Ons kleintje zo ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Piep2016, 25 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ons jongste van elf maanden is afgelopen donderdag begonnen met spugen, om het kwartier/half uur kwam het. Iedere keer wel weer een slokje drinken naar binnen maar natuurlijk hebben we die nacht niet geslapen. Met de ochtend leek het beter te gaan, hij pakte zijn papfles, wilde wel wat diksap, zelfs fruit ging erin maar toen kwam alles er weer uit. Over de dag toch weer rustig aan drinken en eten gegeven en alles bleef erin dus we dachten dat hij er doorheen was. Tot gistermiddag, hij ging enorm aan de diarree. Ondanks dat dronk hij prima en at hij ook dus niks aan de hand. Tot vandaag, weg eetlust, weg drinklust en maar diarree. Na de ochtend te hebben aangekeken waarin hij in totaal zo'n 160cc dronk maar wel vier poepluiers had en weinig plasluiers (of ja niet te beoordelen door de diarree) hebben we net toch maar de huisartsenpost gebeld. Nou geven ze als advies ors en verder is er niks anders aan te doen dan uitzieken. Nou is het ors geven een gevecht...net ongeveer 30cc erin gekregen met veel gegil en geschreeuw. Hoe lang zouden jullie het aankijken? Wanneer maak je de keus om toch maar weer te bellen naar ze? Hebben jullie nog tips voor het geven van de ors?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als je de ors er niet in krijgt zou ik weer bellen. Wat sneu zeg :(.

Veert de huid snel terug als je een stukje vel omhoog pakt? Daaraan kan je zien of hij uitdroogt namelijk.

3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Jawel, ik heb tot nu toe ook nog niet echt het gevoel dat hij aan het uitdrogen is. Wel merk ik dat hij slapper word. Als hij bijv aan het kruipen is wat hij normaal prima doet valt hij ineens, zo ook met gaan staan. Spugen doet hij tot nu toe niet meer, je hoort het wel omhoog komen en we hebben de ochtend wel enkele keren getwijfeld of het eruit kwam. Het is nu puur de diarree steeds. Ook is hij enorm moe, hij ligt al voor de derde keer te slapen deze dag.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Kun je hem met een theelepeltje steeds wat ors geven? Om de 15 min bv. Alle beetjes helpen.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja dit, met theelepeltjes werken.

onze dochter heeft het ook gehad en het is echt niet leuk om zon prutske zo ziek te zien. Je kan ze ook niks uitleggen he. Sterkte!

6. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Theelepeltje hebben we geprobeerd, helaas slaat hij die gewoon weg. Zo hebben we met een spuitje nu zo'n 30cc erin gekregen, wel in combinatie met veel gillen en rondspartelen maar prima zo moest hij op een gegeven moment wel slikken. Nu is hij net weer wakker en zit aan een stukje rijstwafel. Af en toe eet hij d'r van maar hij is er meer mee aan het spelen. Het is echt zo sneu om zo'n kleintje ermee te zien, je kunt inderdaad niks uitleggen maar hun ook niet. De oudste heeft het een week terug ook gehad, zonder de diarree dat wel. Zij was er met een dag of drie af.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zou hij het ors poeder wel van een lepeltje af happen? Dat is namelijk ook ene optie - niet ideaal-. Beetje ors op de tong en daarna wegspoelen met water.

Sneu hoor, zo'n ziek kind. Ik heb op het moment zelf ongeveer hetzelfde, maar ik ben liever zelf ziek dan een ziek kind!

8. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wij hebben ors van de kruidvat, met sinaasappel smaak. Dat werkt hier heel goed. Gewone ORS heeft een hele weeïge smaak, heel vies.
    Ik denk dat een theelepeltje per kwartier alleen iets is wat jezelf sust, die 2 ml per keer zet weinig zoden aan de dijk als je echt grote verliezen hebt.

9. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    En bij twijfel bellen, als je binnen de zelfde dienst belt dan krijg je vaak zelfde advies. Je kan ook weer bellen als er een andere dienst is. De HAP werkt met diensten van 8:00 tot 17:00, 17:00 tot 24:00 en van 24:00 tot 8:00.

Werkte bij ons in de weekend diensten altijd heel goed in de thuiszorg. :)

10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Het is zo zielig om te zien dat je een totaal ander kind hebt. Normaal geniet hij van het eten, wat het ook is. Nu wilde hij nog geen hapje van zijn warm eten. Uiteindelijk heb ik er wel nog ongeveer 90cc diksap in gekregen en een half schaaltje yoghurt maar zijn avondfles nam hij twee slokken uit en toen begon hij te gillen. Wel nog verschillende waterluiers verschoond en meteen daarbij hem ook...ik kan nu gewoon niet pijlen of hij plast want de luiers die ik verschoon zitten vol met zo'n dunne diarree dat ik het verschil niet kan zien. Ik hoop dat hij morgen weet gewoon wat wil gaan eten en drinken en dat hij rustig aan beter gaat worden. Daarbij duim ik dat ik de dans kan ontspringen maar begin er een hard hoofd in te krijgen nu

11. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Goede tip ik ga aankomende week meteen de ors van de kruidvat halen. Als die een wat normalere smaak heeft zullen de kinderen dit eerder pakken!

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    ORS mag je met alles mengen he, is er niet iets dat hij erg lekker vindt?

13. wachtend

wachtend Niet meer actief

Wij gaven sportdrank AA drank, aquarius etc. Daar zit eigenlijk hetzelfde in als in ORS en geloof mij gaat een stuk makkelijker!
    Heb het ooit ergens gelezen en met 2 kinderen waar je geen ORS erin krijgt ben ik het gaan gebruiken 😂

Had de HA een paar maanden geleden aan de telefoon en had er nog nooit van gehoord maar raad het nu ook ouders aan waarvan de kinderen ORS weigeren.

14. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    O ik heb altijd gehoord dat sportdrank enz niet mag bij kinderen onder de acht jaar door de toevoegingen 😒

Gister leek het beter te gaan met hem. Nam zijn flessen weer (deels) en nam wel wat te eten, vandaag zijn we helaas we terug bij af 😔

15. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ohh dat heb ik dus nog niet gehoord! Maar goed aan de andere kant ze drinken het niet elke dag he 😂
    Bij ons echt alleen bij spugen en erge diarree anders is het gewoon aanmaaklimonade water en melk.

Deel Deze Pagina