Hey meiden, Onze dochter is supergezond en eet als een dijkwerker... MAAR, ze is megadun / slank. Toen ze geboren werd was ze 3220 gram en 50 cm, hoeveel ze nu weegt weet ik niet (we moeten pas eind jan. weer naar het CB) want de laatste keer dat ze gewogen en gemeten werd was met 11 maanden, toen woog ze ruim 8,5 kilo en was ze ca. 71 cm. Zoals ik al zeg eet ze supergoed, ze krijgt ontbij, tussendoortje, boterham + melk, tussendoortje, avondeten met melk, nog een avondfles en eet ook nog eens minimaal 2 stuks fruit. Als wij iets eten wilt ze altijd een hapje en haar eten gaat altijd op. Ik krijg steeds opmerkingen van andere ouders dat ze zo dun is en of dat wel gezond is, maarja, ze valt 'in de curve' en is lief, vrolijk, gezond, alles. Zijn er meer mama's die dit ook meemaken en zoja, wat is dan jullie weerwoord? Ik wordt er zo moe van om onszelf steeds te verdedigen, net alsof we niet goed genoeg voor haar zorgen... . Liefs van mij
Wat vervelend voor je! Ik heb zo'n neefje. Superjoch. Ziet er dun uit maar doet het super goed en is megaslim. Niets aan de hand. Laat mensen lekker praten, jij kent je meisje toch het beste? Als zij zich lekker voelt: prima toch? Fijne feestdagen
Trek je er niets van aan meid! Jij weet zelf heel goed dat het wel goed gaat met haar, en daar hoef je je niet voor te verdedigen... Ik heb ook zo'n gespierde spijker... Hij is 18 mnd en weegt 10 kilo... Lengte weet ik niet, maar ik denk iets boven de 80 cm. Met 11 maanden was Jelle 8780 gr en 75 cm. Als ik commentaar krijg vraag ik altijd of ze hem een weekje in de kost willen hebben... Hij vreet de oren van je hoofd als hij de kans krijgt... Maar idd, hij is vrolijk, energiek en kan geen 5 minuten stilzitten (alleen als de tv aanstaat). En daar komt ook nog eens bij dat mijn man en ik allebei van die gespierde spijkers zijn... Wat wil je dan?
Ha Fem, Wij hebben ook zo'n meisje. Al moet ik zeggen dat het nu heel erg mee valt hoor. Ze is nu 10 maanden en ruim 74 cm en net 9 kilo. Maar ze was ook lange tijd gewoon lang en errrrrg slank. Ook ik kreeg vragen en opmerkingen. Ik heb me er niks van aan getrokken. Gezegd dat er niks mis was en dat ze gewoon gezond was en meestal als ze dan naar haar vader keken lieten ze het ook maar zo. (Hij is ook 1.83m en maar 61 kilo....) Niks van aantrekken en gewoon blij zijn dat ze niet snel dik wordt. Misschien is dat later ook wel zo en dan is het alleen maar makkelijk. Laat andere mensen maar kletsen...Jullie weten zelf dat jullie het goed doen Liefs, Shaula
Thanx, ik ben wel blij dat we niet de enige zijn, wij (paps en mams) zijn gewoon 'normaal' gebouwd, alhoewel wel beiden lang (man is 1.93 en ik 1.76 cm). Haha Bluesky, an gaan we die van ons dus niet koppelen , die van mij vreet samen met papa de kasten leeg als ze de kans krijgt . En idd, het belangrijkste is dat ze gezond is (waar maak ik me druk om he? Het is ook meer dat anderen vinden dat ze niet 'dik' genoeg is terwijl wij er helemaal geen problemen mee hebben ). Thanxxxx en jullie ook fijne feestdagen!
Justin en zijn nichtje zijn even zwaar. Alleen zijn nichtje is 5 maanden jonger.. Hij weegt nu denk ik zo'n 12 kilo met anderhalf a 2 jaar.
Wat grappig om te lezen, hier ook een klein meisje. Begonnen met 4350 gram en 53 cm, bovenin de curve. En nu met haar 8840 gram en 72cm (11 maanden) onderin... . Nooit gedacht dat ze met deze leeftijd nog zo klein zou zijn... Ze is trouwens niet erg doen, ze heeft nog steeds lekker spekbeentjes en een bol buikje. Wel vind ik haar armpjes erg dun aanvoelen. Ik vind het wel grappig, zeker als ze net gaan lopen, zo'n klein meisje dat loopt. Op het kdv is ook een meisje dat zo klein is en loopt, geweldig! (is 2 maanden ouder dan Eva) Hier wordt niet zo goed gegeten, maar ze is wel erg druk, dus het is niet zo gek dat ze niet zo hard groeit. Ook regelmatig een griepje te pakken. Maar we krijgen gelukkig nooit commentaar. Iedereen vindt haar gelukkig alleen maar mooi en lief .
