in welk deel van de zwangerschap kom je het meeste aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Ik ben tot nu toe met ruim 15 weken, nog maar 4 kg aangekomen. Ik ben daar erg blij om, maar kan ik vanaf nu alsnog 20 kg aankomen??

Ik vroeg me af wanneer de meeste kilo's komen...

2. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik was tot een week of 17 maar 3 kilo aangekomen. Toen opeens een kilo per week en nu sinds een week of 3 staat t weer een beetje stil. Maar dit is bij iedereen anders. Ik zit nu bij 31 weken of 12,5 kilo erbij.

3. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Hier ook tot de 17 weken helemaal niets aangekomen. Nu elke week een ons of 4...

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is 4 kg bij 15 weken ruim boven gemiddeld (maar veel minder dan ik :p).

Meestal kom je het laatste trimester het meest aan, maar dat verschilt nogal per persoon.

5. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik ben tussen 16 en 21 weken ongeveer 5 kilo aangekomen.
    daarvoor en daarna ging/gaat het geleidelijker.
    in totaal ben ik ongeveer 12 kilo aangekomen met 31 weken zwanger.

6. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier gaat het (net zoals bij mn zoontje) in het begin héé éél langzaam (20w en maar plus twee geloof ik). Maar tussen week 20 en week 30 dan weer heel hard.

7. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben nu bijna 20 weken en 6,5 kilo aangekomen. Dit is schijnbaar boven gemiddeld. Daar heb ik me een week erg rot en verdrietig over gevoeld. Sinds een paar dagen voel ik beter. Ik merk dat mn buik een stuk ronder is en mn borsten zijn ook 2 maten gegroeid. Ik heb het gewoon geaccepteerd. Ik eet namelijk niet meer of heel ongezond. Dus kan me er eigenlijk niet meer druk over maken.

Probeer het los te laten en ga genieten van je zwangerschap. Doe ik ook nu.

Groetjes sylvana.

8. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Ben nu bijna 30 weken en bijna 3 kilo zwaarder. Zo blij om. Ben al zwaar van mezelf en was bang dat ik heel hard zou gaan groeien. Ga er niet van uit dat ik de laatste weken nog 20 kilo aankom ofzo

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier tot 20 weken hooguit een kilo erbij. Daarna volgde de rest in redelijk snel tempo, de teller kwam uiteindelijk uit op +15 kg. Ga er dus maar vanuit dat de echte kilo's nog moeten komen.;)

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier kom ik steeds pas vanaf week 20 aan.

Bij zoonlief daarna heel veel aangekomen. Zo een 20kilo.

Bij dochterlief ging het iets minder hard en zat ik uiteindelijk op +8kilo.

Volgens mij kom je de laatste tijd het meest aan volgens de boekjes en gaat het vanaf week 37 weer iets minder snel.

11. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik ben bijna 20 weken zwanger en nu +2 kg.
    Maar ben toch bang dat de "echte" kilo's nog gaan komen!
    Maar maak je er niet druk om maar geniet lekker van je zwangerschap, dit zijn zorgen voor later...

12. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik ben deze keer tot aan de 20 weken al 10 kilo aangekomen. Nu weet ik niet hoever het staat want heb thuis geen weegschaal. Ach, ik zal achteraf maar wat aan het lichaam weer werken maar nu buiten gezond eten en niet overdreven veel eten en veel water drinken kan ik toch niets doen. Ik schrok er wel van dat ik op 20 weken al zoveel was aangekomen.

13. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Bij mij ging het juist heel geleidelijk, ik had niet een speciale periode waarin ik meer aankwam. Met 12 weken zat ik op 2 kilo erbij, met 20 weken op 5, met 30 weken op 8 en met 36 weken op 10. Nu kom ik niet echt veel meer aan, dus ik vermoed dat het hier ongeveer bij blijft. Het verschilt dus per persoon.
    Ik heb trouwens al die tijd gewoon normaal gegeten wat ik altijd al at, met iets meer groente en fruit dan normaal en verder wat extra als ik honger had. Gewoon goed luisteren naar je lichaam, of je baby gezond is en goed groeit is denk ik belangrijker dan hoeveel kilo je precies aankomt.

14. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik ben nu 35 weken en totaal
    7 kilo aangekomen !!!

Maar dat verschil persoon
    laatste periode kom je meer
    aan omdat je kindtje groter
    word

15. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Tot 25 weken 0 kilo.

En vanaf 25 weken kwam ik opeens aan, met name vanaf 33 weken tot het eind ging het heel snel.

In totaal bij beide zwangerschappen 13 kilo aangekomen, maar dit was er 2 weken na de bevalling bijna allemaal al weer af.

Deze zwangerschap ook nog niks aangekomen.

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    niet veel van te zeggen volgens mij. Ik ben totaal met 31 weken nog maar 6 kg aangekomen. Ging van week 16 tot week 22 het snelst.

17. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    hier gaat t zoooooooo langzaam kleine 2 kilo en vreet echt alles wat los en vast zit aan ongezonde dingen haha!

Dus ben benieuwd of ik na 20 wkn veel ga aankomen

18. mappel

mappel Niet meer actief

oh oke, maar ik had vanaf week 6 al echt een zw schap. buik zeg maar en mijn borsten zijn ook al enorm gegroeid, ik schijn veel vruchtwater te hebben. Voor de rest ben ik niet dikker geworden! Ik dacht dat het juist heel netjes was...... niet dus :(

19. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Met 6 weken is je beeb 5 mm groot, hihi! Dus dat is echt een darmenbuikje geweest hoor meis! ;)

Misschien heb je hier iets aan:
    Gewicht tijdens de zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

Aankomen tijdens de zwangerschap is de normaalste zaak van de wereld, en pas wanneer je té veel of té weinig aankomt volgens je VK zou ik me zorgen gaan maken!

20. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik heb altijd zo'n hekel aan die wedstrijden van vrouwen wie het minst is aangekomen pffff bij de eerste heb ik amper gegeten (kon gewoon niet ,de baby zat te hoog of ik was misselijk, zuur hebben e.d.) en ben 30 kilo kilo aangekomen, bij de tweede heb ik zowat heel mijn zwangerschap in de friettent of de mcdonalds doorgebracht en alleen maar afgevallen.

Ik zou dus echt niet weten wat werkt haha je lichaam doet toch wel wat ie zelf wilt blijkbaar en iedereen is anders.

Ik ben nu bijna 12 weekjes en nog hetzelfde, ik probeer genoeg te eten (dat is mijn probleem dat ik vaak te weinig eet) en ja ik zou graag zo min mogelijk willen aankomen maar helaas weet ik ook dat je dat niet echt zelf in de hand hebt (dat is wel bewezen door mijn vorige zwangerschappen) het enige wat ik kan doen is redelijk gezond eten / leven, wat beweging erin houden maar meer niet en dan zien we naderhand wel weer wat we eraf moeten werken..

Deel Deze Pagina