heeft menstruatie altijd stolsels of innesteling?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by 1978, Dec 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1978

1978 Actief lid

Jul 22, 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,
    alhoewel ik met twee kinderen en twee innestelingsbloedingen ervaringsdeskundige zou moeten zijn, heb ik toch twee vragen:

-heeft menstruatie ALTIJD stolsels en/of slijmerige substantie?
    -hoe lang na een evt innesteling kun je testen?

Normaal is mijn cyclus 27-30 dagen en vloei ik best lang (9 dagen) waarvan een dag of twee hevig, met stolsels en dan heb ik ook dat zeurderige gevoel in rug en buik.

dit keer begon ik op dag 24 onverwacht te vloeien, maar het is anders. Bij het afvegen trekt alles direct in het wc-papiertje (daardoor ziet het er waterig uit). Geen stolsels, geen draderig gedoe, geen slijm. Het is rood vanaf het begin. Geen krampen. Eigenlijk heb ik helemaal niet het idee dat ik ongesteld ben, anders dan dat ik 1x per dag mijn maandverbandje verwissel.Dit is de vierde dag dat ik vloei.

Ik voel me overigens ook niet zwanger (mijn eerste zwangerschap -ongepland- begon met een innesteling die ik aanzag voor ongesteldheid van 6 dagen, maar toen voelde ik me wel anders. Mijn 2e zwangerschap begon met een innestelingsbloedinkje van een dag, maar BEIDE op de dag dat ik verwachtte ongesteld te worden)

Nogmaals, ik voel me niet zwanger (op loeiende hoofdpijn na) maar al helemaal niet ongesteld.

bedankt voor het lezen en beantwoorden!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Je hoeft niet bij elke menstruatie stolsels te verliezen, elke menstruatie kan per keer verschillen. Dat geldt ook voor de draderige substantie.

Wanneer je het beste kan testen, gaan we niet van een innesteling uit want die weten we meestal niet. Bij een cyclus van 27 dagen kan je 27 dagen na start menstruatie testen en bij een cyclus van 30 dagen, 30 dagen na start menstruatie, in jou geval zou ik de 30 dagen aanhouden.

Groetjes Ineke

3. 1978

1978 Actief lid

Jul 22, 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel voor het beantwoorden.
    Zit inmiddels op dag 8, dus zal gewone menstruatie zijn -maar dan anders dan anders.

Share This Page