Niet meer naar het consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem2310, 22 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik ga liever ook niet dan wel. Bij m'n oudste ook wel wat afspraken over geslagen. Bij de tweeling tot nu toe alle afspraken nog geweest, maar de laatste keer toch wel behoorlijk afgeknapt toen ik zag wat ze in m'n dossier hebben geschreven. We zijn een gezin met verhoogd risico en het gaat hier niet 100% perfect. Uh nee, waar wel dan? 🤔 Nouja, redenen waarom ze dat vonden opgevraagd, werkelijk flauwekul. Nouja, nog een afspraak straks in januari en dan naar een ander bureau. Vindt het toch wel belangrijk om te gaan vanwege het signaleren van dingen, maar voor de voeding- en slaapadviezen hoef ik het niet te doen.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niks onnodige bangmakerij. Hier ongevaccineerd kind bij zus op school die door schaafwond tetanus op heeft gelopen. Liever een vaccinatie dan risico's gaan lopen met ziektes die grote gevolgen kan hebben. En wat dacht je van een beet van een dier wat regelmatig bij kinderen voor komt? Ongelovelijk dat er nog mensen zijn die zulke gedachten gangen hebben en hun kinderen bewust gevaar laten lopen door niet te vaccineren. Zeiken over onnodig bangmakerij terwijl ze zelf niet vaccineren omdat ze onnodig bang gemaakt zijn door de diverse anti prik sites vol met bull sh*t.

Gelukkig zijn ze hier ook streng en komen er geen ongevaccineerde kinderen op het dagverblijf en school. denken ze hier wel om het welzijn van de andere kinderen. Kinderen die ziek zijn of om wat voor een reden dan ook niet gevaccineerd . mogen worden.

Wat dat betreft zou het ook goed zijn als er gewoon een verplichting kwam aan cb- bezoekjes. Ze zijn daar alert op o.a. kindermishandeling en verwaarlozing en ik vind niet vaccineren daar onder vallen. Mag van mij werk van gemaakt worden.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon naar cb gaan. En ze zijn voor vroegtijdig signaleren dus alleen maar goed. Ja, ze kunnen er naast zitten maar ze hebben ook een signalerende functie. Diagnoses doet de arts. Voor hetzelfde geld is er wel wat en dan ben je blij dat ze dat vroegtijdig ontdekt hebbrn. Hier dachten ze dat ze iets met heupjes had. Was even stress en gelukkig niks aan de hand. Kan cb niks aan doen, die hadden helaas geen rontgen ogen;)

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Onze ervaring met het cb is niet zo positief. Maar mijn aandeel ligt bij dat ik me zo onnodig liet raken door haar bijzondere adviezen. Maar goed, hormonen en onrustige baby is niet het beste recept voor logisch nadenken.
    Pas toen we onze eigen maniertjes hadden gevonden, ik het niet kon laten om afwijkend advies af te wijzen op een nette manier, merkte ik dat de vpk daar helemaal niet over in discussie ging. Er is ruimte voor je eigen moedergevoel, alleen in adviesmodus zijn ze nogal eenzijdig. Gemiste kans vind ik.
    De arts was echt een heel vreemd mens met weinig oog voor psychologie van een kind. Dat pakte naar uit toen zl slecht gemutst was en de testjes niet lukten. Ik zei dat het misschien een goed idee was om een nieuwe afspraak te maken, toen zei ze: "Maar is hij dan weer zo?"

Toch ben ik altijd gegaan. Met name om te weten of groei/ontwikkeling een beetje binnen de richtlijnen valt. Als het iets afwijkend zou zijn, laat ik me inmiddels niet meer van de wijs brengen. Je kunt altijd nog zelf de who richtlijnen opzoeken mocht je naar aanleideing van een bezoek aan het cb ongerust zijn geworden. Met name met bv en groei van je kindje hebben ze geloof ik wat andere opvattingen.

Vaccineren doen wij ook. Mocht er een tweede komen, blijft die keuze hetzelfde, maar wellicht kiezen we dan om het wat uitgesteld te doen. Maar nu loop ik op de zaken vooruit :)

5. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Misschien moet ik het zinnetje over vaccineren even uit mijn verhaal weghalen.
    Dan kan de discussie gewoon gaan over hetgeen waar ik mijn vraag over stel...

