Nou had ik gelijk al na de geboorte van onze tweede, dat ik er nog wel een derde bij wou. En ik moet zeggen dat die wens alleen maar sterker is geworden! Mijn man die denkt daar nog niet zo over, hij twijfelt nog. Hij weet natuurlijk wel dat ik ben gestopt met de pil en dat vind hij ook wel weer goed, maar toch wil hij het nog steeds met bescherming doen. Herkent iemand dit? En wat nu te doen? Groetjes Marianne.
misschien eens vragen aan je man waarom hij nu nog geen 3de kindje wil. misschien heeft hij wel een hele goeide reden waarom hij het nu nog niet wil.
Natuurlijk wacht ik tot het gewenst is door ons allebei. En we hebben er al over gepraat en hij is niet zo praterig dus makkelijk is dat niet. Echt een reden heeft hij niet, hij zegt gewoon dat hij het nog niet weet. En daar moet ik het dan maar mee doen. Het is gewoon moeilijk omdat mijn wens heel sterk is en dat kun je niet uit schakelen. Groetjes
dat is dan wel vervelend. jij wil het nu al heel graag,en hij weet het nog niet. misschien kan hij je wel een indicatie geven wanneer hij het evt wel zou willen dan. dan heb je een beetje houvast voor jezelf. al blijft het moeilijk natuurlijk,als jij het zo graag wil. ik hoop dat een beetje meer duidelijkheid kan krijgen van je man. groetjes tamara
Hoi Marianne, Ik herken me wel in je verhaal. Bijna tien jaar geleden beviel ik van onze dochter. Het was ons eerste kindje. Ik wilde er niet zo'n groot leeftijdsverschil tussen hebben, maar mijn man was er na anderhalf jaar niet klaar voor. Mijn kinderwens was groot. Veel mensen om ons heen vroegen vaak, 'Wanneer komt de tweede?'. Door hem werd het vaak met een lachertje afgedaan. Anderhalf jaar werd twee jaar. Twee jaar werd drie en vier jaar. Nu zijn we inmiddels bijna negen jaar verder. Onze dochter wordt dit jaar alweer tien. Afgelopen jaren verschool hij zich achter m'n studie. 'Eerst je studie afmaken', was het bekende zinnetje in ons huis. Zelf had ik ook geen behoefte om tijdens m'n studie zwanger te raken. Ik had het al druk genoeg. Voltijd opleiding, huishouden, kind opvoeden, etc. Eind vorig jaar (2007) kwam weer die beruchte vraag voorbij, maar nu in de vorm van: 'Wat ga je doen? Ga je eerst een paar jaar werken of gaan jullie voor een tweede?' Mijn hubbie zei toen dat eerst zijn broers maar eens voor kids moesten zorgen en dan waren wij weer aan de beurt. Hoezo elke keer weer een andere smoes? En toen kwamen de broers beiden met het 'goede' nieuws. Ze worden bijna gelijk papa. En ja hoor...hij is hondertachtig graden omgedraaid. Hij wil er niet nog een tweede, nee, hij wil eigenlijk graag nog een derde en een vierde... Mannen, ik snap er soms niks van... Ik hoop voor je dat het natuurlijk niet zo lang duurt als bij mij, maar probeer eens uit te vinden waarom... Wat houdt hem tegen? Ik wens je in iedergeval heel veel sterkte en succes. Groetjes, Maine
Hoi, Ik vind het erg fijn dat sommigen zich herkennen in mijn verhaal. Ik moet zeggen dat ik vanavond een heel goed gesprek met hem heb gehad (denk ik). Ik heb hem gewoon gezegd dat ik het raar vond dat hij het wel goed vond dat ik met de pil stopte maar dat hij het nog wel met condoom wil doen. En hij was het er volgens mij wel mee eens. Hij is niet zo praterig maar hij lachte en knikte en ik zie het wel de volgende keer als het zover is hihi. Heel erg bedankt en jullie horen het wel! Groetjes Marianne.