Hallo allemaal, Ik ben niet nieuw hier wel onder een andere naam. Mijn oude account wist ik de gegevens niet meer van dus heb maar een nieuwe aangemaakt omdat ik zooooooo graag mijn verhaal kwijt wil aan jullie. Ik zal me eerst even opnieuw voorstellen; Naam zeg ik liever nog niet. Maar ben 22 heb op het moment een vaste relatie met iemand die ik al 5 jaar ken. We hebben sinds een half jaar een groot koophuis en zijn zeer gelukkig met onze 2 honden en poes op wat menings verschillen na. Dit is de situatie; Wij zijn voor 1,5 uit elkaar geweest en had toen eigenlijk al vlot een andere vriend (27) die overige op dat moment niet in Nederland woonde Hij is natuurlijk wat ouder en begon al over kinderen mijn grooste wens is vroeg een kindje krijgen. Dus toen de gesprekken serieus werden begon het te kriebelen het voelde goed dus we zijn er voor gegaan De tweede poging was gelijk raak maar merkte ook dat ik al redelijk snel last had van stemmings wisselingen en hij kon daar geen begrip voor opbrengen Al met al liep deze relatie op een hele manier stuk net op het moment dat ik er acht kwam Ik heb mij ellendig gevoelt maar zwanger zijn van hem voelde alsof mijn leven voorbij was Na een goed gesprek met mijn ha (die mij probeerde over te halen het te laten adopteren) heb ik het laten weg halen Klinkt misschien ego maar wat ik baar is van mij ik zou niet kunnen leven met een weggegeven kind hoe blij ik daar iemand anders ook mee zou kunnen maken Ik heb veel ik mijn leven meegemaakt en een zij is zwanger geweest van die vent en heeft het weggegeven roddel zou ik niet om kunnen gaan Afijn mijn ex nu dus weer vriend flink over de rooie maar na een aantal maanden was hij mijn steun en toe verlaat Ik had immers niemand aan wie ik et kwijt kon Niemand wist ervan En mijn moeder begreep totaal niet wat er wasbgebeurt dat ik zo rullig was en ineens radicaal die vent de deur wees. Daar heb ik voor een deel ook hier geschreven. Jullie moesten eens weten Hoe ellendig ik mij heb gevoelt Dit is de eerste x dat ik van me af typ Maar goed nu al weer een tijd verder Alweer een hele poos gelukkig met mijn vriend Mijn geluk kan niet op dit moment Pas een huis gekocht 2 honden die poes was er al Maar nu.... Er moet nog zat ik huis gebeuren We maakten vorige week een grapje en toen zei hij ineens zullen we een kindje maken eerst moest ik lachen omdat ik wist dt hij een grapje maakte maar ergens klonk hij ook wel serieus Later was ik een beetje ondersteboven want als dit serieus bedoelt was was dit best een lullige manier om erover te beginnen Wij willen heel graag envooral ik ben er aan toe (bij baders komt fat altijd later zeggen ze) maar we willen eerste het huis zo goed als af hebben. Deze week! Op de een of andere manier komen we er niet meer van af elke dag word er wel een woordspeling toe gespeeld via de af of iets Wat denk je? Ik voel me een tikkende tijd bom alsof moeder natuur een druk ome schouders heeft gelegd zo van toe nu maar Nee wij zijn verstandig eerst het huis af Maar alls om me heen valt ineens op net om me lichaam ook een loopje met me neemt ik heb een klein aantal symptomen die ik dus herken maar ben absoluut niet zwanger... Dank jullie dat ik dit ff kwijt kon
Dat is een lang verhaal alleen snap ik sommige dingen niet. Ben je nu zwanger geraakt van je ex vriend uit het buitenland en ben je nu weer samen met de vriend die je daarvoor had? Of is deze vriend dezelfde als waar je zwanger van was destijds?
