zorgen om zoon gilletje en huilen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by nijnonijntje, Dec 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik heb een vraag en ben behoorlijk ongerust.
    Ik ben gisteren (zaterdag) bevallen van een prachtige zoon.
    Het was een pittige bevallen van een weeenstorm en ging dus heel snel.

Op het laatst omdat hij een sterrenkijken was is hij met de vacuumpomp gehaald.
    Hij heeft dus een buil op zijn hoofd, wat al wel wat bijtrekt. En hopelijk helemaal wegtrekt. Mij is gezegt dat hij de eerste dagen nog wel wat hoofdpijn zou hebben. Logisch natuurlijk.
    Maar ik vraag me af of het niet ernstiger is dan het lijkt. Vraag me niet waarom, maar dat vraag ik me dus af. Soms als hij begint te huilen geeft hij eerst een gilletje en gaat dan heel hard huilen. En dat gaat door merg en been. Logisch natuurlijk. Ik ben net moeder geworden en een en al hormonen en ik huil zzo met hem mee.
    Maar ik maak me zorgen om het gilletje tijdens de huil. Soms duurt het gilletje met huil een paar seconden, maar soms moet ik hem echt even oppakken.
    Waarschijnlijk is er niks aan de hand en is dit heel normaal, maar nu maak ik me zorgen. Daarom met vraag of dit echt wat is, dus dat hij echt hoofdpijn heeft, of dat dit misschien gewoon normaal is.
    En als hij echt gilt van de pijn is dit dan normaal en houd dit na een paar dagen op? Of moeten we hiermee actie ondernemen.
    Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoord.
    Ik hoop dat ik me zorgen maak om niks.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je je zo'n zorgen maakt zou ik het even met de verloskundige of huisarts bespreken. Hoofdpijn van een vacuum kan 24-48 uur duren, daarna is het meestal over. Vertrouw op je intuïtie, als jij denkt dat je kindje nog veel pijn heeft moet je dat bespreken met je huisarts of verloskundige!

Mirjam

Share This Page