Hoi meiden, Ik wil even weten of iemand dit herkent. Vanacht om 04.00 uur werd ik in ene gillend wakker omdat ik zo`n pijn had in mijn onderbuik (rechts) steken die doortrokken naar mijn lies, ik kon op geen enkele mogelijkhied liggen afzetten met mijn rechterbeen ging ook niet. de steken in mijn buik/lies kwamen zo om de 5/8 min terug en gingen weer weg. ik raakte zo in paniek en dacht alleen maar als dit maar geen weeen zijn probeerde rustig te blijven maar zodra die steken weer opkwamen zetten begon ik hem alweer te knijpen. uiteindelijk ben ik wel weer in slaap gevallen en vanochtend bleek ik geen pijn meer te hebben het enige wat ik nu nog voel in een zeurende pijn in mijn lies. Ik hoop van jullie te horen. Liefs Roos
Ik heb gister eigenlijk helemaal niks gedaan echt zo`n luierdagje wel wat wasjes gedraaid en de afwas gedaan maar meer niet. heb de vk gebeld en die neemt vanmiddag nog even contact met mij op.
meis, ik herken de pijn die je beschrijft heel erg als nierstuwing/niersteentje... Heb het gehad toen ik ongeveer 5 maanden zwanger was en idd, doet érg veel pijn! Van zij naar rug en lies toe idd... Ik ben toen naar de gyn mogen gaan, urine gecheckt, bleek spoortjes te zijn van een niersteentje. Nooit eerder gehad, maar zwangeren zijn er blijkbaar gevoelig voor... Als het een troost mag wezen, het is tot nu toe nog niet terug gekomen
Lijkt me idd niet dat je dan te druk bent geweest Goed dat je je vk heb gebeld. Hopen dat het niks erg is..
@thelady, thanks voor je reactie kan het ook te maken hebben met een blaasontsteking die heb ik namelijk 3 weken geleden gehad en na een kuur van 5 dagen ging het wel wat beter maar nog niet optimaal volgens de dokter hoefde ik mijn urine niet opnieuw te laten testen. ik hoop idd niet dat ik nierstenen heb maar wel fijn dat iemand mijn pijn herkent. had jij continu pijn? @sanjor ja het is even afwachten wat de vk zegt. ik zie trouwens dat we gelijk lopen allebei op 4 nov uitgerekend
Hi Roosviceetje, wel gek dat je jouw urine niet nog een keer hoefde te checken, ik had namelijk ook twee weken geleden een blaasontsteking en mij werd aangeraden na de kuur het te laten checken of het heeft aangeslagen. Ik merkte dat ik een blaasontsteking had omdat ik opeens niet uit mijn bed op kon staan van een pijn in mijn onderbuik, dus misschien is jouw blaasontsteking nog niet over..? Heb je een kuur gehad van 7 dagen?
Ik ben net als jij midden in de nacht wakker geworden met helse pijn, dacht ook meteen "shiiiit ik ga bevallen"... kon me niet bewegen, kon het bed niet uit, de pijn kwam op in vlagen, zwakte weer af en kwam weer terug, idd een beetje als weeën. (maar da's dus stuwing, kan zijn dat een steentje je urineleider blokkeert en dus zwelt je nier op...) Toen ineens is het wat afgezwakt en kon ik uit bed, maar voelde echt bont en blauw aan die éne zijkant. Dokter gebeld, die kon enkel aanraden; neem een dafalgan en probeer te slapen. Heb ik gedaan, in slaap gevallen , dag erna enkel een beetje een "stijf" gevoel. Ik heb niks gemerkt aan m'n urine of het plassen e.d., maar je kan zo'n steentje blijkbaar ook gewoon uitplassen zonder dat je iets voelt. Als je al een blaasontsteking had zou ik dat zeker aangeven... De gyn kon verder niks voor me doen, gewoon hopen dat het éénmalig was en wel véél drinken.
mijn blaasontsteking ging ook gepaard met hevige pijn in mijn onderbuik toen voornamelijk links. ik ben toen op dinsdag begonnen met antibiotica 5 dagen 4 pillen per dag. donderdag nacht kreeg ik nog meer pijn als dat ik al had en ben vrijdag ochtend naar de huisarts geweest die heeft mij doorverwezen naar de gyn, daar een echo gehad en een bloedonderzoek alles was goed. na de antibiotica voelde ik mij wel beter als daarvoor maar nog steeds niet helemaal fit.
Ok ze hadden mij nutrifurantoine gegeven voor 7 dagen, 4x 50mg geloof ik, 200mg per dag. Ik begreep dat ze meestal bij zwangere vrouwen 7 dagen de kuur geven, voor de zekerheid. Kan je vanmiddag niet langs de huisarts om toch je urine te laten controleren? Ik zou dat wel doen na een antibiotica kuur..dat werd mij door iedereen aangeraden.
@chica82: ik heb ook nutrifurantoine gehad. en dezelfde dosis als jij alleen dan maar voor 5 dagen. ik heb echt een K*t huisarts en hij zit ook nog eens een half uur van mijn huis en aangezien ik die hevige pijnen niet meer had ben ik dus niet meer terug gegaan. ik wacht het telefoontje van de vk ff af en kijk dan de nacht even aan en misschien dan toch morgen even naar de huisarts.
Ja of is er een huisartsenpost bij jou in de buurt? Ik belde namelijk in het weekend en dan geeft het antwoordapparaat een spoednummer, dit had ik gebeld en toevallig zat er een bij mij om de hoek, ik moest mijn postcode intoetsen toen ik belde.. Misschien kan je vragen aan de huisarts of er zo'n post bij jou om de hoek zit..?
Nou de vk heeft gebeld zij denkt bandenpijn. ik ga vandaag gewoon lekker rustig aan doen en kijk het komende nacht aan. als ik weer pijn heb ga ik naar de huisarts om mijn urine weer te laten testen. meiden bedankt voor al jullie adviezen en reacties. Liefs roos
@roosviceetje: Ja we lopen idd gelijk toevallig!! Gelukkig dat je vk terug heeft gebeld.. Maar ze zegt bandenpijn?? Moet dat niet 'snel' weer wegtrekken? Naja ik weet het ook niet.. ben geen expert Ik zou wel nog je urine laten testen.. Kan geen kwaad toch!