Ik vind het ook nogal onsamenhangend Als ik het goed begrijp, Had je een vriend in NL en ging dat uit. Daarna kreeg je een relatie met een andere man (je ex) en was je zwanger en heb je dit kindje weg laten halen. Nu ben je weer samen met de man, die je voor je ex had en hij is begonnen over een kindje. Jij wilt graag een kindje, alleen ik haal nergens je maaaarrrrrr uit Maar wat? maar je wilt het (nog) niet, maar je snapt hem niet en vraagt advies aan ons, maar je durft het niet aan?
Ik haal je maar er ook niet helemaal uit. Je wil graag een kindje maar je vindt het nu even te snel gaan? Klopt dat? Bespreek het in dat geval gewoon en zeg dat je eerst jullie huisje op orde wil brengen want tsja, zwanger en klussen en sjouwen gaat niet zo goed samen. Spreek bijvoorbeeld af dat je het over 3 maanden weer bespreekt. Je moet nu niet aan een kindje beginnen, dat MAG. En dat mag ook wat later als je er nu nog niet 100% achter staat.
Ik zou eerst er eens achter komen of je vriend er inderdaad klaar voor is. Er kan wel over gesproken worden en hints worden gegeven, maar dat is toch heel wat anders al er helemaal voor gaan. Ga er gewoon eens een keertje op door als hij weer een hint laat vallen, vraag het hem gewoon of hij dit nu echt zo meent of niet. En dan kun je vanaf daar altijd nog gaan beslissen of het beter is om te wachten of dat jullie er samen voor gaan.
Ik vind je vraag ook niet erg duidelijk. Wil je advies over of je er nu aan moet beginnen? Als jullie vinden dat jullie er klaar voor zijn, je vindt je relatie stabiel genoeg, dan is er niemand die je kan tegenhouden, toch? Het kan zijn dat je huidige vriend nu wel klaar is voor kinderen. Ik ken nog wat mannen die in één klap van mening veranderd zijn over het vaderschap. Ik ken de toestand van jullie koophuis niet, maar een huis hoeft niet 100% in orde te zijn. Zolang je een deftige ruimte hebt om te leven, je hygiëne kan verzorgen, hygiënisch kan koken en een propere ruimte hebt om te slapen lijkt het me goed.
Mijn excuses dat het een beetje slecht getypt is en onduidelijk is Maar typ dit vanaf mijn telefoon en mijn scherm is gebarste vandaar de fouten De man waar ik nu meer ga ken ik al 5 jaar maar wij hebben in tussen tijd een periode gehad dat we allebei een ander hadden Van die ander ben ik destijds zwanger geweest En mijn man nu zegt dus eigenlijk graag te willen Het komt erop meer dat ik zoals gewoonlijk weer veel bagger heb mee gemaakt maar het nu eindelijk eens de hele goeie kant op gaat Ik wou alleen even mijn verhaal kwijt Wat betreft het zwanger raken zoals ik al zei daar wachten we sowieso nog mee want het huis moet eerst af zijn en wij gaan in januari trouwen Het was alleen dat het sinds vorige week ineens ter sprake is gekomen en ik daar nu alleen nog maar aan kan denken Hopelijk was dit wel duidelijk
Nog even een toevoeging onze relatie is op het moment heel stabiel en financieel zou het makkelijk kunnen en wat betreft het huis ja beneden is klaar maar de slaapkamers maar half en er komt een nieuwe badkamer is de keuken is leefbaar maar zou ik liever ook wat ander willen Maar omdat wij allebei op het moment fulltime werken staat het nu een beetje stil Mijn vriend wil heel graag zeker weten et mag nu al van hem maar ik roep hem een halt toe omdat ik vond dat er eerst wateringen in huis gedaan moeten worden Oh en vergeten te zeggen op dit moment ben ik ook nog aan het afvallen omdat ik mezelf te dik vind En iets minder gewicht zou zeker gezonder zijn Maar het is wel leuk om het erover te praten.. Wij denken dat het huis rond februarirevolutie maart af is en dat ik dan stop met de pil mote ontpillen ga dan wel over op condoom en dan zien we verder
Klinkt als een zeer goed doordacht plan. Veel succes ermee! En ja, inderdaad vanaf dat de kindjes ter sprake komen is het ongeduldig wachten. Hihi, had ik ook
Ja best wel toch? Ik kan wel heel graag willen nu maar wil eerst het huis gewoon op orde hebben is veel beter en verstandiger Ik heb al veel meegemaakt Ik ben misschien 22 maar weet heel goed hoe ik het wil En op de bevalling en kosten na heb ik alles wat betreft kinderen al meegemaakt ik heb 2 zusjes van 7&9 zouden bijna mijn eigen kinderen kunnen zijn mijn moeder is heel lang heel erg ziek geweest dus heb ik merendeels voor ze gezorgd
Hoi! Angellove1991 Gefeliciteerd in ieder geval met jullie nieuwe huis, bruiloft etc! Fijn dat jullie het er wel overeens zijn in ieder geval te wachten, maar het kan natuurlijk ook nog even duren voordat je zwanger bent! Ben je wel gestopt met de AC? Succes!
