Niet meer mogen fotograferen of filmen in het zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimkommer, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

hahahaha goedemorgen, mijn eerste lach van vandaag!

Whysteria vindt dit leuk.
  2. Treez

Treez Niet meer actief

Natuurlijk als ze willen, krijgen ze de foto wel. Alleen het maakt het wel een stuk moeilijker voor ze. Zij kunnen niet meer overal ongegeneerd foto’s maken. Daarnaast irriteer ik mij dood aan ouders die foto’s van hun kinderen maken met mijn kind op de achtergrond en deze op Facebook plaatsen. Dit zijn de random foto’s die van internet geplukt worden.

Wakker lig ik er gelukkig niet meer van. In het verleden wel. Ik heb jarenlang op een geheim adres gewoond, omdat een eikel had bedacht mij te willen neersteken. Lang verhaal en ik ga er verder ook niet over uitweiden. Maar in die periode waren foto’s echt heel vervelend en zelfs gevaarlijk voor mij. Voor sommige mensen zit er dus ook een ander aspect aan al dat gefotografeer en daar ben ik mij heel erg bewust van. Een plek waar niet gefotografeerd mocht worden, zou voor mij in die periode de hemel zijn geweest. Daardoor kijk ik natuurlijk ook niet geheel objectief naar dit onderwerp. Van mij mag het overal verboden worden.

moielle, Juul75 en Syane vinden dit leuk.
  3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mogge...

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.
    Het interesseert me zelf weinig als ik of mijn kind half op een foto staat bij een ander, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit absoluut niet willen.
    Maar je kunt dit niet helemaal voorkomen en ben bang dat het steeds verder gaat en je straks nergens meer foto's mag maken.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Ik vind het belachelijk. Als ik foto's van mijn kind wil maken, dan maak ik die! Bij vakantie foto's horen ook foto's waar ze zich amuseert in het zwembad!

Chocolat, Zara75, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Jij hoeft ons toch ook niet in jouw negatieve kijk op het leven mee te trekken? Niemand verplicht jou toch om te kijken naar de foto die iemand vol trots plaatst over zijn of haar kinderen? Dat jij niet alles wilt delen prima maar laat iemand die dat wel wil doen gewoon in zijn of haar waarde. Ja ik spam inderdaad vol trots een foto op Facebook als mijn oudste bijvoorbeeld weer een mijlpaal in zijn leven heeft gehaald, waarom? Omdat ik gewoon een trotse moeder ben en de hele wereld mag dat op dat moment weten. Als er mensen zijn die dat niet willen zien dan ontvrienden ze mij lekker op Facebook of ze scrollen gewoon verder.

Toevallig is mijn hobby Fotografie en leg ik graag alles vast, ik geniet daar van, ben ik dan ineens een raar persoon? Heb ik dan serieus volgens jou geen leven? Het is mijn passie en mijn hobby.

Als ik jouw tekst zo lees dan moet ik de hele tijd denken aan Walter van Jeff Dunham. Man Man Man wat een zuurpruimerige reactie zeg. Volgens mij zit jij zo achter je laptop ofzo.

Chocolat, Zara75, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.132
    113
    Vrouw
    Kan aan mij liggen omdat ik niet dagelijks op dat soort sites zit, maar volgens mij hebben die echt geen interesse in familie kiekjes bij het zwembad waar een miep met een foute bikini (of wat dan ook) op de achtergrond zit...

Chocolat, Harperhazel, Casara en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Als we op vakantie zijn zitten we vooral in het zwembad of in de zee, ik zou er erg van balen als ik geen foto's mag maken.

Zara75, Debaky en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Jeetje, sinds jij Kippiekip af bent ben je niet minder kinderachtig en stampvoetig geworden.

Maar goed, dat jij je kind het middelpunt van het universum vindt mag van mij, maar maak lekker thuis die foto's dan. Daar doet hij vast ook wel wat leuks.En dan betrek je er geen mensen in die er helemaal geen trek in hebben.

Win-win zou ik zeggen.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ow wauw, iemand zijn oude gebruikersnaam erbij halen. Wat volwassen. :rolleyes:

Denk dat jij echt al teveel aan de azijnfles heb gehangen vandaag, mijn hemel zeg.

