Gebruik van Crinone

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Josefina, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josefina

Josefina Lid

8 okt 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Hallo,
    Bijna 5 jaar, tenminste vier miskramen ( heb expres niet alle maanden dat ik overtijd was getest) en veel verdriet verder, weet ik even niet hoe ik nog hoop moet houden!
    Ik heb deze vier miskramen gekregen in de eerste 8 weken van de zwangerschappen. Nu las ik dat dat kan liggen aan een tekort aan progesteron in de eerste 8 weken van de zwangerschap. Er bestaat een middel om dat tekort aan te vullen; Crinone gel
    Wat weet u van dit medicijn, zou ik daar ook iets aan kunnen hebben?
    In een onderzoek wat ik gelezen heb staat dat dat tekort aan progesteron er altijd mee te maken heeft als de zwangerschappen al 4 of meer keren zijn geeïndigd in een miskraam. Ik ben 38 jaar, heb wel overgewicht en een beetje overbeharing, is er nog iets wat ik kan doen? ( ik ben al 15 kilo afgevallen, maar de laatste miskraam is al anderhalf jaar geleden). Ik weet dat dat er alemaal mee te maken kan hebben, maar wil graag iets meer weten over Crinone ( en natuurlijk of ik zelf nog meer zou kunnen doen, zonder dit medicijn).

Groetjes, Josefina

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Josefina,

wat verdrietig om te horen!
    Wat ik kan zeggen over crirone; ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is in elk geval onzin dat ieder die 4 miskramen heeft gehad een tekort aan progesteron heeft, dat is absoluut niet waar! Wat ik er ook over kan zeggen; NOOIT zomaar zelf met dat medicijn beginnen!
    Je komt zeker wel in aanmerking voor onderzoeken als je dat zou willen, dat geldt al als je 3 miskramen hebt gehad en/of een jaar of langer bezig bent om zwanger te worden zonder resultaat. Vraag je huisarts om een verwijzing naar de gynaecoloog.
    Veel succes!

Mirjam

3. Josefina

Josefina Lid

8 okt 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Hallo Mirjam,

Dank je wel voor je snelle antwoord.
    Ik heb al verschillende onderzoeken gehad, waaronder een bloedstollingstest en een chromosoomtest, waarbij niets bijzonders is ontdekt. Nu is het wachten en hopen, maar mijn leeftijd speelt ook een rol.
    Ik was meer benieuwd of dit middel bekend was en of ik er iets aan zou kunnen hebben. Ik ga natuurlijk niet zomaar iets slikken.......

Groetjes, Josefina

Deel Deze Pagina