Hoezo heb je het récht op foto’s maken op een camping/bij een zwembad? Dat het op sommige plekken mag, betekent niet dat de eigenaar geen regels mag opstellen die het verbieden.
Omdat ik MIJN kinderen fotografeer en ik vind inderdaad dat dat mijn recht is. Ik zeg ook niet dat de eigenaar geen regels mag opstellen, ik zeg dat niemand mij kan verbieden mijn gezin te fotograferen waar ik ook ben. Niemand heeft te bepalen of ik wel of niet mijn kinderen fotografeer in openbare ruimtes.
Neem aan dat je mijn punt wel begrijpt toch? Maakt mij niet uit waar ik ben, openbaar of niet, als ik foto's van mijn kinderen wil maken dan doe ik dat.
Ik begrijp de achterliggende gedachte. Maar voor mij horen zwembad fotos bij de vakantie. Ik verzamel ze als herinneringen voor prive gebruik. Ik zet mijn eigen foto’s ook niet op fb. Maar zoals eerder ook al werd genoemd vraag ik me af hoever dit moet doorslaan. Mag ik straks geen foto’s meer maken in de dierentuin, pretparken of het speeltuintje in de wijk? Vorig jaar was deze regel nog niet ingevoerd, dan nu maar geen zwembadfoto’s maar foto’s bij het riviertje. Daar mag je namelijk wel foto’s maken wat ik dus vreemd vind.
Prima, ik zal mijn kinderen gewoon blijven fotograferen. Ik vind inderdaad dat ik dat recht gewoon heb.
Nee. Niet als je je op een plek bevindt waarvan de eigenaar het niet wil hebben (ook al vind ik dat wel stom).
Heel stom inderdaad. En ik ben echt iemand die er dan echt geen gehoor aan zal geven. Sorry, ben wat dat betreft echt heel dwars.
Maar niet alle zwembaden hebben een verbod op fotograferen. Wil je foto's maken van je kinderen dan ga je naar een zwembad waar het mag.... Wil je dat er geen foto's gemaakt worden, dan ga je naar een zwembad waar dat verboden is..... Regels zijn regels toch?
Ik vindt het echt reinste onzin sorry hoor.. En voor de ouders die zo hun best doen om met man en macht krampachtig hun kind van internet te houden wat doe je dan als je kindstrak 12, 13, 14 is en selfies wilt maken met vrienden vriendinnen voor snapchat of weet ik veel wat er dan hip is.. grote kans dat je kind dan helemaal doorslaat omdat ze nog nooit van social media hebben gehoord.. En hebben jullie dan ook geem smartphone? En geen pc waar fotos opstaan? Je kan zo overal wel moeilijk over gaan doen maar ik maak me liever druk om andere dingen dan of ik wel of niet misschien op de achtergrond ergens sta in mn badpak
Je kunt ook niet in eigen auto gewoon 100 km/u rijden waar je maar wil. Daar zijn ook regels voor. Genoeg regels waar ik het mijne van vindt overigens, dat is een andere discussie.
Ik zet wel foto’s op mijn eigen Facebook of instagram dus misschien bedoel je mij niet Maar ik ben wel voorstander van zulke regels... De foto’s die ik plaats zijn wel foto’s waar van ik vind dat ze niet kunnen schaden, geen bloot foto’s of in zwemkleding bijvoorbeeld. Bij een ander zou ik dat dus ook niet willen, niet van mijn kind en niet van mijzelf.
Hoezo zo fel reageren op mensen die graag hun foto’s niet online hebben? Dat is toch hun goed recht? En daar hebben wij in ons geval ook een goede reden voor. En al hadden we die niet, dan nog is het een eigen keuze die gewoon gerespecteerd moet worden. Mijn kinderen en ik kennen prima de social media die er zijn. Dat doorslaan daar ben ik helemaal niet bang voor. Onze kinderen weten waarom we deze keuze maken en hebben er geen problemen mee.
Die vergelijking slaat natuurlijk kant nog wal. Ik breng er niemand mee in gevaar, ik val er niemand mee lastig dus nee, die vergelijking gaat nergens over sorry. Maar nogmaals, ik vind dit gewoon zo en wat een ander daar van vind is niet echt mijn probleem sorry. En ja, regels zijn regels dat klopt maar in dit geval overschrijdt ik deze dan gewoon want niemand zal daar last van hebben dat ik mijn eigen kinderen wel fotografeer.
Vind het echt goede zaak. Vooral ook om sites als dumpert en geenstijl. Je hoeft maar een iets uitgesproken lichaam hebben oid en je staat zomaar op zo'n nieuwssite. We waren 2 weken geleden op het strand en daar lag echt een extreem dikke vrouw topless te zonnen. Ze werd uitgebreid gefilmd door een groepje jongens van 18/19 jaar. Vind dat gewoon echt niet kunnen.