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Nou dat is dus niet zo en er overlijden nog jaarlijks mensen aan tetanus. Het betreft dan vrnl ouderen die niet gevaccineerd zijn. Als ik bedenk wat voor smerige schaafwonden mijn kinderen allemaal wel niet hebben gehad dan ben ik maar wat blij dat ze goed beschermd zijn tegen deze bacterie.
    Ik zou toch echt nooit op mijn geweten willen hebben dat mijn kind te overlijden komt aan zoiets wat je als ouder had kunnen voorkomen.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helemaal mee eens.
    Ongelofelijk dat je als ouder je kind bewust een risico laat lopen.
    Zoiets als tetanus en daar niet van op de hoogte zijn is toch best schrijnend.
    Je kunt het zelfs krijgen doordat je kind zich openhaalt in een doornenstruik.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat had je natuurlijk van tevoren kunnen weten dat daar kritiek over zou komen.

9. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Ik kom met mijn dochtertje van nu net 2 jaar oud ook bijna niet naar het cb.
    Dit omdat ze ook niet word gevaccineerd en ze altijd commentaar krijgt dat ze te groot en te zwaar of dan weer te licht is.
    Ze loopt ook nog eens bij de kinderarts elke 2 maanden.

Vind het dus onnodig om naar het cb te gaan terwijl ze al bij de kinderarts loopt die haar nauwlettend in de gaten houdt.

Ook kijkt hij haar gehoor en ogen na en ziet hij haar ontwikkeling.

Ze loopt bij de kinderarts omdat ze een te snelle groei heeft.

Cb heeft vaker op hun kop gehad van de kinderarts omdat ze het fout hadden bij dochter.
    Steeds zeuren ze is te zwaar.
    Terwijl ze perfect bij haar lengte was en nu zeggen ze daar dat ze met haar ruim 17,5 kilo te licht is bij de 1m04 lengte.

Hier wil ik dus ook niet meer naar het cb want zolang zij bij de kinderarts loopt vind ik het cb overbodig.

Oja en voor de azijn zeikerd hier :p
    Jullie weten waarom mijn Kids niet meer gevaccineerd mogen worden.
    Grote broer en zus hebben kantje boord gelegen door de vaccins en zij heeft meer dan 95 % kans dat ze ook kantje boord komt te liggen na de vaccins.
    Ze is er namelijk op getest.
    En het rivm heeft ook duidelijk laten weten dat mijn Kids niet meer gevaccineerd mogen worden.

10. Lovemykids4

Mijn Kids mogen niet gevaccineerd worden omdat 2 Kids na elke vaccin kantje boord hebben gelegen.
    Jongste dochter is vaccin vrij van de rivm prikjes omdat zij getest is en meer dan 85 % kans heeft dat ze ook kantje boord te komen liggen nadat ze de vaccins krijgt.

Zij gaat vanaf januari homeopathisch gevaccineerd worden.
    Mijn Kids zijn allergisch voor de bestanddelen in de vaccins :(
    Is helaas genetisch bepaald.
    Mijn broertje is overleden door de vaccins.
    Was nog geen 3 maand oud :(

Ikzelf heb na de eerste vaccin ook erg slecht gelegen.

Het zit dus in de genen dat mijn Kids niet tegen de vaccins kunnen.
    Daarbij hebben ze ondanks dat ze hun vaccins hebben gekregen niet eens antistoffen er tegen aangemaakt dus is alles voor niets geweest :(

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook niet met plezier maar ik ga wel. alleen wel naar de afspraken waarop er prikjes zijn of testen. de tussentijdse ga ik niet meer heen. zolang mijn kinderen het goed doen en vrolijk zijn hoef ik niet uitgemaakt te worden voor slechte moeder door hun. gelukkig is er nu 1 verpleegster die eindelijk heeft geaccepteerd dat mijn manier ook werkt en dat mijn kinderen het er goed op doen. bij haar is er nu gewoon een goed gesprek alleen bij de arts is het nog steeds een drama. die blijft in haar visie hangen en afwijken daarvan is geen optie.

ik zou wel blijven gaan gewoon voor de testen (en in mijn geval ook de prikjes). qua adviezen die ze geven: ene oor in en het andere weer uit. niet in discussie gaan en gewoon ja en amen zeggen.

