Niet meer mogen fotograferen of filmen in het zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimkommer, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goh dat was ons nog niet opgevallen

dds vindt dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Niet? Hmmm Aangenaam, ik ben Debaky :D

Chocolat en mel78 vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ja dat is iets wat je kunt doen als je graag verwijderd wilt worden. Kijk als je naar priveterrein van iemand gaat hoor je je aan die regels óf je kiest ervoor om ergens anders heen te gaan. Zelf zou ik dan voor het laatste kiezen.

Juul75 en dds vinden dit leuk.
  4. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    In principe is het toch zo dat van iedereen die op je foto staat, je toestemming moet hebben voor je de foto mag publiceren? In principe mag je dus nergens foto's maken als er ook andere mensen op staan, toch?

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het overdreven . Als ik foto's van mijn kind wil maken op onze vakantielocatie aan het zwembad vind ik dat niemand daar iets op te zeggen heeft.
    Geloof me, ik wil 99% van het andere volk niet in zwembroek of bikini op m'n foto's. Alleen mijn familie en die ene Brad Pitt figuur.
    Als er mensen in de weg staan ver op de achtergrond maak ik portret fotos. Dan is alles behalve mijn zoontje wazig.

DastyQueen, Zara75, Whysteria en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ontzettend mee eens!

DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Was geen aanval hoor voor degene die zich aangevallen voelen,, ik vind het gewoon nogal bijzonder dat je zo ver gaat met je kind weghouden van internet dat je zelfs ervoor gaat staan als iemand in de verte een foto maakt waar je misschien wel een beetje te zien zou zijn en vroeg mij dan ook oprecht af hoe je er dan over denkt als je kinderen in de pubertijd komen.

Ik zou zon locatie dan ook zeker vermijden. Op zwemles hier mogen andere kindjes niet op de foto maar dat is ook niet mijn intentie maar wil wel graag fotos kunnen maken.

Ik probeer technologie op alle fronten dan ook te omarmen ipv te vermijden.

Dus be at peace. Geen haat maar gewoon oprecht verbaasd

DastyQueen, sydneys en Chocolat vinden dit leuk.
  8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.878
    4.134
    113
    Dit inderdaad....behalve de IPhone. Daarvoor in de plaats een samsung

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ja dit dus. Ik vind het allemaal weer een beetje hysterisch.
    Als ik foto’s van mijn mannen op het strand maak, of in het zwembad, WIL ik niet eens iemand anders er op. Kssssttt denk ik dan, en maak ik foto’s vanuit de goede hoek.
    Iedereen kan foto’s van je kinderen maken, ongezien met een telelens en vanuit elke hoek. Ik weiger er bang van te worden, of van alles in mijn hoofd te halen.
    De meeste gekken lopen helaas nog los, en foto’s is echt 1 van de laatste dingen waar ik me druk om kan maken.

DastyQueen, Zara75, Leo85 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Treez

Treez Niet meer actief

Geweldige regel! Een vriend van mij werkt bij de zedenpolitie en komt in zijn werk nog weleens zogenaamde onschuldige zwembadkiekjes tegen. Deze foto’s worden onderling verspreid en uitgewisseld in pedofielen netwerken. Vast niet om over de nieuwste mode badkleding te discussiëren :(. Het heeft mij wel wakker geschud. Ik wil graag de kans zo klein mogelijk maken dat foto’s van mijn kinderen in badkleding gebruikt worden voor iemands zieke seksuele fantasie. Wie garandeert mij dat iemand alleen foto’s van zijn eigen kinderen maakt? Er zijn genoeg ouders die daar geen rekening meehouden. Een algeheel fotoverbod in het zwembad is veel makkelijker te handhaven dan achteraf iemands camera te gaan checken.

Another, Juul75 en Syane vinden dit leuk.
  11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nou inderdaad...

Debaky vindt dit leuk.
  12. DastyQueen

precies, dat overdreven gedoe allemaal. Stel nou ik plaats een vakantiefoto bij het zwembad online, en er staan mensen op de achtergrond die liever niet op internet komen te staan, dan vallen die mensen niet eens op. Niemand in mijn omgeving kent die mensen dus zal denken he daar heb je "miep" op de achtergrond wat is die lelijk in haar bikini zeg!

Ntje en Chocolat vinden dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.132
    113
    Vrouw
    En al denken ze dat wel? Wat dan nog? Daar komt 'miep' toch nooit achter. :p

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. DastyQueen

#154 DastyQueen, 5 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2018
    Ik denk dat niemand wil dat pedofielen zich lekker maken over de (bewerkte) foto van haar kinderen. Maar ik kan er ook niet wakker van liggen (als in wat niet weet wat niet deert)
    Gelukkig is het een foto en ik ben van mening als ze die foto willen hebben ze hem toch wel krijgen door stiekem fotos te maken op het strand of bij zwembaden waar het wel mag. En dan heb ik liever dat het een random foto is die ze van internet plukken en bewerken dan dat ze bewust mijn kind uitkiezen om fotos van te maken.

Debaky en Chocolat vinden dit leuk.
  15. DastyQueen

Ook dat maar echt niemand zal dat denken want iedereen kijkt naar het onderwerp van de fotos en dat is niet Miep die is helaaas voorbij gekomen en staat net op de achtergrond. 99% kans dat niemand opvalt dat er een miep op staat.

16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Tot het naar dumpert, vkmag, huisvrouwen met kortpittig kapsel .. gestuurd wordt.

Another, Chocolat, Juul75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ook dit. Een foto is snel gemaakt. Enige wat je kan doen om dit tegen te houden is gewoon elke vorm van media verbieden buitenshuis. Want hoe snel kan je stiekem een foto maken? Niemand die dit doorheeft.
    Dus gezinnen mogen geen foto's maken van hun gezin omdat een pedofiel verderop in zijn eentje zogenaamd lekker aan het lezen is op zijn of haar smartphone? Terwijl hij of zij daadwerkelijk even snel 100 shots maakt van je kind. Niemand die dit doorheeft.

Leo85, Kimkommer, Debaky en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De tsunami tengevolge van een bommetje van mij zal anders moeilijk te negeren zijn... :roflmao:

Chocolat, Zara75, Soturi en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Misschien was mijn eerste uitleg niet duidelijk dus nog een poging. In zwembaden vind ik het helemaal en no-go omdat je inderdaad niet weet waar de foto's terecht komen en je kinderen en jezelf relatief bloot zijn. Maar potentiële profielen zijn niet mijn enigste bezwaar (maar wel een grote) tegen dat ongebreidelde fotograferen en publiceren. Ik hou van mijn privacy. Ik wil niet alles delen met iedereen. Ik vind mijn leven en dat van mijn naasten niet interessant genoeg om 24/7 te delen (kijk ik drink water, kijk ik zit op de wc) en ik wil dus ook niet dat iemand inderdaad iets op Dumpert zet of er dan ook. En bovenal gun ik het mijn kinderen ook op te groeien met alle fouten en domme acties en verkeerde vriendjes zoenen in de kroeg zonder dat het bewijs daarvan 20 jaar later nog op het internet door iedereen te zien is. Dus mensen moeten eens ophouden met dat vastleggen van hun oninteressante levens en mij daarin meezuigen. Ga leven in.p.v. fotograferen.

Nasibal vindt dit leuk.
  20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.955
    5.259
    113
    Home
    Ik maak nooit foto s waar anderen op staan bij bv strand of zwembad dat zijn Gewoon geen mooie foto's...

En of je je kind nou in zwemkleding op een foto zet of in een jurkje ik denk dat als iemand kwaad wilt het dan niet uitmaakt

Chocolat, Debaky en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina