Welke spelcomputer?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jatobe, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik heb een vraagje: mijn zoontje is 4.5 en speelt heeeeeeel graag spelletjes. Gek van angry birds en racen enz. Bij een vriendje heeft hij een playstation en een wii gezien. Ik zelf heb er totaal geen verstand van. Als jullie kind een spelcomputer heeft, welke heeft hij/zij? Bevalt deze, blijft er uitdaging inzitten en zou je het weer kopen?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb vorig jaar een X-box 360 gekocht. Ik heb nog even zitten kijken voor een Wii, omdat ze die op de BSO ook hebben en de kinderen dat kennen.

Het voordeel van een X-box vind ik dat er een Kinect aan kan. Met dat ding hoef je geen controller meer vast te houden om een spelletje te kunnen doen. Dat geldt dan alleen voor de kinect spellen, je hebt ook veel spellen die je wel met een controller moet doen. Maar vooral bij de spring en gooi en smijt spelletjes is het wel fijn dat ze niks vast hebben wat door de kamer kan vliegen.

Edit: We hebben trouwens maar een paar spellen tot nu toe. Skylanders Swap Force en Minecraft, beide met een controller. Verder nog 2 kinect spellen die bij de computer zaten toen we hem kochten. Iets van Disney waarbij je door Disneyland loopt en van alles kunt doen en een actiespelletje waarbij je moet raften van een rivier, op een treinkarretje allerlei obstakels moet vermijden en nog een paar van die actieve dingen. Je moet dan echt springen, bukken en wegduiken. Ideaal voor een regenachtige dag als ze hun energie niet buiten kwijt kunnen...

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Wij hebben een playstation. Maar als we het nog eens zouden doen zouden we ook de X-box 360 kopen ivm de Kinect.
    Bij de playstation en de WII heb je voor deze functie toch nog staven in de hand nodig. En bij de Kinect niet. En dat is toch echt erg leuk.
    Daarom hier niks met Move.

4. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    dank je wel.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier nog te jong voor een spelcomputer maar mijn vriend heeft de playstation 2 bewaard.
    We hadden er 2 en eentje weggegeven aan een manneke van 10/11 jaar en hij is er helemaal blij mee dus het is niet zo dat die kleintjes persè de nieuwste moeten hebben.
    Die dingen kan je ook heel goedkoop op marktplaats vinden inclusief heel veel spellen.
    misschien kan je daarmee beginnen? En als hij een jaar of 6 is echt een goede kopen?

6. adi

adi Niet meer actief

We hebben Wii en PlayStation 3.
    Tot nu toe mogen de kinderen heel sporadisch met de Wii spelen (1x per maand oid) , en mag het zoontje in het weekend 2x 0,5uur met de skylanders spelen op PS3

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hebben een Xbox 360 (ooit gekregen doen er nooit wat mee), een PS3 en 4 en een Wii en WiiU:):):).
    Ik vind de Xbox echt helemaal niks. PS is niks voor kids, zitten eigenlijk alleen maar spellen op voor volwassenen (hoewel mijn zoon stiekem van zn vader wel eens mee mag kijken met Uncharted).
    Ik zou voor een WiiU gaan, Nintendo is echt op kinderen gericht, ik vind de andere consoles echt te veel voor volwassenen.
    Wij hebben op alle consoles een hoop games, maar hij speelt alleen op de Wii of WiiU.
    Hebben nu Nintendo64 geleend (lekker old skool) en dat is dan ook wel leuk voor hem.
    Kun je niet een keer een console van iemand lenen en kijken wat je het prettigst vind?

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben een wii en een wii u, de spellen zijn heel geschikt voor jonge kinderen. En ik vind het zelf ook leuk om die spellen met Thijmen te spelen :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik heb afgelopen zaterdag een Wii U gekocht. Vooral ook omdat het echt voor kinderen is, tot nu toe zijn ze er heel blij mee en ik vind het zelf ook nog wel leuk.

10. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ga naar beiden eens kijken, bedankt!

Deel Deze Pagina