Liam is ook niet zo'n grote hoor! hij is nu 72 cm en 9,1 kilo, maar eet als een bootwerker! Maar net als hierboven... hij zit geen minuut stil. Kruipt in hoog tempo het hele huis door. En zelfs de trap helemaal op als hij de kans krijgt. Hij is nu heel druk met leren lopen. Wat een energie zit er in dat mannetje! Ik ben zelf trouwens alles behalve een "gespierde spijker" maar vriendlief is erg slank! (indo, dus hij zal het van papa hebben) Bij mijn vriend in de familie zijn ze het gewend, dus daar hoor ik nooit iets. Andere vragen idd weleens of hij niet zo goed eet... tja meestal geef ik dan een stom antwoord als.... ; eten? moet er ook eten in dan? misschien een beetje sarcastisch, maar ik heb echt een hekel aan dat "gebemoei"
Haha, debs, Eva doet precies hetzelfde als Liam: snel kruipen, leren lopen, trap opklimmen. Een paar dagen terug is ze helemaal zelf naar boven geklommen, ik liep er natuurlijk wel achteraan . Wat moet een baby uitgeput zijn dan zeg! Gaat nog in een rap tempo ook!
youame is te licht en te klein voor der leeftijd ze is nu 2 weegt al ruim een jaar 10 kilo en ze is nu 87 cm ze moest vanaf haar eerste jaar alleen maar echte roomboter op brood bakken in roomboter slagroom chocolade als er maar vet in zat maar mevrouw komt niet aan ze heeft gewoon de bouw van der vader en ik en mijn nichtjes zijn ook allemaal zo we hebben allemaal ook dat verplicht moeten eten
haha idd wat zullen die kleintjes dan uitgeput zijn... alhoewel die kleintjes... Als mijn ouders een dag hebben opgepast, zijn ze helemaal gevloerd als ik hem kom halen.... hahaha.
Ja, hier ook. Sharon is ook heel druk, continue in beweging, kruipen, lopen etc. Ze heeft gewoon een snelle verbranding denk ik, geen idee (had mama dat maar )
Niks van aantrekken hoor. Het is wel heel herkenbaar. Het middelste kind van mijn zus is 4 jaar en weegt 12 kilo Ze eet werkelijk alles ,maar komt amper aan..
Ons meisje ziet er niet slank uit. Hoewel ze ook niet een hele dikke baby is. Maar ik krijg het steeds te horen van het cb. Ze zit qua lengte boven het gemiddelde en qua gewicht onder het gemiddelde. Haar gewicht is ook onze grootst zorg. Ondanks dat ze het heeel erg goed doet, is ze na de geboorte flink afgevallen (meer dan 15 %). Dat ze iets lichter is dan gemiddeld hoort gewoon bij haar en daar maak ik me dan ook niet meer druk over. Ik ga wel vaker wegen om het in de gaten te houden vooral omdat ik bv geef. Toch maakt het cb me steeds weer ongerust en moet ik mezelf en onze dochter verdedigen tegenover hun, dat ze het goed doet ook haar ontwikkeling en dat dit bij haar hoort en ook in de familie zit. Ik wordt er zo moe van!
hier ook een ukkie. Erik woog bij de geboorte 3295 gram en was 50 cm lang heel normaal dus. Nu met 20 maanden weegt ie ongeveer 10 kilo en is 80 cm lang Hij ziet er klein uit maar niet echt dun. Hij zat de laatste keer wel onder de groeicurve lijn. Maar het cb zei dat ie zijn eigen lijntje volgt en dat ie het goed doet Hij is trouwens best een slechte eter. Altijd al geweest
Hier ook, 7760 gram met 10,5 maand. Ze zit net bij de -2 lijn van het groeiboekje maar doet verder alles goed dus maak me er niet druk om. Gekke is dat alsik haar ik haar blootje bekijk ik haar echt niet te dun vind, oke, plooien heeft ze niet. enige probleem zijn broekjes, die moeten echt verstelbaar elastiek hebben anders passen ze niet
Hier ook een ukkie, ze is bijna een jaar en weegt nu 8330 gram. Maar ze is dan ook 6 weekjes te vroeg geboren. Het irritante is dat zelfs mensen die weten dat ze te vroeg geboren is zeggen: 'goh, ze is wel heel klein he.. eet ze wel goed?' Doe normaal joh
Hier ook een mini. Bij de geboorte 48 cm en 2860 gram. Nu 22 maanden en 10,5 kg. Ze is slim,gezond en slank. Dus tsja....