Meteen ongesteld na laatste pil van pilstrip

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Niveah, 29 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dit is mijn 2e pilstrip. Na de eerste werd ik op de 4e pilloze dag pas ongesteld en nu afgelopen vrijdag laatste ingenomen en nu al bloed verlies. Kan dit? Vind het best raar. Wie heeft ervaring?
     
  2. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dus vrijdagochtend laatste pil en zondagavond menstruatie als ik het goed begrijp?
     
  3. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee vrijdag avond om 23 uur laatste pil en gister eind middag wat bloed. Niet veel. Heb hem gister avond ook meteen weer ingenomen dus maar 1 dag stopweek van gemaakt... Wil gewoon niet in het weekend ongesteld zijn. Ook voor de volgende keren.
     
  4. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het zou kunnen dat de pil dan toch te licht is voor je. Want dat zou betekenen dat als je 1 pil vergeet, je meteen je menstruatie krijgt... normaal komt je menstruatie echt toch pas na een dag of 3-4 en kun je dus makkelijk eens een pil vergeten zonder dat je bloeding meteen start.

    Door nu meteen weer de pil te slikken stel je je menstruatie niet uit, ik bedoel, het is niet zo dat je menstruatie dan plots van de ene op de andere stopt. Je krijgt gewoon je menstruatie dan terwijl je aan je eerste pilletjes begint.
     
  5. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Alleen de vorige strip werd ik wel na 4 dagen ongesteld. Was na de eerste strip. Was ook niet veel gisteren en meteen gestopt. Nu ook geen bloed meer. Heb voor zekerheid test gedaan vanochtend maar zo negatief als wat gelukkig
     
  6. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou het toch even navragen bij de huisarts want je hoort echt niet zo snel ongesteld te worden.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn zusje kreeg ook altijd al zo snel het bloedverlies.
    Volgens de huisarts reageerde haar lichaam gewoon heel snel op de aan-/afwezigheid van hormonen.

    Dit is pas je 2e pilstrip. Ik zou dus even kijken hoe het de komende maanden gaat.

    En niet teveel switchen in je stopweek ;)
     
    Niveah vindt dit leuk.
  8. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja het zou goed kunnen, voor mijn eerste slikte ik de pil ook en kreeg ik 2e dag bloeding dus zou goed kunnen. Ik ga nu niet meer switchen!
    Hopelijk is de pil wel betrouwbaar. Ik slik hem wel heel consequent op zo goed als zelfde tijdstip elke avond. Nooit vergeten of wat dan ook.
     
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    De pil is echt nog wel betrouwbaar bij een kortere stopweek. Bij een langere niet
     
  10. nedjla

    nedjla Fanatiek lid

    16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Ik word ook heel gauw ongesteld hoor als ik stop met de pil en ik vergeet hem wel is en dan weet ik al meteen ooh nee vergeten!!
     
  11. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bedankt dames. Ik ben vorige week woensdag dan toch nog ongesteld geworden, eerste 2 dagen normaal en daarna minder. En steeds met afvegen voornamelijk. Het is nog niet voorbij. Vanochtend even niks met afvegen en nu begint het weer. Heb geen enkele pil vergeten. Alleen die ene dag maar 1 dag stopweek gehad. Hopelijk dit kleine beetje bloedverlies ook snel voorbij. Dit is super irritant..
     

Deel Deze Pagina