Niet meer mogen fotograferen of filmen in het zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimkommer, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Soms denk ik mensen wat een betutteling, over 100 jaar zijn we allemaal dood en niemand die zich dan nog druk maakt over bepaalde foto’s.

Florina, Chocolat, Zara75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hoe doe je dit???

sydneys vindt dit leuk.
  3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Sorry ik spreek even voor mijn beurt maar toevallig heb ik daar ook een app van voor op de telefoon ;)

Ik gebruik daar DSLR Blur voor, erg makkelijk in gebruik en heel handig ;)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

#184 sydneys, 6 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2018
    Met Portret modus. Echt heel leuk om te gebruiken.
    Gewoon de gemakkelijke stand. Pro modus heb ik nooit gebruikt. OnePlus 5.
    Dus ik vind dit echt jammer. Interesseert mij wat of ik kan bellen of whatsappen. Ik kies echt een gsm uit op basis van de camera. Dan wil ik die ook daarvoor gebruiken. Bekijk bijlage 575841

Chocolat en Debaky vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ja zo doe ik dat ook en ik kies ook bewust voor een telefoon met goede camera.

6. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Het is ook jammer... ik maak ook graag foto’s maar zal zulke foto’s ten alle tijden respecteren.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahah dat is precies de manier zoals ik mijn telefoon ook koop. Ik kijk eerst naar de camera en dan pas naar de rest ;)

sydneys vindt dit leuk.
  8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Zulke regels :roflmao:

Juul75 vindt dit leuk.
  9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.555
    8.518
    113
    Ik snap het wel, zou er zelf ook niet op zitten te wachten.
    Snap ook dat je het jammer vindt hoor ;)

En tja, dertig jaar geleden nam mijn moeder ook geen camera mee naar het zwembad. (Niemand eigenlijk) De enige zwembad foto's die er van mij zijn zijn van het afzwemmen :roflmao:

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn ouders deden dat 30 jaar geleden dus wel, zelfs de video camera ging mee op uitjes en vakanties. Geweldig om dit nu terug te zien en te laten zien aan mijn kinderen. Dit wil ik precies zo voor mijn kinderen.

Chocolat, Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ook! Dat is toch geweldig om terug te zien? Je vergeet ook zoveel in de jaren. Ik plaats zoiets dan ook niet op facebook trouwens. Gewoon voor onszelf. En dat blijf ik echt wel doen.

Zara75 en Debaky vinden dit leuk.
  12. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Ik heb er nooit zo over nagedacht...een foto is snel gemaakt, helemaal in een openbare ruimte. Heb hele onderwater sessies met mijn dochter gemaakt in het zwembad vorig jaar. Geen seconde door mij heen gegaan of dat wel ethisch verantwoord is... wat ik wel apart vind is dat de tegenstanders van foto’s maken maar vinden dat degene die het wel graag willen, moeten wijken en dus geen foto’s van de eigen kinderen mogen maken. Je kan de boel ook omdraaien, als je niet wil dat je kind het risico loopt in een openbare ruimte om op een foto te komen (terwijl iedereen juist probeert om andere te vermijden want dat maakt de foto minder aantrekkelijk), ga dan niet en blijf thuis.

Zara75 vindt dit leuk.
  13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik vindt de regel prima.. als de regel er niet was had ik het ook prima gevonden. Ben hier best neutraal in, als mensen fout willen dan lukt het toch wel.

Fb heb ik afgeschermd voor vreemden en vrienden van vrienden als het goed is. Daar plaats ik af en toe eens een foto van de kids, veel familie die niet in de buurt wonen.

Ook op whatsapp gebruik ik foto's van onze kids.

Insta gebruik ik niet

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit vind ik een bijzondere redenatie. Dus omdat sommige mensen andermans privacy niet respecteren, moeten mensen maar kluizenaars worden? Ik vind het vallen in de categorie “als je niet wilt dat er bij jou thuis ingebroken wordt, moet je maar gewoon altijd thuis blijven.”

Ik maak -als dat mag- ook gerust foto’s in het zwembad. En dan zorg ik dat alleen mijn eigen gezinsleden erop staan. Die foto’s zijn voor onszelf. Ik zet sowieso geen foto’s van ons of de kinderen op internet. Maar ik laat wel aan familie en vrienden de vakantiefoto’s zien.
    Ik geloof dat veel mensen wel zo omgaan met dit soort foto’s. Volgens mij heeft bijna iederen liever foto’s waar geen vreemden op staan. En vrijwel alle mensen snappen dat het niet wenselijk is om foto’s van onbekenden in badkleding online te plaatsen.

Helaas zijn er ook mensen die hier absoluut poep aan hebben. Die doen gewoon lekker waar ze zelf zin in hebben, zonder respect voor anderen. En helaas weet je als zwembadbezoeker niet wat die fotograferende medetoerist van plan is te doen met de foto’s. Is het gewoon een fatsoenlijk persoon die alleen zijn eigen familie fotografeert voor in hebt album? Of is het zo’n aso die zonder er over na te denken ook foto’s van anderen online kwakt. Voor mij voelt dat dan toch wel eens onprettig. Ik hoef niet zo nodig op de foto door Jan en alleman bekeken te worden. Zeker omdat je er totaal geen invloed op hebt, dus zelf de foto’s niet kunt bekijken en de minder flatterende exemplaren niet kunt deleten.