Waarom moet ik alleen thuis die foto's maken? Waarom mag ik ook niet de herinneringen buitenshuis fotograferen? Omdat jij dat niet fijn vind? Ik betrek er geen andere mensen bij want ik zorg er ten alle tijden voor dat er geen vreemden op de foto's staan. Ik wil namelijk foto's van mijn kinderen en niet van die ene mevrouw in dr bikini of die andere spelende kinderen. En er als er dan zo'n zuurpruim als jij op dat strand ligt die er niet tegen kan dat ik mijn eigen kinderen fotografeer, ga dan lekker naar huis of draai je hoofd om. Wij zijn buiten mensen, veel op pad met de kinderen om te genieten van het leven, zou een mooie boel zijn als ik daar geen foto's van mag maken :roflmao:

Win Win situatie is precies wat ik doe, ik fotografeer geen andere mensen maar wel mijn eigen kinderen, mensen blij die dus niet op de foto willen en ik blij omdat ik mijn kinderen kan fotograferen. Beter kan je het niet hebben toch? Er is niemand die mij gaat verplichten dat ik geen foto's meer mag maken van mijn eigen kinderen. En dat heeft niets met dwars zijn te maken, het zijn mijn kinderen dus ik bepaal of die op de foto mogen of niet.

Chocolat, Zara75, Soturi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Zo denk ik er ook over.

Chocolat en Zara75 vinden dit leuk.
  12. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik maak ook graag foto’s van mijn kind, binnen en buiten. Maar als het ergens niet mag dan doe je dat toch niet? Er zijn zat regels die ik onzin vind maar ze zijn er nu eenmaal.

Liekje81, Treez, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.841
    3.630
    113
    Wat een onzin. Het zal me echt een zorg zijn als ik op de achtergrond bij een vreemde op de foto sta. Als ik maar niet op mijn eigen foto’s in badkleding sta ;)

Zara75, Marchella, Hopsatee en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ja en dat is dus de reden dat dat verboden moet worden. Niet het maken van de foto's, maar het doorsturen naar en plaatsen van op allerlei stomme site's.

Another, Zara75, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik wil ook niemand anders op mijn foto's dus geen zorgen. Mocht jij of je gezin in de weg staan maak ik de achtergrond zo wazig dat er nauwelijks op te zien is wat er nu op die achtergrond staat.
    Alleen de zaken die ik wil staan op onze foto's.

Dus waarom mag ik dan geen foto maken van mijn kind in het zwembad of in de zee?

Chocolat en Zara75 vinden dit leuk.
  16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook idioot maar daar worden zo vaak mensen te kakken gezet, dat ik snap dat een zwembad zulke regels bedenkt. Je zal er maar op gezet worden...

Juul75 vindt dit leuk.
  17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Van mij mag dat wel. Helaas gebeurt dat zelden. Het is dus een afweging die de eigenaar van het zwembad maakt of elke foto gecontroleerd wordt of dat er niet gefotografeerd mag worden. In dit geval lijd jij onder de slechten. Vind ik oprecht jammer, dat we niet in een maatschappij leven waar iedereen zo fatsoenlijk kan zijn dat dit soort afspraken gemaakt worden.

Treez en Syane vinden dit leuk.
  18. sydneys

sydneys Niet meer actief

#178 sydneys, 6 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2018
    Hier een voorbeeld.
    Ooooh er staan mensen op de achtergrond! :eek::eek::eek:
    En meer dan dit zullen vreemden nooit op m'n foto's staan. Sinds de nieuwe smartphone generatie dan.
    Dus waarom mag ik dan geen foto's maken van mijn kind op mijn vakantieplek?
    Ik kan ook de achtergrond wazig maken als mensen dichtbij staan. Dit heb ik ook gedaan toen zoontje zijn verjaardag vierde in zijn klas. Kind 1 meter achter hem is totaal onherkenbaar.
    Bekijk bijlage 575814

Chocolat, Zara75, Marchella en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Met jou ga ik geen discussie aan over volwassenheid :rolleyes:

Negeerknop aan :cool:

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348