Nou jullie moeten doen waar je je goed bij voelt en iedereen heeft daar een eigen keuze in. Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp, jullie kennen elkaar 5 jaar.. Ja oké, maar hoe lang hebben jullie een relatie? Want dat is natuurlijk op een hele andere basis dan dat je vriendschappelijk elkaar kent. Verder zal het vast allemaal wel op zijn pootjes terecht komen, Succes!!
maar waarom zou je wachten tot alles klaar is? Bedoel je bent nog niet zwanger en ook dan heb je nog ruim de tijd om de dingen die echt moeten gebeuren ook echt gedaan worden. Dit is jullie droom dus waarom persee wachten? overal is een oplossing voor.
Leuke reacties zo wat ik verwachte en toch zijn ze alle verschillend. Ik ben iemand die slecht tegen troep kan dus tot zo ver de verklaring waarom ik graag wil wachten. Nee ik ben nog niet gestopt met ac Maar ik zat net te denken ik zou graag mijn kindje rond mei verwachten ik wil namelijk allesbehalve hartje winter of bloedje zomer met een dikke buik rond lopen dus ga per januari stoppen met de pil En dan over op het condoom en denk dat wij rond juni gaan beginnen Tuurlijk zoals ik zoveel verhalen lees is et nooit precies in te plannen maar dat voelt voor mij het beste Wat betreft de duur van onze relatie wij gaan eigenlijk al 5 jaar maar met een pauze van 1,5 Wij hebben samen wel mee gemaakt en houden ontzettend veel van elkaar daarom gaan wij 14 januari elkaar het ja woord geven Volgend jaar word echt ons jaar ik voel het gewoon
Wat reageert iedereen hier netjes en enthousiast niet. Dat kan ik niet, dus ik ga op m'n handen zitten en gauw dit topic uit.
Die opmerking dat je niet bloedje zomer of hardje winter met een dikke buik wilt lopen vind ik ook een beetje misplaatst, Je kan zwanger worden & een kindje krijgen toch niet plannen op de maand .. :s
Nou misschien was de opmerking een beetje vreemd Maar ik heb gezien hoe zwaar mijn moeder het had En dus heb ik daar angst voor Nee tuurlijk kun je niet op de maand af plannen maar een beetje wel En het is toch waar ik mij het fijnste bij voel Ach ik denk er wel steeds aan Maar eerst maar eens trouwen en ons huisje zo goed als klaar dan kijken we weer verder Net als het niet precies kunnen plannen kun je ook niet weten wat er in de toekomst gebeurt Verder lees ik graag mee hier op het forum Mocht er verandering zijn zal ik vast weer wat plaatsten Het is fijn om soms e verhaal en gevoel kwijt te kunnen aan vreemden maar die wel precies begrijpen hoe en wat