12. Lovemykids4

Wat ik me nu afvraag hé? Mijn kindjes mogen dus absoluut niet gevaccineerd worden nadat 2 van mijn Kids na elke vaccin kantje boord hebben gelegen en jongste dochter dis meer dan 85 % kans heeft dat ze ook kantje boord komt te liggen na de vaccinaties.

Zouden mijn Kids dan ook geweigerd worden bij jullie op school omdat ze niet meer gevaccineerd mogen worden?
    Mijn jongste dochter gaat homeopathisch gevaccineerd worden vanaf januari.

Ze mogen kindjes die om medische redenen niet gevaccineerd mogen worden toch niet weigeren?

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb sinds ik een kind heb gekregen bij heel veel dingen niet zo'n prettig gevoel. Poepluiers, om te beginnen :)
    Maar we gaan gewoon naar het CB. Ik hoef het niet leuk te vinden, het heeft nl. niks met mij te maken, maar met mijn dochter.

Het cb ziet dagelijks heeeeeel veel kinderen. Ze zien daardoor veel (soms teveel idd, maar beter teveel dan te weinig). Zodra er iets medisch is, kan je idd beter naar je huisarts/kinderarts.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Serieus, waarom voel jij de iedere keer zo aangesproken!! :(
    Ik geloof dat zo'n beetje iedereen begrijpt waarom jij je kinderen niet laat vaccineren...

15. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Kinderen die niet gevaccineerd zijn mogen zowieso niet geweigerd worden :)
    Maar in jouw geval is het natuurlijk heel anders. Jij hebt ook nog medische redenen. En daarnaast snap ik dat je niet naar het CB gaat als je ook al bij een kinderarts loopt...

16. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Pff waarom toch gelijk weer zo'n discussie over vaccineren. Ik weet de redenen waarom mensen wel vaccineren en waarom niet. Ik geloof dat iedereen hier op het forum dat ondertussen wel weet na al die discussies die al zijn geweest.

Ts. Ik ga wel gewoon naar het cb. Heb inderdaad ook wel wat vervelende ervaringen maar ik doe wat met dingen die ik handig vind en dingen waar ik niks aan heb gaan gewoon het ene oor in en het andere oor weer uit.
    Ik vind het wel fijn om de groei en ontwikkeling een beetje in de gaten te houden.

17. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Bij onze oudste merkte ik dat ik enkel voor wegen en meten kwam feitelijk, en voor de vaccinaties. Ik had het dus snel gezien, wij zijn er mee gestopt, het voegt totaal niets toe voor ons. Hebben met onze meiden veel bij de KNO en KA gelopen en dat wegen en meten ging daar ook wel. Consultatiebureau zijn wij toen dus niet meer gaan doen.

18. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik vind het heel fijn om de groeicurve van mijn kids in de gaten te kunnen houden. Onze dochter werd rond de 14 maanden echt aan de zware kant. Verder gaan we voor de vaccinaties.

Ik las in een reactie dat een moeder met ptss het niet waardeerde dat naar haar gesteldheid werd gevraagd. Lijkt me juist heel goed! Een extra check of de moeder op dat moment zich wel goed genoeg voelt om voor haar kindje te zorgen. Dat heeft de naaste omgeving niet altijd in de gaten!

Mindere ervaring was dat de kinderarts het eczeem van onze dochter niet geloofde. Hij stak het op een droge huid. Via de huisarts gelukkig een doorverwijzing gekregen naar de dermatoloog en toen konden we aan de slag met smeerschema's e.d.

19. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ik ga denk ik voor het hoognodige, testjes, meten en wegen en zelf dus ook altijd op je moedergevoel vertrouwen. Een goede combinatie :)

20. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Een discussie opzich is nog niet eens erg (terwijl mijn vraag daar niet eens over ging, maargoed) maar het is vooral jammer dat de discussie niet op een respectvolle manier gevoerd wordt, gewoon met respect voor ieder zijn mening. Ik heb ook gewoon respect voor degenen die wel willen vaccineren.

Deel Deze Pagina