama's"
Dit is ook mijn 3e zwangerschap ik vind het zwaarder in de zin van. Ik heb meer buik en dat kost mij meer energie. Ik heb geen ervaring met 3 kindjes onder 4. Maar ik denk dat het wel goed komt hoor. Als jij er zelf ritme en regelmaat in brengt. Mijn schoonzus heeft 3 kindjes onder de 4 en dat loopt ook prima. Iig gefeliciteerd!!
Ben ook zwanger van onze 3e, maar gelukkig is het einde in zicht. Vind het erg zwaar. Voorals de laatste twee weken kan ik erg weinig hebben van onze boys en ben ik echt geen leuke moeder voor ze. Dit komt mede door het zeer slechte slapen. Bij ons zijn ze niet allebei onder de 4, maar juist doordat er 1 naar school gaat heb je je regelmaat en kan ik 's morgens niet wat langer blijven liggen. Verder zien we er wel heel erg naar uit en hoop dat het na de bevalling allemaal een stuk beter gaat en dat we heerlijk met zn 5en kunnen genieten
Hopmarjanneke, pffff, dat is niet mis zeg. Hopelijk zijn de uitslagen goed en hersteld je man voorspoedig. TO: Hier bijna aan het einde van m'n derde zwangerschap (finaly) M'n oudste is ook 4, jongste 2 en dan onze purk. Ik ervaar het nu zeer zeker niet als zwaarder, zwangerschap dan. Maar hoe het is met 3 moet over een paar weken blijken. Zal sowieso wel wat zwaarder zijn denk ik, maar dat is met een 1e ook zo. Elke keer veranderd er iets aan je ritme/structuur/leven.
Ik ben ook zwanger van de 3 de nu 28 weken en ervaar het wel als zwaarder buik is anders kan bijna niet bukken en met 2 kids een van 1.5 jaar en een van 3.5 jaar dus je bent continu met ze bezig heb er nu ook bi erbij dus das ook lastiger en hebben de 2 boys nu een lastige periodemet doorslapen dus slaap niet veel meer en nan is chauffeur dus er ook niet altijd hoe het gaat zijn als de 3 de er is wwet. Ik ook nog niet auto hier geen probleem kunnen 3 auto zitjes in @ hopmarjanneke wat heb jij te verduren petje af hoor hopenlijk zijn de uitsagen goed en is je man snel hersteld
allereerst natuurlijk gefeliciteerd! ik ben nu nog zwanger van nummer 3, dus kan je nog niet vertellen hoe het is met 3 onder de 4, maar tot komend weekend heb ik wel 2 kleintjes onder de 4 gehad tijdens het grootste gedeelte van mijn zwangerschap. ik vind deze zwangerschap zwaar, een stuk zwaarder dan de vorige twee, maar dat heeft niets met de kindjes te maken. ik heb al vanaf 11 weken last van bi en dat maakt het voor mij nu zwaar... en natuurlijk komt dat ook wel door de zorg voor de andere twee, maar dat is niet de hoofdreden. mijn ouders helpen erg veel, zorgen dat de kindjes elke dag even weg zijn zodat ik mijn rust heb... (en ze gaan 2 dagen naar de opvang, dus dan heb ik de hele dag rust) vanaf maandag gaat de oudste naar school, dus dan is het weer anders. en hopelijk over 6 weekjes nr 3 erbij! we gaan ergens de komende twee weken een nieuwe auto kopen, omdat ook de oudste nog zo'n zitje heeft met rugleuning (ik vind alleen een stoelverhoger zo weinig en hij slaapt ook nog geregeld in de auto en dan is een rug/zijleuning wel fijner). we kopen de ford s-max, die heeft 3 aparte stoelen achterin en daar moeten de drie zitjes volgens mij wel naast elkaar passen. we kopen ook de 7 zitter omdat ik vaak met opa en oma op stap ga en dan is het wel fijn als we met zn allen in 1 auto kunnen. (of als er vriendjes meer naar huis willen vanuit school straks...) verzorging maak ik me eigenlijk niet zo druk om, het komt zoals het komt en ook daar vind je wel weer een ritme in.... komt goed! lekker genieten van je zwangerschap en straks van jullie derde hummeltje!
Hier bijna 25 weken zwanger van nummer 3 en ik vind deze zwangerschap vooral lichamelijk veel zwaarder.Hier zijn de kinderen inmiddels 6 en 8 jaar dus al redelijk zelfstandig dus daar ligt het niet aan.Maar alles er omheen vind ik wel intensiever.Ze moeten iedere dag bijtijds op school zijn met gekamde haren en een ingepakte tas.Ze moeten naar de voetbal en zwemles.Er moeten kinderfeestjes worden gegeven en er komen altijd wel vriendjes/vriendinnetjes binnen vallen om te spelen of om tussen de middag mee te eten.Afentoe een beetje helpen op school wanneer er iets wordt georganiseerd en zo kan ik nog wel even doorgaan.'s morgens langzaam op gang komen zit er dus ook niet in want alles moet snel snel snel en dat valt niet mee wanneer jezelf amper je bed uit kunt komen omdat je 's nachts 3-4x eruit moet om te plassen haha.Ik ben nu sowieso ook weer een aantal jaartjes ouder(37 jaar) dus dat zal ook wel meespelen en ik ben gewoon sneller vermoeid dan een aantal jaren geleden tijdens de zwangerschappen.Ik kijk eerlijk gezegd ook wel uit naar mijn verlof over ruim 9 weken want we moeten ook nog op tijd op het werk komen en voor die tijd de kinderen bij de VSO brengen.Alles bij elkaar vind ik het dus een stuk intensiever maar ik probeer er wel van te genieten en er echt bij stil te staan dat er nu weer een nieuwe leven in me groeit.
Zwangerschappen zijn idd zwaarder, maar m'n eerste was al zwaar.... Ritme komt goed hoor...alleen als kindjes naar school moeten is het zwaar, met nachtvoedingen... Nr drie sliep pas door met acht maanden..... Voor de rest..... Niet te veel denken... Go with THE flow.... Komt t allemaal goed.... (auto... Check of er daadwerkelijk drie stoeltjes inpassen... Soms lijkt het wel maar gaat t niet)
ik vind het ook zwaarder, ben moeier en snel misselijk en heb het idee dat mijn buik elke dag groeit en moet nog zo lang...
Haha hier ook het idee dat mijn buik iedere dag groeit.Morgen ben ik 25 weken maar mijn buik lijkt wel 30 weken.Krijg er ook voortdurend opmerkingen over,erg irritant moet ik zeggen.