Zoals heel vaak in het leven, lijden de goeien onder de kwaden. Ik vind het ook niet leuk dat ik als vrouw ‘s avonds niet alleen door bepaalde wijken kan lopen. Heel oneerlijk. En het is ook belachelijk dat fietssloten nodig zijn. En triest dat je je kinderen niet mee kunt nemen naar bepaalde voetbalwedstrijden. Allemaal maatregelen die nodig zijn omdat een minderheid het verpest voor de rest. Het verbod op fotograferen in zwembaden is er ook weer zo één. Maar het is dan kiezen uit twee kwaden. En dan heb ik liever dat er niet gefotografeerd wordt, ook niet door mezelf, dan dat beelden van de schaarsgeklede lijven van mijn gezinsleden en mezelf plotseling op Facebook opduiken.

Luuz, Fuddey, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Treez

Treez Niet meer actief

De discussie gaat erover dat het een regel is in sommige zwembaden. Ik sta achter deze regel, dus waarom zou ik dan thuis blijven en niet naar dat desbetreffende zwembad gaan o_O. Ik volg je redenatie geloof niet helemaal. Als jij je niet kan vinden in deze regel, dan ga je toch gewoon naar een ander zwembad? Of blijf jij thuis?

Overigens ben ik het niet met je eens dat iedereen probeert te vermijden dat een ander kind op de foto staat. Eén van onze buren had onlangs een omslagfoto op facebook (openbaar voor iedereen) van haar kind in bikini met allerlei vreemde kinderen in badkleding op de achtergrond. Zij is niet de enige, want ik heb het al vaker gezien. Ik vind dat dus echt niet netjes en dat heeft overigens helemaal niks met ethisch verantwoord te maken zoals jij dat verwoord. Persoonlijk vind ik het namelijk geen prettig idee dat dit soort foto's de potentie hebben om door pedofielen te worden gebruikt. Prima dat andere ouders daar minder moeite mee hebben (ieder zijn eigen keus), maar ik wil dat graag zelf beslissen voor mijn kind.

Syane, Manque en Riverdale87 vinden dit leuk.
  16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij blijven het ook gewoon doen. Wat andere er van vinden maakt mij echt geen hol uit. Ik blijf de herinneringen vast leggen voor het nageslacht.

Mijn hele familie was trouwens vroeger ook al zo, generaties terug al, ik heb hier foto's uit de tweede wereld oorlog van het bombardement in Rotterdam, foto's van Bevrijdingsdag maar ook foto's van mijn overgroot oma toen zij nog tiener was. Dat verdwijnt straks allemaal als we zo krampachtig blijven doen om foto's en filmpjes.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedoel je nu met dit stukjes de foto's die je maakt van alleen je eigen gezin? Of maakt het je geen hol uit dat andere mensen ook op jouw foto's staan, terwijl ze dat misschien zelf niet willen? Want dat laatst is precies de mentaliteit waardoor dit soort verboden worden ingesteld.

Als iedereen nou wat terughoudender met dit soort beeldmateriaal zou omgaan, zou vrijwel niemand er een probleem mee hebben om iemand te zien fotograferen in een zwembad. Dat is een utopie, dat weet ik. Maar als je er gewoon op kon vertrouwen dat mensen dan alleen hun eigen gezin erop zetten en anderen blurren of van de foto snijden, dan zou niemand hoeven vragen om niet te fotograferen. Misschien bedoel je dat wel hoor, maar het komt nu over alsof jij vindt dat jij gewoon het recht hebt om dat soort foto's van anderen te delen, zonder rekening te houden met andermans recht op privacy.

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ha ha ha....typisch ZP topic:roflmao::roflmao::roflmao:
    Alles wordt uit z'n verband getrokken.:o:

Ik ben niet voor een algehele verbod maar voor diversiteit in aanbod.
    Kies maar wat bij je past.

Helaas is het voor TO te laat, anders had ze vast iets anders gekozen.

19. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik vind het maar overdreven.
    Wij proberen er sowieso altijd op te letten dat er geen andere mensen op de foto staan en anders maak ik ze onherkenbaar voor ik ze op fb zet.
    Er zullen vast mensen zijn die dit niet doen en als ze mij dan op de achtergrond van hun foto hebben zal mij dat vrij weinig interesseren.

sydneys vindt dit leuk.
  20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als je even alle reacties van mijn terug zou lezen in dit topic dan zou je eigenlijk al antwoord hebben op je vraag. Ik heb inderdaad maling aan de regel dat je op bepaalde plekken geen foto's mag maken, ik zorg er namelijk voor dat er nooit vreemden op mijn foto's komen te staan, ik zorg er altijd voor dat het alleen mijn gezin is of andere mensen waarvan ik weet dat die er geen bezwaar tegen hebben. Ik zal nooit zo maar ongevraagd een foto van een vreemde plaatsen. Maar er is niemand die mij kan verplichten dat ik mijn kinderen niet zal fotograferen op een openbare plek.

sydneys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina