Ik zag net met verschonen van Eva dat er wat poep en witte smeer tussen haar schaamlipjes ik heb het geprobeerd weg te vegen maar ik durf er niet goed tussen te komen, mij werd verteld dat de boel daar verkleeft is , maar heb voorzichtig gekeken en zagdat ik er wel wat tussen kan komen, kan ik dit al schoonmaken en met wat kan ik het dan schoonmaken, ik heb het net met een billenpoetser gedaan. Ze is net een week thuis uit het ziekenhuis en daar werdt mij verteld dat alleen de boel een beetje afvegen daar voldoende is , maar dat lijkt mij niet echt hygienisch
Ik veeg alleen de poep weg met een billendoekje. Verder lekker douchen/in bad dan weekt het ook wel schoon. Meer dan dat is hier nog nooit nodig geweest.
De poep voorzichtig wegvegen (een paar keer lichtjes vegen) de dikke witte smeer laten zitten. Dat beschermt de huid daar juist heel goed. Gaat na verloop van tijd weg, bij Eva was het met 3 maanden geloof ik helemaal weg. Je kan het ook niet makkelijk wegvegen en in bad weekt het ook niet makkelijk los, volgens mij is het hetzelfde huidsmeer als dat ze in je buik hebben.
Ik zou het huidsmeer wel weghalen. Als je het laat zitten kan het een bron van bacterien worden. Je kan voor het badje met een watje wat huidsmeer weghalen. Van boven naar beneden. Gooi daarna het watje weg. Ga vooral niet poetsen maar haal iedere keer een beetje weg. (dit doe ik meestal op mijn werk in de kraamweek.
Wat ook kan is heel voorzichtig met een watten staafje. Dit deden ze bij Sanne in het ZH ook. Krijg je het wel mooi schoon mee.
Mijn kraamverzorgster zei dus wel dat je het het beste kon laten zitten. Omdat het juist beschermt. En eromheen hou je het toch schoon, dus zoveel bacterieen blijven er niet zitten. Wij hebben het ook telkens goed schoongeveegd, maar toch duurde het nog een hele tijd voordat het weg was, het was nogal veel.
Bij mij adviseerde de kraam ook om huidsmeer te laten zitten! Het is een prima bescherming tegen uitdroging en viezigheid en daarbij is het zo stug dat je grote kans loopt de huid te beschadigen als je het eraf gaat poetsen. Juul zit regelmatig van voor en achter onder de poep, maar ik krijg het makkelijk schoon met 3 billendoekjes en een dagelijks badje met alleen water.
Bedankt voor de tips meiden. ik was alw at aan het poetsen geweest maar het witte smeer laat ik toch een beetje zitten, maar ze is weer poeploos daartussen
Ik haal alleen voorzichtig de poep weg met het doekje. Verder gaat ze lekker mee onder de douche en dan wordt het ook wel schoon. Die witte afscheiding is juist een bescherming. Ik moet wel zeggen dat ik haar af en toe ruik van onderen. Herkennen jullie dat?